Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 22. desember 2022

Mer fra Gmail

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
En hilsen fra en gammel kammerat
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. desember 2022 kl. 14:00
Til: christian.gronli@gmail.com
Hallå Christian,

jeg har vært en tur med Kiel-ferja, så så ikke mailen din før nå.

Jeg bodde ti år i England (fra 2004 til 2014) og så ble jeg utsatt for swatting, kanskje hundre ganger, de siste par årene der.

Så jeg måtte rømme tilbake til Norge, i 2014.

Og da sendte Nav meg til Bærum.

Og det er vanskelig å komme seg bort fra Nav Bærum (må jeg si).

Jeg flytta til England (for tredje gang) i 2017 (da jeg fikk solgt min del av et hus i Holmsbu, som min far ikke ville arve, etter noen kunstner-onkler, men jeg arvet bare de to fattigste onkelen, for min far ville plutselig arve igjen, da den rikeste døde pluss hans kusine i Oslo).

Men i England så var det swatting (og de som verre var) så jeg måtte rømme tilbake til Norge igjen i romjula i 2017.

Og så bodde jeg litt på vandrerhjemmet i Trondheim (for de siste Holmsbu-arv-pengene).

Og så måtte jeg rømme fra Trondheim (og Nav der) for de kasta meg ut i kulda for å dø, må jeg si.

Og da endte jeg opp i Bærum igjen.

Jeg bodde også i København noen måneder i 2015.

Men da måtte jeg jobbe som flaskesamler siden at danske 'Nav' ikke ga meg støtte (og Pia gadd ikke å hjelpe, og heller ikke min far).

Så jeg endte opp i Norge igjen sommeren 2015.

Og da kom jeg meg heller ikke bort fra Nav Bærum.

Så hver gang jeg flytter hjem fra utlandet, så ender jeg opp i Bærum.

For Nav i Oslo sier at det er de jeg må snakke med (siden at Nav Skullerud sendte meg til en hybel i Bærum, i 2014).

Du husker kanskje at jeg bodde i Oslo (på St. Hanshaugen) da vi var på utestedene Studenten (min halvbror Axel sitt stamsted) og So What, rundt 2002.

Men Nav i Oslo, vil liksom ikke forstå, at jeg har bodde i Oslo i femten år (fra 1989 til 2004).

De sender meg alltid til Bærum.

Så jeg bort litt mindre sentralt nå enn i 2002.

(For å si det sånn).

Husker du hu dama som bare snakka politikk på So What.

(Du klage på henne).

Kan det ha vært Inga Marte Torkildsen (fra SV).

Jeg var på date med ei blondine (som jeg traff utafor So What) i år 2000 (var det vel).

Men da vi var på So What så hadde jeg ikke sett deg, siden 80-tallet.

Så jeg tenkte mest på å bli oppdatert, om hva som hadde skjedd, siden 80-tallet.

Så hu som skravla sånn om politikk (mens vi skulle chatte om 80-tallet osv.) hu var jeg ikke så opptatt av (må jeg innrømme) selv hu chatta mye med deg.

Sa hu at hu kjente meg fra før (fra den daten på Blue Monk).

Og sa hu at hu var i SV?

Sa hu at hu hadde jobba i Fjell-linjen.

Jeg har lurt på om det var hu som jeg var på date med, og så kjente jeg henne ikke igjen, når vi skulle ha sånn reunion.

Hm.

(Hu på den daten (muligens Inga Marte Torkildsen) sa at hu hadde en kjæreste fra før, men da mista jeg interessen, så jeg konta henne ikke igjen, for jeg ville være del av noe trekant-drama, for å si det sånn).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har tenkt på å dra med Hurtigruta (siden at min morfar var rådmann i Hadsel/Stokmarknes).

Men Hurtigruta er veldig dyrt å dra med, i forhold til Kiel-ferja/danskebåten.

Jeg er arbeidsledig nå, så jeg har bare råd til å dra med Kiel-ferja og danskebåten (og ikke Hurtigruta).

Alle mine viktige papirer ligger på gården til en onkel i Kvelde (min mors yngre bror Martin).

Men han/de vil ikke sende mine attester/vitnemål.

Ellers hadde jeg kanskje hatt en fet jobb, osv.

Men det var artig å høre fra deg.

Visste ikke at din far ble kaptein (jeg kan ikke huske at du og Petter nevnte det).

Jeg vet at Christell sin far (Oddbjørn Humblen) var kaptein.

Og Christell hadde en slags reservemor i Oslo/Holmen som het Solveig Rasmussen, og hu var visst også kapteins-datter.

Jeg rota meg også borti Ragnhild von Harling en gang, på Radio 1 Club i Oslo (høsten 1990).

Og hu er visst kapteins-datter.

(Hu sier hu ikke husker meg så bra.

Men jeg mener at de må ha vært henne.

Jeg ble med henne hjem til Stovner osv.

Og vi var sammen i noen uker/måneder.

Hu ble med og møte min kamerater (Magne og Andre) på Burger King i Karl Johan.

Jeg vet ikke hvorfor hu ville møte de).

Husker du det da Haldis (som visst døde tidligere i år) fikk ødelagt armen.

Var det Oddbjørn som gjorde det?

Kan det ha vært Oddbjørn sin sønn Bjørn Humblen (fra Vestlandet) som dytta Haldis gjennom døra (og stod Oddbjørn skylda).

Jeg har ikke fått arv etter Haldis.

Haldis, Christell og Jan Snoghøj stjal jo min far, våren 1980.

(Det var derfor jeg var så mye på besøk hos deg og Petter, før din mor døde, i 1981).

Men jeg har ikke blitt skilt ut enda (de burde vel liksom latt meg få min arv, og så la meg leve mitt liv, og de leve sitt liv, skulle man vel tro).

Og tingretten i Drammen, sa at Christell hadde fått alt etter Haldis (Christell fikk muligens også mange millioner for det etter Solveig Rasmussen).

Men Christell har ikke svart meg engang, etter at jeg kontaktet henne på Instagram, om arv etter Haldis (eller at jeg skal bli skilt ut da).

(For da kan jeg flytte til utlandet igjen.

Noe jeg har sagt noen slektninger i Dørumsgaard-slekten at jeg har tenkt til å gjøre, når jeg får råd).

Hva het forresten din og Petter sin stefar (som din mor Tove var sammen med, da hu døde).

Jeg husker at deres stefar het Willy.

(Og han hadde vært kjæreste med en Glassverket-håndball-keeper, som spilte på landslaget.

Sa Willy en gang, da jeg var på besøk hos dere, og vi så på sport som vanlig).

Siden jeg har slektsforskning som hobby, så hadde det vært morsomt å vite hvem han Willy egentlig var.

(Jeg var så mye på besøk hos deg, Petter, Willy, Tove og katta deres (i 1980 og 1981).

At dere var jo nesten som slekt, en stund.

Noe sånt).

Du får hilse Petter eventuelt.

Jeg har vel prøvd å kontakte han på Facebook, osv.

Men han har ikke svart (sånn som jeg husker det).

Dere dro meg med hjem til Scott og Paul (Johansen) noen ganger, når de ikke var hjemme.

Og Petter bodde hos de, sommeren 1982 (da du bodde hos meg i Leirfaret).

Så dere er jo nesten i slekt med de og (må man vel kanskje si).

Scott er veldig kjent nå (i Norge) for å være internett-kriger.

Han har vært på VG TV, osv.

Jeg har fått den nokså kjente artisten Thomas Seltzer (fra bandet Turboneger) på nakken.

Han prata dritt om meg i Jenny Skavlan sitt TV-program Tweet 4 Tweet, i 2012.

Og nå har han jaggu skrevet noe dritt om meg, i sin nye bok (Amerikansk Karmageddon).

Så det er mye rart.

På forhånd takk for eventuelt svar!


ons. 21. des. 2022 kl. 20:18 skrev cGronli <christian.gronli@gmail.com>:
Hei Erik!
Lenge siden sist vi hadde kontakt, hvordan går det med deg? håper alt går bra.
Hva holder du til om dagen? Hvor holder du til? var det Oslo hvor du bodde?
Jeg bor fremdeles i Barcelona med min lille familie.
Sluttet som grafisk designer og jobber nå på båt som kokk, ble ikke kaptein som fattern men jobber på havet som han. Men dette visste du kanskje? jobbet noen år på Hurtugruten men nå jobber jeg offshore.
Som sagt, ville bare hilse og høre hvordan det går med deg!
Vi snakkes!

Hilsen
Christian

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter