Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. november 2022

Mer om min morfars barndomskamerat Kåre Johan Kristiasen (som min morfar prøvde å redde, fra drukningsdøden, sommeren 1956). Fra Akershus Arbeiderblad 14. februar 1941

kamerat som druknet

https://www.nb.no/items/2dc2f3350b1db989c0a5b94501578277?page=1&searchText=%22k%C3%A5re%20johan%20kristiansen%22

PS.

Min morfar gifta seg (med min danskfødte mormor Ingeborg f. Heegaard) rett etter krigen.

Og de hadde tre unger (min mor Karen og hennes yngre søsken Ellen og Martin) sommeren 1956.

(Selv om Martin da bare var et år gammel.

Han ble født 9. april 1955.

Var det vel).

Men min morfars barndomskamerat Kåre (som drukna).

Han hadde visst ingen avkom.

(Jeg blogget om dødsannonsen hans for noen dager siden.

For å si det sånn).

Og så ble han visst gift, i 1941.

(Som man kan se overfor).

Så Kåre og Harda hadde vært gift, i femten år.

Da Johannes kom tilbake til heimbygda, mens han hadde ferie, fra sin rådmann-stilling i Hadsel (som vel var en av Nord-Norges største kommuner, på den tida).

Så det er mulig, at Kåre ikke ville snakke med Johannes.

Kåre ville kanskje ikke forklare om, hvorfor han og Harda, ikke hadde fått noen unger, etter å ha prøvd i femten år (mens Johannes og Ingeborg hadde tre unger).

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Kåre var visst fra en skomaker-slekt (fra Akershus Arbeiderblad 16. mars 1953):

skomaker slekt

https://www.nb.no/items/e2e468d924bc89ddbd869fb57194f589?page=3&searchText=%22k%C3%A5re%20harda%22~5

PS 3.

Min morfars kamerat hadde visst plutselig blitt borte, uten å få ropt på hjelp (fra Halden Arbeiderblad 10. juli 1956):

plutselig borte

https://www.nb.no/items/8602a4e66623f2ec4bd101e9e74ae354?page=5&searchText=%22kristiansen%20leirsund%22~1

PS 4.

Min morfars kamerat Kåre (som druknet) sin bror Reidar Nikolai, fikk etterkommere:

fikk etterkommere


PS 5.

Her er dødsannonsen til min morfars kamerat (som druknet) sin bror Reidar Nikolai (fra Romerikes Blad 16. desemer 1997):

reidar dødsannonse

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter