Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. januar 2023

På dette ICA-supermarkedet ble jeg selv butikksjef, høsten 2000 (da butikken het Rimi Kalbakken). Men at noen hadde rømt med en stor dagsomsetning derfra, noen få år tidligere, var det ingen som fortalte meg. Og jeg visste heller ikke, at Magne Winnem (som jeg var forlover for i 1993) sin kamerat/kollega Sinisa Mahacek (fra Rimi Manglerud) hadde vært butikksjef der. (Fra Akers Avis Groruddalen 4. juli 1997)

IMG_20230124_111553_HDR

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20230124_111604_HDR

PS 2.

Da jeg var butikksjef der.

Så lå ukes-omsetninga vanligvis på mellom 750.000 og 800.000.

(Det var vel sånn, at ukes-omsetninga så vidt kunne tippe over 800.000 noen ganger.

Men at den som regel lå på rundt 780.000, eller noe lignende.

Noe sånt).

Og på en bra fredag eller lørdag, så kunne omsetningen komme opp i 200.000.

(Sånn som jeg husker det).

Og 16. mai er sammen med lille julaften, den største handledagen i året.

Så da kunne vår omsetning kanskje havne på bortimot 300.000.

(Uten at jeg husker dette tallet helt nøyaktig nå.

For jeg jobba der bare i et drøyt halvår (og fikk bare med meg en 16. mai).

For å si det sånn).

Og da det var ICA supermarked, så hadde de nok enda høyere omsetning.

(Jeg mener å ha fått med meg.

At de pleide å ha mer enn en million, i ukes-omsetning.

Noe sånt).

For de hadde blant annet mer utvalg i ferskvaredisken.

(Som vi på Rimi Kalbakken arvet, noe som man vel må si at var noe tull.

For vi ble da den eneste Rimi-butikken (av cirka 500) med betjent ferskvare-disk (hvor Carolina og Gurvinder jobba, og hadde egne uniformer, muligens arvet fra ICA).

For å si det sånn).

Og ICA hadde også fler varelinjer (de hadde bedre utvalg) når det gjaldt tørrvarer/hyllevarer, osv.

Og prisene deres, lå kanskje et par kroner over prisene til Rimi, på hver vare.

(Noe sånt).

Og siden at vi hadde betjent ferskvareavdeling.

Så fikk Rimi Kalbakken mer svinn (vår store frukt-avdeling, var muligens også noe vi arvet fra Sinisa og dem) enn de fleste andre Rimi-butikkene.

Og vi hadde også høyere lønns-kostnader (på grunn av disse som jobbet fast i ferskvaren, en utgift som de andre Rimi-butikkene ble spart for).

Men likevel, så ble vår butikk skviset, av Rimi sitt hovedkontor.

For vi fikk ikke større lønnsbudsjett eller lavere LIS-brutto (som det vel heter) enn de andre Rimi-butikkene.

Så det var nesten umulig, å få den butikken, til å havne på budsjett, når det gjaldt svinn og lønn.

Det var lettere sagt enn gjort.

(For å si det sånn).

Men det å behandle et ICA-supermarked (som vår butikk egentlig var, selv om noen hadde bytta skilter) som en Rimi-butikk.

Det var noe tull, fra Rimi-Hagen & Co.

(Må man vel si).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter