Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 26. juli 2022

Bergljot Gundersen jobba jeg sammen med, da jeg hadde en prakisplass hos Norsk Hagetidend, høsten 1990. Og Blomster-Finn hadde ansvaret for en slags samarbeids-opplærings-økt, da jeg var på Rimi sitt butikksjef-seminar, på Storefjell, høsten 1999. (Fra Østlendingen 11. april 2006)

flisa

https://johncons.net/min_bok_2_jub.pdf

PS 2.

Bergljot Gundersen har muligens hatt min fars yngste bror Runar som tannlege, da hu gikk på landbrukshøyskolen i Ås (fra Tuntreet 7/1994):

runar som tannlege

https://www.nb.no/items/57a8c72030ca77a8c7400b719f139a9e?page=21&searchText="runar%20mogan%20olsen"

PS 3.

Her er Bergljot Gundersen under studietiden (fra Tuntreet 10/1985):

bergljot tuntreet

https://www.nb.no/items/31c1ba531c4e0d0ef322a4b5051d912c?page=0&searchText="bergljot%20gundersen"

PS 5.

Bergljot Gundersen var fortsatt veldig sprek, på den tida som vi jobba sammen (selv om hu visst er åtte år eldre enn meg).

Jeg husker at hu (på den siste dagen min der) jogga forbi meg, i trappa.

Mens vi veksla noen gloser, vel.

(For å si det sånn).

Og jeg lurer på om hu muligens bleika håret, på den tida.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 6. 

Her kan man se Bergljot Gundersen 13-14 år før vi jobba sammen (fra Glåmdalen 9. mai 1977):

den siste dagen

https://www.nb.no/items/be6dee7871ff573358d27305906e8f3e?page=11&searchText="bergljot%20gundersen"~1

PS 7.

Bergljot Gundersen er visst lillesøster av en kjent svømmer ved navn Gunnar Gundersen (fra Arbeiderbladet 22. april 1975):

lillesøster av kjent svømmer

https://www.nb.no/items/fe8f80b9c11aaea01a87068ed85abcff?page=13&searchText="bergljot%20gundersen"~1

PS 8.

Bergljot Gundersen nevnte ikke for meg, at hu var fra Flisa og hadde drevet med svømming.

(Jeg trodde at hu var fra Oslo-området.

Noe sånt.

Jeg hadde vel aldri hørt navnet Bergljot før.

Så det navnet stusset jeg ved (husker jeg).

Jeg så mye på sport under oppveksten.

Men det var mest ski og fotball (og turn osv.) som ble vist.

Det var ikke så ofte at de viste svømming.

Sånn som jeg husker det).

Men Bergljot Gundersen nevnte at hu hadde gått på landbrukshøyskolen.

(Husker jeg).

Men det lo jeg nesten litt av.

(Må jeg innrømme).

For jeg hadde jo et friår fra NHI, og syntes nok at det hørtes litt traust/kjedelig ut, med landbrukshøyskolen.

Men Bergljot Gundersen skrøyt av landbrukshøyskolen.

Og mente at det var en veldig bra/imponerende/solid høyskole.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Mer om Bergljot sin storebror:

bergljot gundersen storebror

https://no.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Gundersen

PS 10.

Bergljot Gundersen har visst slutta i Norsk Hagetidend/Det Norske Hageselskap, og jobbet visst nå som rådgiver innen ledelse:

slutta hageselskap

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter