Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 3. juni 2022

Jeg sendte en e-post til S'Banken

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Du må betale penger inn på kontoen din
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. juni 2022 kl. 21:25
Til: kundeservice@sbanken.no
Kopi: "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post <post@finkn.no>
Hei,

det synes jeg høres veldig tungvint ut, at man først skal betale dere penger, og så få de tilbake igjen.

Det blir som å gå over bekken etter vann, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Det at dere bare bryr dere om hvordan det er i Norge (og ikke har noen interesse av hvordan banker i andre vestlige land gjør det), virker litt nazistisk nesten, må jeg si.

Og dere nevner ikke min kassakreditt-søknad med et ord.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 2. jun. 2022 kl. 08:57 skrev <kundeservice@sbanken.no>:
Hei, Erik Ribsskog.


Takk for din henvendelse. 


Det er vanlig praksis hos Norske banker at bankkort har en årsavgift på omtrent 300 kroner. Dersom du ikke benytter kortet kan du slette kortet som du har bestilt og da blir resterende årsavgift for månedene som er igjen av året tilbakeført til din konto. 


Praksis i banker i utlandet er vi ikke kjent med, da vi må forholde oss til regelverk i Norge og interne rutiner i banken i forbindelse med søknader om kreditt. 


Når det gjelder BankID har du din BankID-avtale gjennom Nordea Bank, og det er avtalen gjennom de som eventuelt må fornyes (aktiveres) og ber også om endring av passord. Dersom du har spørsmål til dette må du henvende deg til Nordea. 
Med ønske om en fortsatt fin dag.

 

Vennlig hilsen


Thea Gaustad

Kundebehandler, Sbanken ASA
+47 55 26 00 00
Postboks 7077, 5020 Bergen
sbanken.no


Hurra! Norges mest fornøyde kunder 20 år på rad.
https://sbanken.no/aktuelt/info/nkb-2021

Behold historikken i e-posten til saken er avsluttet.
 


Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Til: kundeservice@sbanken.no
Kopi: post@sivilombudsmannen.no, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@finkn.no
Emne: Klage/Fwd: Du må betale penger inn på kontoen din
Dato: 31.05.2022 00.08

 

Hei,

nå har jeg logget inn på denne kontoen.

Og det står at kontoen er overtrukket med bortimot 300 kroner, på grunn av årsavgift, for Visa-kort.

Men jeg har aldri brukt det aktuelle Visa-kortet.

Nå har jeg også to britiske kontoer, (hos Barclays og RBS), og de sender bare konto-utskrifter.

Selv om jeg har Visa-kort hos de, (som jeg ikke har brukt, siden jeg flyttet fra England, i 2017).

Og det er fordi, at i England, så tar har de ikke årsavgift, for Visa-kort.

Så her har dere noe å lære.

Jeg synes det blir feil, at man skal betale for et kort, som man ikke bruker.

Så det må jeg klage på.

Grunnen til at jeg opprettet konto hos dere, var at Nordea nektet å hjelpe meg, med kassakreditt, (eller kredittkort), når Nav tulla med støtten min, i april, (sånn at jeg bare hadde tomflasker å leve for, i flere uker).

Men dere nektet også å hjelpe meg, (med kassakreditt), ellers så hadde jeg bytta til deres konto.

Så jeg klager igjen på at jeg ikke har fått kassakreditt hos dere.

For da jeg bodde i England, så bytta jeg brukskonto, fra Barclays til RBS, i 2006 deromkring.

Og da fikk jeg hundre pund, i en slags 'sign on-bonus'.

Så sånt er vanlig i utlandet, at man får kreditt, (eller til og med bonus), når man oppretter konto.

Så dette må jeg klage på, at dere ikke hjelper folk med.

Jeg skjønner at denne banken ble solgt til DNB.

For her er det snakk om veldig dårlig kundeservice, må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg logget inn, så klagde nettbanken, på at jeg måtte skrive passord en gang til, for Bank ID må aktiveres på nytt, annethvert år.

Og det er en ting.

Men nå hadde jeg ganske nylig byttet passord, på min bank-id.

Men likevel så forlangte den at jeg skulle endre passord.

Dere blander passord og aktivering, i en slags smørje, kan det virke som.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: <ikkesvar@sbanken.no
Date: man. 30. mai 2022 kl. 10:06
Subject: Du må betale penger inn på kontoen din
To: >


Hei,

Du har en konto med overtrekk og vi ber deg om å betale penger inn på kontoen din for å rette det opp. For mer informasjon må du logge inn i nettbanken og sjekke meldingsboksen din.

Hvis du lurer på noe kan du ta kontakt med oss på chat eller telefon 55 26 00 00.

Hilsen oss i Sbanken

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter