Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 16. mars 2023

Jeg har blogget mye om Gullbrev i det siste. Og stridens kjerne, det er en gullkrone, som en engelsk tannlege heiv inn i kjeften min, høsten 2009 (på den engelske staten sin regning, siden at jeg var arbeidsledig, på den tida)



https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/na-skal-jeg-pa-food-hygiene-course.html

PS.

Da jeg var på cruise, med Pearl Seaways (var det vel) rundt 2016 (kan det vel ha vært).

Så åt jeg noe lakris-godt.

Og en amalgam-fylling falt ut, fra tanna over gulltanna.

Og i 2017, så betalte jeg det samme tannlege-firmaet (det i Walton) for å rotfylle den tanna, og sette på en krone.

(Og da måtte jeg gå dit 4-5 ganger.

For tannlege-dama rotfylte bare en rot av gangen.

Var det vel).

Og så på begynnelsen av corona-en.

Så dro jeg til Galleri Oslo Klinikken.

For å få et kostnadoverslag til Nav.

For jeg hadde vondt i en tann (som en annen fylling hadde falt ut av, antagelig mens jeg åt, det og).

(Var det vel).

Og da surra hu Leyla der så mye, at det ble til at de rotfylte den samme tanna igjen.

(Og den tanna jeg hadde vondt i.

Den måtte jeg trekke i romjula, i fjor.

Var det vel).

Og de satt på en hvit krone, med en kul på (istedet for grop).

(Noe jeg har blogga om tidligere).

Og den hvite krona støtte mot gullkrona.

Og for noen uker siden så falt gullkrona ut.

(Igjen mens jeg åt).

Den var helt som ny.

Men feste-limet hadde løsna.

(For å si det sånn).

Og så tenkte jeg, at hva skal jeg gjøre.

Den gullkrona er min (selv om britene betalte tannlege-regninga, i sin tid).

(Må man vel si).

Og å drasse med noe britisk 'skrot', til en norsk tannlege (de kan være veldig spesielle/sære, har jeg merka, etter at jeg flytta tilbake fra England, i 2014).

Det er kanskje ikke en god ide.

Men jeg hadde hørt om Gullbrev (et eller annet sted).

Og jeg husker at hu engelske, som rotfylte i 2017.

(Var det vel).

Hu sa i 2009 (da jeg skrøyt litt, siden at jeg fikk gull i kjeften, det var jo alle tiders, må man vel si).

Og da sa hu engelske tannlege-søstera (eller hva hu var).

At det var gull, men ikke 'precious gold'.

(Noe sånt).

Så det skal være gull.

Men kanskje ikke av den edleste karat-typen.

(Dette leste jeg forresten litt om (på nettet) før jeg bestilte gullbrevet.

Og selv 'non-precious' gull skal være verdt en del hundrelapper (per tann/krone).

For å si det sånn.

Ihvertfall i våre dager.

Når gull-prisen er så høy).

Men Gullbrev sa at det var sink, sølv og palladium.

(Noe sånt).

Og veldig lite gull.

Men da søkte jeg om 'palladium'.

(På Google).

Og det er visst enda mer verdt enn gull.

Så det kan være at britiska sa feil.

(Eller at folk pleier å kalle palladium for gull).

Men uansett, så har den krona holdt, i 13-14 år.

(Før den falt ut).

Så noe bra metall, er det nok i den.

Så her blir jeg utsatt for svindel (vil jeg si).

Siden at Gullbrev har taksert krona, til null kroner.

(For å si det sånn).

Og den er jo gullfarget, så at det er så lite gull i den.

Det høres rart ut, det og.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Jeg tok noen fler bilder av krona, før jeg sendte den inn:



PS 4.

Her er mer om dette:



PS 5.

Enda mer om dette:



PS 6.

På bildet overfor.

Så ser man jo, at det noe hvitt inni krona.

Og hva det kan være.

Det var ihvertfall sånn, at den krona veide en del.

(Husker jeg).

For jeg 'sjonglerte' liksom med den, i hånda (før jeg sendte den inn).

(Husker jeg).

Så det er mye metall i den.

Men det er mulig at det mye sink og sølv, da.

Men da har britene lurt meg.

For de sa at det var gull (husker jeg).

Og det jeg tenkte (da krona falt ut) det var vel, at det hvite, kun var noe slags 'feste-greier' (eller kitt liksom) for krona.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg vet at jeg har vært veldig mistroisk/negativ mot Gullbrev.

Men det skyldes delvis, en 'ekkel' skrivefeil, som stod i en mailene fra de.

Da trodde jeg at det var noen tatere eller signøynere (eller noen andre 'skumlinger') som dreiv firmaet.

(Dette var før jeg fikk sjekket opp dette mer, på Purehelp.

Og så at det var noen slags 'Medel-Svensson-folk' (eller noe lignende) som dreiv firmaet.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:



PS 9.

Det er også sånn.

At siden at jeg skriver skildringer, fra handle-turene.

Så prøver jeg å gjøre det sånn, at jeg ikke handler hver dag, liksom.

(Dette er også litt fordi at jeg går på sosialen.

Og ikke alltid har råd til å kjøpe pizza og cola hver dag (som i gamle dager) liksom.

For å si det sånn).

For hvis jeg handler hver dag, så får jeg ikke gjort så mye annet, enn å skrive skildringer.

(Siden at det er mye rart, i butikkene (muligens fordi at jeg har denne bloggen, og er en premiert Rimi-butikksjef, osv.).

Noe sånt.

Kanskje det er Rimi-Hagen som tuller med meg (han har visst for vane å tulle med folk, ifølge Johannes Hagen).

Hva vet jeg).

Og derfor, så gikk det noen dager, før jeg fikk sendt gullbrevet.

(For jeg sendte det (fra Rema sin post i butikk) på vei til Extra, osv.

Noe jeg skal blogge mer om seinere.

Hadde jeg tenkt.

Og det var forresten sånn, at man måtte sende gullbrevet fra et bemannet postkontor.

For det stod på gullbrevet sin 'bruksanvisning', at ellers så gjaldt ikke en forsikring.

Noe sånt).

Så det var litt irriterende, å få den purringen/påminnelsen.

Den sender de ganske raskt.

(For å si det sånn).

Og når det var den ekle skrivefeilen, i tillegg.

Så ble jeg litt frika ut.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg har også vært mistroisk mot Rema sin post i butikk.

For da jeg skulle hente Alcatel-mobilen der, under nedstengingen.

Så fikk jeg ikke mobilen, med en gang.

Det endte med, at jeg gikk på Meny, for å handle.

(For jeg har blitt matforgifta (flere ganger) når jeg har kjøpt billige kjøttkaker osv. der.

På Rema Signaturgården.

Så jeg har 'boikotta' den butikken, i en del måneder/år.

For å si det sånn).

Og så fikk jeg først mobilen, en time seinere.

(Noe sånt).

Så jeg har også lurt på, om Rema kan ha tulla, med gullbrevet.

Og jeg har også vært mistroisk mot tannlegen i Walton.

Siden at hu britiska trengte 4-5 timer, for å få rotfylt den nevnte tanna.

(I 2017).

Og det var også sånn.

(Skjønte jeg i romjula.

Da jeg trakk tann #2).

At han britiske tannlegen der, i 2005 (da jeg trakk tann #1).

Han var unødvendig klengete.

(Vil jeg si).

I forbindelse med at han skulle trekke den nevnte tanna.

Så det var noe slags 'kødding', må jeg nesten si.

(Etter å trukket tann #2 (som var cirka like ødelagt/råtten).

Hos en iransk tannlege, på Smil Nydalen/BI, i romjula.

For å si det sånn.

For han briten var mye mer klengete/teatralsk enn han iraneren.

Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det er også sånn, at noen nett-troll, har bestilt Gullbrev, i mitt navn tidligere (så jeg nettopp på Gmail).

(I 2020.

Var det det vel).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Ifølge internett, så har jeg visst en radio-sender i tenna, men det så jeg ikke noe til, da den nevnte gullkrona falt ut (for en snau måned siden):



https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/statcounter-noen-sker-pa-erik-ribsskog.html

PS 13.

Når det gjelder tenna mine.

Så var det sånn.

(Dette var vel en julaften, på midten av 90-tallet (antagelig jula 1994).

For jeg jobba jo mange år, som butikkleder (i Rimi-kjeden).

Og da var jeg så opptatt av butikken (for det var veldig mye å tenke på rundt jule-tider).

At jeg hørte på min lillesøster Pia.

Når det gjaldt hvor jeg skulle være i jula, osv.

Sånn som jeg husker det.

Så jeg endte noen ganger opp, i 'løvens hule' (hos min onde stemor Haldis) i jula.

Husker jeg).

At min bonusbror Viggo Snoghøj.

(Den kjente bodybuilderen).

Han sa (i huset til hans mor Haldis Humblen f. Brekke, i Havnehagen, på Bergeråsen).

At i Amerika, så var det sånn, at man bare gikk til tannlegen.

Og så sa man: 'Fiks tenna mine'.

Og så X antall tannlege-timer seinere, så hadde man perfekte tenner.

Så etter det, så har jeg ledd litt, av Norge og Europa (med sine sære/'russiske' tannleger).

(Må jeg innrømme).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Det som det står om, på det øverste skjermbildet.

Om da Kjetil Holshagen stanga huet sitt, i bunnen, av en cola-flaske (en halvliters glass-flaske) som jeg drakk av (i 1984 eller 1985).

(Sånn at to tenner (de to fortennene mine) skallet av.

Og de ble også litt trykket inn, vel.

Min fars yngste bror Runar (som er tannlege) satt da på noen (litt for korte) 'gul-brune' plast-deksler, på de to fortennene mine (han trodde muligens at tennene mine kom til å bli gulere og gulere, i årenes løp).

(Han vitset også om (med min far, som kjørte meg til Ås, hvor Runar jobba).

At det ville ha vært mulig.

Å forme tuppen av det ene plast-dekselet.

Sånn at det ville ha fått formen til en liten (hvit/gul) bil.

For å si det sånn).

Men jeg lurer på om en av 'plast-greiene' datt ut igjen.

Men at dette var mens jeg gikk på ungdomsskolen, eller noe.

Sånn at det gikk litt i glemmeboka.

Jeg ville blant annet ikke ha regulering, på den tida.

Siden at jeg ble mye mobba (fra før) av folk i klassen, osv.

På toppen av at jeg ble frosset ut, av mine slektninger.

Som tvang meg til å bo aleine, osv.

For å si det sånn).

Det blir kanskje litt rart.

I og med at Kjetil Holshagen sin mor Inger, i alle år, jobbet på laboratoriumet, til Aass bryggeri.

(For å si det sånn).

Så man kan kanskje mistenkte, at det med Kjetil Holshagen (og cola-flaska) ikke var en ulykke.

Men at Kjetil Holshagen gjorde det med vilje.

Hm.

Kjetil Holshagen hadde også en lillesøster, som døde før han/de flytta til Bergeråsen.

Så det er mulig at Kjetil Holshagen er/var en jævelunge (som for eksempel drepte lillesøstera, før de måtte flytte til Lensmannsstien, på Konnerud (før de så flytta videre til Bergeråsen igjen)).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette (fra DT/BB 8. juni 1979):



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter