Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. mars 2023

Her selger min mor min lillesøster Pia og meg sine 'fengsels-senger' fra Vestmarka (kan det virke som). Fra Vestfold Fremtid 7. mars 1974



PS.

Det i Vestmarka.

Var visst en tidligere skole som hadde blitt til forsamlingslokalet Urdheim.

(Noe sånt).

Og så ble dette gjort om (på et eller annet tidspunkt) til en leilighet.

(Selv om det høres litt rart ut.

Må man vel si).

Og Pia og jeg hadde soverom, i første etasje.

Og min mor hadde soverom i andre etasje.

Og jeg husker fortsatt visningen.

Det var en dame (kan det ha vært Mille Marie Treschow (som vel eide huset, til barnevakt-jentene våre, i 'Strikkegenser-gjengen')) som viste min mor rundt (husker jeg).

Og på Bergeråsen (som min mor rømte fra) så hadde Pia og jeg 'vanlige' senger.

(Sånn som jeg husker det).

Men i Vestmarka, så fikk vi små senger, med veldig høye 'gjerder' rundt.

Og det var skummelt/vanskelig, å klatre over gjerdet (uten å bli 'tante').

(Husker jeg).

Men det gikk an (noe jeg forklarte Pia) å brette/bøye madrassen.

Og så flytte sengebunn-plankene (en etter en).

Og så klatre under senga, og ut i friheten.

(For å si det sånn).

Mens min mor fortsatt sov, oppe i andre etasje.

(Husker jeg).

Så jeg lurer på, om de sengene, egentlig hørte til leiligheten.

(Siden at de vel stod der under visningen.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker også kjøkkenbordet.

For min mor spurte meg en gang, om jeg ville ha eggedosis (på kjøkkenet der) husker jeg.

(Vi bodde der fra sommeren/høsten 1973 til våren 1974.

Var det vel).

Og jeg visste ikke hva eggedosis var.

Men det viste seg, at det var noe slags klinete, søtt og mektig søl.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Min mor hadde forresten ikke noe kjøkken-maskin, i Vestmarka.

(Sånn som jeg husker det).

Hu brukte bare en håndvisp, nå hu lagde eggedosis.

(For å si det sånn).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter