Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 30. september 2022

Jeg sendte en e-post til Eian Advokatfirma

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Advokat-vakt
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. september 2022 kl. 23:56
Til: "eian@eianadvokat.no" <eian@eianadvokat.no>
Hei,

jeg viser til møte i dag hos advokat-vakt, på Frivillig-sentralen i Sandvika.

Som jeg forklarte så døde min danskfødte mormor Ingeborg i 2009.

(Og min mor døde i 1999).

Jeg prøvde å få min arv gjennom Larvik tingrett, men de nektet å la meg ta offentlig skifte.

Og de utnevnte min mors yngre søsken Martin og Ellen som bobestyrere (så jeg ble forbigått, siden at min mor var eldst, og jeg er eldst).

Og så kontakter min yngre halvbror Axel meg per tekstmelding, i 2017.

(Åtte år etter at min mormor døde).

Og han sier at han har min arv, i noen tekstmeldinger (som jeg vedlegger bilder av).

Axel skreiv også, at han ikke hadde sett meg på tolv år.

Så han ville helst møte meg, samme kveld.

Jeg fikk noen dager seinere penger fra det nevnte sameie, som Drammen tingrett trenerte i nærmere ti år (de nektet meg å frigjøre min kapital, mens jeg drev med arbeidssak i England osv.).

Og dette visste visst Axel (selv om Axel er på min mors side, og sameiet var på min fars side).

Men Axel ville ikke vente, til jeg fikk penger, fra Nav eller min fars yngste bror Runar (som Drammen tingrett utnevnte som bobestyrer, så jeg ble også der forbigått, for min far er eldst (han frasa seg arv etter de to fattigste onklene/tantene, men ikke de to rikeste) og jeg er eldst).

Så da skulle Axel legge ut pub-pengene, sa han (for han ville møte meg på byen, som i gamle dager).

Og etter puben så dro vi hjem til Axel.

Og han hadde en kamphund der (som ikke da visste at tilhørte hans amerikanske samboer-dame Ann Southworth aka. Ann Vestgren).

Og han sa at jeg hadde arvet kjøkken-ting (selv om min mormor (som var fra dansk adel/overklasse) flere ganger nevnte, at jeg skulle få alt (for jeg var den eneste som ikke var nazist/kommunist, eller hva hu mente)).

Og jeg tenkte, at antikke kjøkken-ting kan være verdt mye, og det er jo artig å ha sånne klenodier i sitt eie, så selv om det kanskje ikke var kjøkken-ting jeg hadde sett for meg å arve, så begynte jeg ikke å klage av den grunn.

(Axel hadde mange malerier etter min mormor (med portretter av hennes Heegaard-forfedre osv.) på veggen.

Men jeg skulle ikke få noen malerier, mente Axel).

Men når jeg skulle hjem for å ta kvelden.

Så tenkte jeg, at jeg kan jo ta med et par av disse kjøkken-tingene (det var snakk om to banan-esker, eller noe lignende, som var mitt).

Men det nektet Axel meg (jeg tenkte at det var artig å ha disse tingene hos meg selv, siden at det jo var mine ting, og jeg blogger også om slektsforskning osv.).

Men Axel fikk et slags anfall (han er tidligere spesial-skole-elev, men Oslo kommune vil ikke forklare meg hva grunnen var til Axel gikk på spesialskole, og han er noen ganger 'fascist' når folk kontakter han, så han kan være vanskelig å få svar fra, og så later han som at det er omvendt, at det er jeg som man ikke får svar fra).

Og så endret han mening 20-30 ganger kanskje, angående om jeg kunne ta med disse par arvegods-tingene (før jeg hentet resten seinere).

Så Axel fikk et anfall, og ble gal (kan det virke som).

Han hadde en leieboer, som bodde, i en slags boks, i stua si.

Og han leieboeren hadde med ei blondine hjem fra byen.

Og de sto i med hverandre (inne i den lille 'buret' i stua) mens Axel og jeg prata/krangla.

Så Axel ble kanskje gal av dette paret (som hadde det morsomt) har jeg tenkt.

Han sa også at jeg burde hoppe ned fra terrassen hans, i fjerde-femte-etasje.

Så tilslutt så var fornøyd med å komme med levende ut derfra (Ann sin kamphund Louie virka også veldig olm, må jeg si).

Og jeg har ikke kontakta min halvbror etter dette.

Men jeg har kontakta hans amerikanske samboer-dame Ann, på Facebook (for to-tre år siden) og på Instagram (for X antall dager/uker siden).

Så jeg har prøvd å ta det med hu amerikanska, siden at det er hu som henta disse tingene, på min mors yngre bror Martin sin gård i Kvelde.

Ettersom jeg har forstått det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS:

Jeg har også skrevet om denne arve-saken på mitt nettsted:

https://johncons.angelfire.com/rettighetssaker.html

PS 2.

Jeg skal også finne de nevnte mailene til City Self-Storage.
 

4 vedlegg
tekstmelding.jpg
368K
tekstmelding 2.jpg
320K
facebook.jpg
320K
instagram.jpg
39K


PS.

Her er vedleggene:

tekstmelding

tekstmelding 2

facebook

instagram

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter