Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 8. mars 2023

Her kan man se graven til fire av min farfars søsken (som alle døde barnløse)



https://slektogdata.no/gravminner/grav/bd532bde-d6b0-4e2c-b00d-e65ba45be2ad

PS.

Brunmark-navnet.

Det er fra Sverige.

(Värmland).

Min farfars mor (Ingeborg) hadde en svensk far, som het Olof Olsson Brunmark.

Som var skomaker.

Og som flytta fra Sverige/Eda til Svelvik/Berger.

(Og som gifta seg med ei Randi Kittilsdatter, fra Nesbygda (nord for Svelvik).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se graven til min farfars foreldre (min oldemor Ingeborg var halvt svensk):



https://slektogdata.no/gravminner/grav/89367164-d8a8-490c-9696-d1cf37abe1da

PS 3.

Min farfars yngste bror Idar (som også døde barnløs) har visst fått sin egen grav:



https://slektogdata.no/gravminner/grav/6b85669b-300b-4111-ac81-ff847cf97f27

PS 4.

Min farfars eldre bror Ragnar, var den eneste av min farfars søsken, som ikke døde barnløs.

Han fikk datteren Marit.

(I 1935).

Men hu døde barnløs.

(I 2017).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:



https://slektogdata.no/gravminner/grav/16fe5eb3-0439-40a1-94a7-b56b32377813

PS 6.

Min farfars yngre bror Otto (som også døde barnløs) har visst fått sin egen grav (som Idar) selv om Slekt og Data visst har glemt å ta bilde av den:



https://slektogdata.no/gravminner/grav/cc4ab7f8-1654-4980-8b93-3c7367ce65e9

PS 7.

Jeg flytta fra min mor i Larvik, til min far på Berger, høsten 1979.

Og siden at min far var ungkar/skilt.

Så ble det til, at jeg spiste middag, hos min fars foreldre (hvor min far jobba) etter skolen, hver dag.

(Borte på Sand/Roksvold.

Et par kilometer, fra Berger skole).

Og vinteren 1980.

(Var det vel muligens).

Så fortalte min farfar Øivind meg (han pleide ikke å jobbe like lenge som min far, nede på min farfars møbel-fabrikk (eller verksted som de sa) Strømm Trevare (i nabo-bygget)).

Om hva grunnen var, til hans morfar, flytta fra Sverige til Norge.

Men jeg husker ikke hvordan den historien var nå.

For dette er jo 40-50 år siden.

Og min farmor Ågot, fortalte sin historie, den samme høsten/vinteren.

(Var det vel).

Og det hu sa var vel, at hennes mor, var etterkommer, av vikinger i Canada/Vinland.

(Selv om det høres litt rart ut.

Må man vel si).

Så da ble kanskje min farfars historie litt kjedelig.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Journalisten Kristine Brunmark er min firemenning (noe jeg har blogget om tidligere):



https://twitter.com/kbrunmark

PS 9.

Hu Kristine Brunmark kan man forresten ikke ta helt bokstavelig, når det gjelder min farfars morfar (og de).

For hu mente blant annet (etter at jeg kontaktet henne per mail, for en del år tilbake) at min farfars mormor (Randi Kittilsdatter) var fra Sverige (som min farfars morfar Olof Olsson Brunmark aka. Ole Olsen).

Men hu Randi Kittilsdatter (min tippoldemor) var jo fra Nesbygda (mellom Svelvik og Drammen).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Min firemenning Kristine Brunmark skriver her at min oldemor Ingeborg Olsen sin bror Johan Fredrik Brunmark Olsen sine foreldre var svenske, men det er litt feil, for faren (vår felles tippoldefar Olof Olsson Brunmark) var fra Värmland (som tidligere var norsk) og moren (vår felles tippoldemor Randi Kittilsdatter) var fra Nesbygda (sør for Drammen):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter