Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 5. januar 2023

4chan-nerdene pirker, og sier at det er enklere å gå til den vanlige kassa, hvis det ikke er kø

4chan pirker

https://boards.4channel.org/int/thread/176027241/

PS.

Det som var (på denne handleturen i oktober).

Det var at det var ledig i selvbetjeningskassene.

Og da gikk jeg dit.

For hvis det er ledig der, og man istedet går til den vanlige kassa.

Så tror kanskje folk at man er dum (siden at man ikke klarer å slå inn varene sine selv).

(Eller at man er svaksynt, for eksempel.

Noe sånt).

Eller at man er pervo (siden at man liksom skal gå bort til ei ung kassadame (og nesten klå på henne) da).

Eller at man ikke skjønner corona.

(Siden at man ikke holder tre meter avstand, osv.

For å si det sånn).

Det var forrsten sånn, at en ekkel pakkis (som de sier) dreiv og svirra (han dukka opp etter meg der) mellom den nærmeste selvbetjenings-kassa (selv om de andre også var ledige) og kassadama.

Så dette var muligens noe slags 'bøtte-ballett'/gate-teater.

(Vil jeg nesten si).

Jeg har jobba i femten år i butikk (og jeg har handla mat til min egen husholdning siden jeg var 11-12 år) og jeg har aldri opplevd noe lignende.

(For å si det sånn).

Så å da begynne å pirke på meg i dette.

Det virker litt sånn 'grukkedølsk' (som min morfar Johannes kalte det (i et avis-leserinnlegg) på 50/60-tallet).

Her gjelder det å ikke miste dømmekraften, når man driver å leser om noe.

(Vil jeg si).

Jeg har også gått på handel og kontor og NHI.

Og det må være kunden selv som bestemmer, hvilken kasse han vil gå til.

Hvis det ikke er kø, så reiser forresten ofte kassadama/kassamannen seg, og begynner å stable varer istedet.

(Og hvis jeg går til kassadama.

Så må liksom Olga på 90 år gå i selvbetjeningskassa.

For å si det sånn.

Da blir ganske gamlingene sure, siden at de ikke kan gå til kassadama, med en gang.

Noe sånt).

Så dette 4chan-tullet henger ikke på greip.

(Vil jeg si).

Grunnen til at jeg begynte å handle, i selvbetjeningskassene.

(På et Sainsburys hypermarked, i Kensington, i London.

Våren 2005).

Det var forresten at jeg tenkte, at jeg har jobba så mange år i butikk (i mange roller, som for eksempel Rimi-butikksjef og Matland/OBS Triaden-kassamedarbeider).

Så jeg tenkte, at dette burde jeg (som har mangeårig bakgrunn fra dagligvarebransjen) teste ut litt.

Og da var det bare meg i selvbetjeningsavdelingen (til Sainsburys) husker jeg.

Det var ingen andre der (hverken av kunder eller ansatte).

Men så begynte de etterhvert, å ha ansatte (som regel kvinnfolk) stående i/ved selvbetjenings-avdelingene, i England.

(Mens i Norge er det gjerne 'ekle pakkiser' (som de sier).

Av en eller annen grunn).

Og jeg må innrømme at jeg fortsatt har juryen ute, når det gjelder disse selvbetjeningskassene.

Jeg leste nylig, i en nettavis (mens jeg surfet) at kunder som gjør feil, i selvbetjeningskassa, blir anmeldt/utestengt.

Men feilslag pleide å skje hele tida, i kassene (ihvertfall på 80/90-tallet).

Så selv butikkfolk kan gjøre feil (når de slår inn varer).

Så her er det muligens litt juridisk tullball (må man vel si) når det gjelder disse selvbetjeningskassene.

Det er mennskelig å feile.

Så da blir det vel litt rart, å straffe folk, for å slå inn feil.

Butikkene burde kanskje ha slått inn varene selv (for å unngå at det blir klamt/rart/orwelsk).

(Må man vel si).

Her kommer muligens kjøper og selger litt for nærme hverandre (når kundene skal slå inn sine egne varer).

Og kundene sine rettigheter (som forbrukere) går kanskje litt i 'dass'.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

4chan-nerdene har visst laget en egen johncons-avatar (som ikke ligner så veldig på meg, må jeg si):

4chan avatar


Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

statcounter 5. januar

PS 4.

Dette som de andre 4chan-nerdene sier, er også feil.

Det var sånn, at jeg måtte flykte fra mordforsøk på Løvås gård i Kvelde, sommeren 2005.

(Her er 'dømmekraft-hintet' at man skal lure på hvorfor politiet ikke vil etterforske.

For å si det sånn).

Og så var det sånn, at jeg da ble boende i England, så lenge jeg klarte (på grunn av at politiet ikke ville etterforske).

Nemlig fram til høsten 2014.

Og så leste jeg da (mens jeg bodde i England) på nettet, om min ste-kusine Isa, som fortsatt bodde, på denne gården, i Vestfold.

Og før jeg måtte flykte til utlandet.

Så hadde hennes/deres nabo Thor Borgersen (en kirkegraver som fikk ødelagt hælene i en fallskjerm-ulykke) sagt, at: 'Hun blir en killer' (om Isa).

Og det var før hu fikk pupper, osv.

(Mens hu var i 11/12 års-alderen.

Må det vel ha vært).

Så jeg lurte på om hu ble misbrukt på den gården (for jeg skjønte ikke egentlig hva Thor mente, når han sa 'killer').

(Noe hennes storesøster Andrea visst ble.

Har jeg seinere lest om, på Facebook).

Så derfor lurte jeg på hvorfor hu Isa publiserte bilder av seg selv (på nettet) i en gjennomsiktig boksershorts, da hu var i fjortiss-alderen.

For både hennes mor Grethe og hennes (daværende stefar) Martin (min mors yngre bror).

De har visst begge psykisk diagnose (ifølge min lillesøster Pia).

Så da var det litt sånn, at jeg nesten måtte være mer enn en ste-fetter.

Siden at foreldrene (til Isa) ikke var så ansvarlige, liksom.

Og det var også sånn, at disse hadde mine 'Sunderland-ting' (min koffert og bag fra University of Sunderland).

Og der lå mine bra 'rotterace-papirer' (blant annet et skryte-brev fra Rimi-Hagen) som jeg har kalt det seinere.

Så de la litt opp til dette selv (at jeg ikke glemte dem liksom) ved å ikke sende meg disse papirene (og arv etter min mormor som døde i 2009, ti år etter min mor) vil jeg si.

Så her blander chan4-nerdene.

Det var ikke at jeg syntes at min søsters fitte så smal ut.

Men at jeg lurte på om Isa sin fitte (som fjortiss) var litt vel svær (som følge av seksuelt misbruk osv.).

(For å si det sånn).

Og da sendte jeg om dette, til noen kvinnelige/finske eks-kolleger av meg (fra Bertelsmann Arvato Liverpool sin Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign) siden at Isa er halvt finsk (eller ihvertfall kvart finsk, jeg seinere lest et sted, at hu også er kvart russisk).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

dette er også feil

 https://boards.4channel.org/int/thread/176027241/

PS 6.

Jeg har forresten skrevet om det som hendte, på Løvås gård i Kvelde, i Min Bok 8.

Og den boken kommer i jubileums-utgave (som PDF/DOC-fil) enten i år eller neste år.

(Når jeg er ferdig med Min Bok 4, Min Bok 5, Min Bok 6 og Min Bok 7.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

De andre 4chan-nerdene (som skriver kommentar) de skjønte jeg ikke så mye av.

At noen kjekser.

Hva betyr det?

Det blir som når Thor Borgersen sa, at Isa kom til å bli en killer.

Det skjønte jeg ikke så mye av.

(For å si det sånn).

Og noen sier at jeg er gal, osv.

Men det sa de sikkert i Sovjet og.

Hvor de bare hentet folk, som Lenin/Stalin ikke likte, og holdt de fanget, her og der, i mange år.

Og med den multi-kulturen vi har nå.

Så har vi noe fremmedkultur, som tar over mer og mer.

Og det kalles æres-kultur (i Sverige).

Muslimene tar over mer og mer.

Og vanlige svensker tørr ikke å si noe, av frykt for å bli kalt rasister.

Så dette kan være 'kalifat-tull', at de bare henter nordmenn, som de ikke liker, og prøver å sende de lenger bort fra Oslo, i forbindelse med sin makt-overtagelse (eller hva man skal kalle det).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

frykt for å bli kalt rasister 2

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/forskjellene-i-det-svenske-samfunnet-blir-stadig-storre/o/5-95-802885

PS 9.

Mer om hva den fjerde 4chan-nerden skrev:

fjerde 4chan nerd

PS 10.

Mer om hva den femte 4chan-nerden skrev:

femte 4chan nerd

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter