Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 26. mars 2023

I løpet av de siste dagene, så har jeg fått cirka 100 mailer fra Blogger, angående at de tuller med poster på bloggen



PS.

Her er en eksempel-mail:



PS 2.

Denne bloggposten har fått stå i fred, i tolv år (siden mars 2011) men nå har visst Blogger fått et slags 'kjempe-mensen-anfall' og de sletter/herjer som gale, på bloggen min:



PS 3.

Her kan man se hvordan denne bloggposten så ut (mellom 2011 og i dag):



PS 4.

Og så sier kanskje noen, at så be om en gjennomgang, da.

(Det står en sånn domstol-ikon-knapp ('Be om gjennomgang') øverst til høyre, på skjermbildet i PS 2.

For å si det sånn).

Men dette er snakk om kjempemange mailer.

Og de dukker plutselig opp, etter 15-16 år.

(Jeg startet denne bloggen høsten 2007.

For å si det sånn).

Og det de bruker som unnskyldning, for å slette/herje.

(Det i mailen, i det øverste PS-et).

Det gir egentlig ikke noe mening.

(Vil jeg si).

Det er bare noe slags generelt pissprek (som de sa på NHI) vil jeg si.

Så hva som egentlig foregår.

Det kan man lure på.

(Må jeg si).

Så jeg har sendt en klage-mail til Blogger.

Og da sendte jeg kopi-mail til Amnesty og andre organisasjoner som sier at de bryr seg om ytringsfriheten.

Men ingen av disse (hverken Blogger eller ytringsfrihets-organisasjonene) har svart.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 5.

Nå trykte jeg på: 'Be om gjennomgang'-knappen.

Og da kom det ikke opp noe beskjed, eller noe lignende.

Men det er mulig at de sender en mail, om noen dager/uker.

(Hva vet jeg).

Det kan virke som at Blogger tror, at mine irc-logger, har noe med virus/skadelig programvare å gjøre.

Men da er de noen slags hønsehjerner/idioter.

(Må man vel si).

Hvis ikke de skaper seg (og at dette er for å gjøre narr).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Nå trykte jeg på: 'Be om gjennomgang'-knappen, når det gjaldt alle bloggpostene, som har blitt slettet.

Men det er også noe annet, som er like åndssvakt.

Nemlig at de gjemmer mange bloggposter (det blir fler og fler) bak en advarsel.

Og det er nok at man nevner et vanlig ord, som: 'Politi' (kan det virke som).

Og så blir bloggposten gjemt bak en advarsel.

(Dette er også et nytt fenomen.

Det var ikke sånn i 2007, 2008, 2009, osv.

Men dette er noe Blogger begynte med i fjor, eller noe.

Og dette har tatt av veldig, iløpet av de siste dagene.

Kan det virke som).

Så det er jo fullstending åndssvakt.

(For å si det sånn).

Så hva Blogger driver med.

Det kan man lure på.

(Må jeg si).

At Blogger skal være en blogg-tjeneste, hvor folk kan skrive, om ditt og datt.

(Som det har vært i alle år).

Det blir jo som en vits nå.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:



PS 8.

Dette siste problemet (det med at bloggposter blir lagt bak en advarsel).

Det er visst fordi at Blogger mener at bloggpostene har: 'Seksuelt innhold'.

Men sånn som når det gjelder den mailen til IPCC (øverst på skjermbildet overfor).

Så var det, at jeg klagde på, at noen nett-troll, har begått identitetstyveri mot meg, og meldt meg på, et 'grisete' nyhetsbrev.

Og da er jo det snakk om, en anmeldelse.

Men Google/Blogger bruker visst noen 'nerdete' algoritmer.

Og så pirker de, på mine bloggposter, fordi at nett-trollene har bestilt noe 'grisete', i mitt navn.

Så det blir som at Blogger sier at _jeg_ da driver med noe grisete.

Men dette er jo snakk om en anmeldelse.

Men det skjønner visst ikke Google/Blogger sin algoritme.

Og den setter da bloggposten bak en advarsel.

Og så sier kanskje enkelte blogg-lesere (som forviller seg inn på min blogg) at den bare er om griseri.

Så det er jo så dumt, som det går an å bli.

Google/Blogger har helt klart for mange nerder ansatt, som har for mye fritid, og som gjør dumme ting.

(Vil jeg si).

De forstår seg ikke på ytringsfrihet.

De får ideer som de tror er lure selv, men som egentlig er dumme.

(Kan det virke som).

Og Google/Blogger sine direktører, prøver kanskje å muntre opp sine generasjon Z-ansatte.

(Ledere blir visst rådet til å behandle generasjon Z-ansatte som om de var kunder.

Så kundene havner kanskje i glemmeboka.

På grunn av at lederne hele tida må dulle med disse generasjon-Z-folka, da.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:



PS 10.

Enda mer om dette:



PS 11.

Da har visst noen bloggposter (men ikke alle) blitt gjenopprettet:



PS 12.

Jeg er så lei av dette tullet til Blogger.

Så jeg må innrømme at jeg har begynt å se på muligheter, til å flytte bloggen.

Problemet er, at det ikke har vært mulig å ta backup/sikkerhetskopi av bloggen (gjennom Blogger sitt interface) siden rundt 2019.

(Siden at bloggen har vokst seg så stor.

På disse 15-16 årene).

Men jeg prøvde dette igjen i går.

Og da funka det.

(Muligens fordi at jeg nå har 5G mobil/modem.

Noe sånt).

Og XML-fila ble da på drøye 497 MB.

Så det må vel muligens være en av Norges største blogger.

Og å overføre den til Wordpress funker ikke.

(Jeg har mange backup-filer.

Som jeg har lagd på et par forskjellige måter.

For når Blogger-interface-et sin måte, ikke har funka.

Så har jeg brukt noe som heter Blogger Backup Utility.

For å si det sånn).

Men noe som het Squarespace funka.

Der fikk jeg lasta opp hele backup-fila.

(Eller, jeg tasta inn nett-adressen til bloggen.

Og det ble: 'Success'.

Selv om det tok en del timer.

Og jeg har ikke sett bloggpostene på Squarespace enda.

Men det er mulig at de dukker opp, når man betaler penger (det koster et par hundre i måneden).

Og jeg har også prøvd å installere en Wordpress-blogg, på et shell (hos 000webhost.com).

Men det funka ikke.

For man kunne da bare laste opp XML/Blogger-filer, som var på 8MB.

Men der er mulig at det kan finnes en måte å komme rundt dette problemet på.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Det kan virke som at de fleste blogg-postene har blitt gjenopprettet nå (så da slipper jeg kanskje å stresse med, å finne et nytt sted, å ha bloggen):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter