Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 1. september 2022

Moren til min bekjente Gry Johansen (som jobba på Bussburger'n i Drammen, det året jeg var utvekslingselev der) er visst fra Island. (Fra DT/BB 4. februar 1976)

island

https://www.nb.no/items/6056865c9c4fc18e77e289fc50560d96?page=1&searchText=%22k%C3%A5re%20martin%20johansen%22

PS. 

Her kan man se Gry sin lillesøster (min far og lillesøster bodde jo hos min onde stemor Haldis Humblen (et steinkast unna) på 80-tallet, og hver gang jeg skulle besøke min far (og lillesøster) så måtte jeg gå forbi Johansen sitt hus, som lå i krysset Kollen/Hellinga/Havnehagen, og Gry og lillesøsteren (og Sissel/Vigdis Tysnes) pleide noen ganger å hoppe stikk osv., akkurat der jeg måtte gå forbi, men de pleide aldri å si et ord, når jeg gikk forbi dem, sånn som jeg husker det):

gry johansen søster

https://bergerhistorie.no/bilder/1983-1-klasse/

PS 2.

Hu Kollerun (Gry Johansen sin mor) var en gang på besøk, nede hos min onde stemor Haldis.

(Husker jeg).

Og det var fordi at Haldis sin datter Christell, skulle arve Gry Johansen (som var et år eldre) sine gamle klær.

(Noe sånt).

Siv var jo fem år yngre enn Gry.

Så hu kunne kanskje ha arvet Gry sine klær etterhvert.

(Skulle man vel tro).

Men likevel så fikk Christell disse klærne.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det var forresten sånn.

(Som jeg har skrevet om i Min Bok).

At da min tidligere klassekamerat Tom-Ivar Myrberg.

(Som også bodde langs den veien som gikk mellom mitt hus og Haldis sitt hus).

Da han flytta til Drammen, i 1983 deromkring.

Så anbefalte han meg, å bli kamerat med hans nabo Kjetil Holshagen.

Og jeg hilste da på Kjetil, kanskje et halvt år seinere.

(For det var ikke sånn, at jeg syntes at det var så gjevt, å ha en kamerat, som var et år yngre.

For å si det sånn).

Og Kjetil Holshagen (som var fra Drammen) han hadde, en liten armbrøst.

(Som han muligens hadde fått, av sin storebror Bjørn Arild.

Som var en del år eldre enn meg).

Og så var det sånn.

At jeg en gang maste meg til, å få teste, Kjetil Holshagen sin armbrøst.

Og da gikk jeg ned mot Ulviksletta.

Og jeg skøyt vel etter noen fugler, eller noe, litt overfor Ulvikstien.

(Noe sånt).

Og plutselig så så jeg, en kar, med en liten puddel (eller noe) som kom 'pesende' mot meg, oppover gjennom skogen, som lå overfor Ulvikstien (i en bratt bakke).

Og da løp jeg vekk fra han.

(Oppover den skogkledde skråningen).

Og holdt meg i skjul, noen minutter (bak et tre).

(På toppen av bakken/skråningen.

For å si det sånn).

Mens jeg så på at han gubben, gikk videre ned mot Ulvika (med hunden) mens han speidet oppover mot der jeg gjemte meg, da.

(Noe sånt).

Og så (etter at han gubben hadde forsvunnet) så gikk jeg tilbake til Kjetil Holshagen med armbrøsten.

Og han mente (eller om det var hans kamerat som var på besøk, muligens 'Lille-Oddis' eller Ulf Havmo).

At det måtte ha vært Johansen.

(Gry og Siv sin far.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er Siv som 'fjortiss' (fra DT/BB 1. februar 1990):

siv som fjortiss

https://bergerhistorie.no/bilder/1989-6-klasse/

PS 6.

Dette må vel være den samme Siv (fra DT/BB 2. februar 1996):

samme siv 2

https://www.nb.no/items/393d5ede0b1b4a5c36b4fe04188c3108?page=25&searchText=%22siv%20johansen%22~1

PS 7.

Kolbrunsdottir skulle det visst være:

kolbrunsdottir

PS 8.

Foreldrene møttes visst i Nord-Norge (fra Nordlandsposten 1. april 1959):

nord norge

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter