Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 23. februar 2023

Min yngre halvbror Axel Thomassen sin stemor Mette Holter har visst vært leder for en frivilighetssentral. Det var nytt for meg. (Fra Akers Avis Groruddalen 24. juli 1996)



PS.

På skjermbildet overfor.

Så kan man se, at det står en irriterende/degenerert/åndssvak melding-boks (nede i venstre hjørne).

Det står at det kun er lov å strømme til privat bruk.

Men som jeg blogget om her om dagen.

Så står det på Nasjonalbiblioteket sitt nettsted.

At det er lov å finne ting, på 'Bokhylla' (via Nasjonalbiblioteket sine stasjonære PC-er) for å bruke det, til forskning eller dokumentasjon.

Og å 'strømme', det er jo noe man gjør, med lyd eller video.

(Det å strømme musikk.

Det er jo at man passivt lytter på en musikk-strøm.

På samme måte som at man lytter på en radio-kanal.

For å si det sånn.

Mens det man gjør på 'Bokhylla'.

Det er vel at man surfer eller browser/leser.

For å si det sånn).

Så den 'klikk-boksen' der.

Den er jo åndssvak.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:



https://www.nb.no/hjelp-og-informasjon/rettigheter/tilgang-under-bestemte-vilkar/#besker-nasjonalbibliotekets-lokaler-i-oslo-og-ber-om-tilgang

PS 3.

Å strømme (på den måten som Nasjonalbiblioteket bruker ordet).

Da menes det som regel multimedia (ifølge Wikipedia).

Så det blir isåfall åndssvakt, å bruke det ordet, om noe rundt 'Bokhylla'.

(Vil jeg si).

Da burde de vel bare hatt den klikk-boksen, på radio/musikk/TV-sidene sine.

(For å si det sånn).

Og ikke når det gjelder aviser/bøker, osv.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:



https://en.wikipedia.org/wiki/Streaming_media

PS 5.

Så det Nasjonalbiblioteket mener.

Det er da, at det ikke er lov å gå rundt i Oslo, og praie masse folk, og så dra de med til Nasjonalbiblioteket, for så å ta betalt av de, for å vise de multimedia-innhold, fra Bokhylla.

Det tror jeg nok ikke er et stort problem.

Så det er nok antagelig ikke det som Nasjonalbiblioteket mener.

Det er mulig at de spisser seg mot meg og min blogg, osv.

(Som jo er om nettopp forskning og dokumentasjon.

Som de egentlig hyller.

For å si det sånn).

Men at de samtidig, er dårlige i norsk.

Og at de har problemer med å utrykke seg nøyaktig.

Så det er jo til å bli kvalm av, at sånne skrullinger (som Orwell nok ville ha snudd seg i graven av) har makt (over datasystemer som 'Bokhylla').

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hvis man bruker 'Bokhylla' (Nasjonalbiblioteket sitt nettbibliotek) fra andre plasser, så får man opp en annen klikk-boks (med bedre språk):




At de klikk-boksen ikke var der fra 'førsten'.

(Jeg dro egentlig til Nasjonalbiblioteket (etter råd fra Hoved-Deichman) for å se på mikrofilm (i 2014) i forbindelse med slektsforskning og dokumentasjon (for min arbeidssak mot Rimi/ICA osv.).

Men så var det vel sånn, at det etterhvert dukket opp noen PC-er, ved siden av mikrofilm-maskinene.

Og at de etterhvert scannet fler og fler aviser.

For å si det sånn.

Og jeg hadde jo bodd ti år i England.

Og jeg lurer på om man måtte ha norsk ip-adresse for å lese 'Bokhylla' (ihvertfall når det gjelder bøker).

Så jeg var ikke så vant med den.

Og uansett så var det vel bare bøker på 'Bokhylla' i førsten.

Og dette var et slags prestisje-prosjekt, fra en Stoltenberg-regjering, vel.

Noe sånt.

Og så har det skeiet ut litt muligens (ved at man også skal hive alle aviser og tidsskrifter (blant annet) fra alle år, på denne plattformen).

For å si det sånn).

Og så har etterhvert en eller annen 'idiot', bare bestemt seg for, å sette på de klikk-boksene, på 'Bokhylla', da.

(Muligens en musiker, som har jobbet der som sivil-arbeider, eller noe lignende.

Siden at de er så opptatt av ord som 'strømming' og 'remixer', osv.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter