Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 16. september 2022

Jeg lurer på om det her er hu truse-jenta fra Min Bok

truse jente

https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

PS 2.

Jeg skriver i Min Bok, at ekteparet (som min mor bodde hos) satt i stua.

Men det må kun ha vært mora.

For faren var visst neger (en som het Harry, som visstnok tok selvmord, ved å drukne seg, i Svelvikstrømmen).

Så jeg ville nok ha huska det, hvis det hadde vært en neger der.

For det var ikke så vanlig, med mørkhudede folk, i Svelvik, på den tida.

(For å si det sånn).

Og det er mulig at det var litt dårlig lys der.

Siden at jeg ikke skjønte, at hu jenta (som var veldig kvikk, og løp mye rundt der) var mulatt.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg vet ikke hvorfor min mor bodde hos disse.

Men foreldrene til hu 'Robinson-dama'/Maria møtte visst hverandre, i England, på slutten av 60-tallet.

(Deres sønn Robin (som ikke var hjemme den dagen jeg var på besøk) er født året før meg.

Og deres datter Tanya (som heller ikke var hjemme den dagen jeg var på besøk der) er født samme år som meg.

Noe sånt).

Og da var jo min mor au-pair i England.

(På slutten av 60-tallet).

Så det er mulig at min mor og hu Maria sin mor (Eva heter hu vel) vanka sammen (og var au-pair-kollegaer) i England.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Disse Voss-folka var muligens ikke så snille, mot min mor.

For ettersom hva min lillesøster Pia har sagt.

Så prøvde visst min mor, å rømme til meg, som da bodde i Leirfaret, på Bergeråsen (en snau mil sør for Svelvik/Ebbestad).

Men så hadde min mor visst gått tom for krefter.

(Ifølge Pia).

Og så hadde hu visst blitt liggende, i veikanten, på Grunnane.

(Cirka halvveis mellom Ebbestad/Svelvik og Bergeråsen).

Og så hadde visst Pia fått min mor tvangsinnlagt (på en eller annen måte).

(Selv om Pia bare var 'fjortiss', på den tida.

Så det høres kanskje litt usannsynlig ut (at Pia skulle ha klart å ordne dette).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er Maria i Robinson:

robinson episode 4

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter