Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. september 2022

Mer om filmen Lykke-Per, hvor det visst er sånn, at hovedpersonen er basert på min tipptippoldefar L. C. Nyholm



PS.

Her er mer om dette:

mer om lykke per

https://arkivthy.dk/images/Hanstholm/Paludan/HenrikPontoppidanLykkePerogingenirkunsten.pdf

PS 2.

Her ser man forresten min tipptippoldefar L. C. Nyholm og min tipptippoldemor Maren Nyholm f. Gjedde:

tippoldeforeldre

http://www5.kb.dk/images/billed/2010/okt/billeder/object486388/en/

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om tipptipp

(Samme link som overfor).

PS 4.

De memoarene som jeg fikk av min mormor Ingeborg (via min lillesøster Pia) skoleåret 1988/89.

Det kan ha vært L. C. Nyholm sine memoarer (tenker jeg nå).

Jeg har tatt det for gitt (de siste årene) at de var den eldste sønnen (Didrik Nyholm) sine memoarer.

For det stod om Egypt i de (husker jeg) og Didrik Nyholm jobbet som dommer, i Egypt.

Men faren, L. C. Nyholm, var jo også i Egypt.

(Han var med på å bygge Suez-kanalen.

For å si det sånn).

Så det kan ha vært L. C. 'Lykke-Per' Nyholm sine memoarer, som jeg hadde/eide, i et par års tid (på 80/90-tallet).

(Dette var noe jeg hadde liggende, i en reol-skuff, hos min farmor Ågot, på Sand/Roksvold.

Hvor jeg var gromgutt (og eldste sønn av eldste sønn).

For å si det sånn).

Dette var noen gamle memoarer, som var skrevet med sirlig håndskrift (på dansk).

Og jeg var jo tenåring, på den tida.

Og jeg hadde ikke hørt så mye om L. C. Nyholm, på den tida.

(For å si det sånn).

Og jeg var ikke så ofte hos min farmor, på den tida (på grunn av slektskonflikt/omsorgssvikt-sak osv.).

(Jeg flytta til Oslo, for å studere, høsten 1989.

Og sommeren før, så jobba jeg mye, på CC Storkjøp (i Drammen).

For å si det sånn).

Så jeg tok bare fram disse papirene, nå og da.

Og min farmor styrte jo huset der.

Så å lese noe som ikke var lettlest, mens min farmor skulle vaske, eller noe lignende.

Det var ikke så fristende (husker jeg fra da jeg bodde der, mens jeg skulle lese til muntlig eksamen, da jeg var data-russ).

Så det var ikke sånn at jeg fikk lest de nevnte memoarene, fra perm til perm.

Men jeg husker at det stod noe om Egypt i de.

(På en av de første sidene).

Og disse papirene lå i en svart skinnmappe.

(Husker jeg).

Sammen med fotosamlingen til Anders Gjedde Nyholm (min tippoldefar som var forsvarssjef i Danmark).

(Var det vel muligens).

Og jeg vet ikke hvor disse tingene ble av.

Min far sa at min mormor ville ha de tilbake.

(En gang i 1991 eller 1992.

Noe sånt).

Men min mormor nevnte aldri noe om dette.

Så om/når hu fikk dette tilbake, det veit jeg ikke.

(Jeg har også blitt nekta arv etter min mormor/morfar (av min mors slektninger) etter dette igjen.

Selv om min mor døde ti år før min mormor (som døde i 2009).

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Det kan forresten virke som.

At bildet i det øverste PS-et.

Er det samme bildet, som i PS 2.

Bare at de har snudd bildet (sånn at det er speilvendt).

Og så har de fjerna min tipptippoldemor Maren Nyholm f. Gjedde.

(Kan det virke som).

Og så har brukt en del flid (i Photoshop, eller noe lignende) for å fikse bakgrunnen.

(Kan det virke som).

Hva nå dette skulle være godt for.

(Å fjerne min tipptippoldemor, på den måten.

For å si det sånn).

Hm.

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter