Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. mars 2023

Jeg sendte en e-post til Larvik kommune

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Din søster
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. mars 2023 kl. 18:06
Til: Einar Magne Walaker <einar.magne.walaker@larvik.kommune.no>
Kopi: post@autismeforeningen.no, postmottak@larvik.kommune.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, eian@eianadvokat.no, majorstuen@ude.oslo.kommune.no, sfovpost@statsforvalteren.no, postmottak@sivilombudet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Postmottak BYR <postmottak@byr.oslo.kommune.no>, companymail@haugen-gruppen.com
Hei,

ja, hvis hu kontakter meg, så skal jeg be henne dra til lege.

Jeg tror at temaet kanskje burde være, om hu burde ha vært umyndiggjort, sånn at hu ikke kan finne på så mange fantestreker (eller bli utnyttet av andre, til å drive med fanteri).

Men grunnen til at jeg sendte en kopi-mail til Larvik kommune, om dette.

Det var jo det som skjedde høsten 1978.

Pia dukket opp på skolen (Torstrand skole) for å begynne i første klasse.

Og i et friminutt, så var det sånn, at min nye klassekamerat Atle Farmen (jeg gikk første klasse på Østre Halsen skole og dette var første skoledag i andre klasse) sa til meg (som tilfeldigvis stod like ved): 'Se på hu dumme jenta der'.

Og det var min lillesøster Pia, som stod i lag med min mor og muligens den kvinnelige rektoren.

Pia fikk ikke lov å begynne i første klasse sammen med de andre som var født i 1971.

Og da Atle Farmen sa dette.

Så gikk jeg bort til min mor, og spurte hva som foregikk.

Men min mor sa bare at Pia var litt umoden.

Men hva var det egentlig som var problemet.

Hvorfor 'dumpa' Pia på første skoledag (sånn at hu måtte vente i et år med å begynne på skole).

Hva var det som feilte henne, lurte jeg.

Dette veit kanskje Larvik kommune mer om, tenkte jeg.

Jeg vet at Torstrand skole nå er nedlagt, og at dette snart er 50 år siden.

Men jeg tenkte at det kanskje står noe om dette, i Torstrand skole sitt arkiv, eller noe.

Det var noe lignende med min yngre halvbror Axel.

Han gikk på Bogstadveien Spesialskole, i nærmere ti år, etter at min mor mista foreldretten til Pia og Axel, mens de bodde på Tagtvedt, våren/sommeren 1982.

(Jeg flytta til min far på Berger, et par år tidligere.

Og han var en slags uansvarlig 'raggar-type', viste det seg.

Så Pia bodde etterhvert i lag med min fars dame Haldis Humblen og de (etter at min far fikk foreldreretten for henne).

Mens jeg ble boende aleine, i min fars jobb-leilighet (som min farfars firma kjøpte til han, etter skilsmissen fra min mor).

Så jeg fikk ikke med meg alt som skjedde nede hos hu Haldis.

Der delte Pia seng/rom med Haldis sin datter Christell.

Og Haldis likte vel ikke at jeg hadde for mye med hennes datter Christell å gjøre.

Og derfor så ble det til, at jeg ikke hadde så mye med Pia å gjøre heller.

Så derfor kjenner jeg nesten ikke disse søsknene mine.

Så derfor lurer jeg på hva blant annet Larvik kommune mener om dem.

Etter at jeg har blitt snytt for arv, etter min danskfødte mormor (som døde i Nevlunghavn i 2009, ti år etter at min mor døde, på Moss sykehus, etter at hu hadde flytta til Drøbak).

Blant annet).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 27. mar. 2023 kl. 15:11 skrev Einar Magne Walaker <einar.magne.walaker@larvik.kommune.no>:
Hei !   Anbefaler at du snakker med din søster.  Om hun ønsker, kan hun bestille time
hos fastlegen sin for utredning for mulig autisme
Med vennlig   hilsen 

Einar  Walaker
Kommuneoverlege, kliniske tjenester
Helse og mestring

Telefon: 92287720

[LKLogo.png]

larvik.kommune.no
Facebook

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter