Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. mars 2023 kl. 13:03
Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Kopi: allison.kirkby@teliacompany.com, sfovpost@statsforvalteren.no, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, abuse@telia.com, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@brukerklagenemnda.no, postkasse@datatilsynet.no, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, tr@forbrukertilsynet.no, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, finansinspektionen@fi.se, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>
Hei,
jeg viser til Deres brev/betalingspåminnelse fra 6. mars.
(Se vedlegg).
Jeg har nå bytta til Pluss.
Så jeg trenger ikke lenger dette abonnementet.
Historien var at jeg fikk en tekstmelding fra Norgesenergi.
De har gått over til å sende tekstmeldinger istedet for mail/brev (virker det sånn).
Så jeg tenkte at fremtiden var å ha et bra mobilabonnement (istedet for mobilt-bredbånd) for da bestiller jeg bare et ekstra sim-kort til PC-en og så har jeg mobilt bredbånd og (uten at det koster noe særlig ekstra).
(Og Ruter har også slutta med billett-automater.
Så mer og mer blir på app/mobil.
Virker det som).
Og så prøvde jeg da å bestille et Telia X-abonnement (100 GB) fra dere.
Men det ble jeg nekta.
Og da er det sånn (som jeg har sendt dere kjempemange mailer om) at noen nett-troll, har bestilt masse 'dritt', på nettet, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner.
Og på grunn av dette (er det nok) så har jeg fått dårlig kreditt-score.
Og selv om jeg har sagt fra til dere om dette mange ganger, så nekta dere meg å bytte fra mobilt bredbånd 100 GB til Telia X 100 GB.
Så da bestilte jeg portering (av mitt Telenor kontant-nummer) til Talkmore fri data.
Og så skulle porteringen skje, mens jeg var i Kiel, forrige måned.
Og så kom jeg hjem, og da hadde ikke Talkmore portert likevel.
De hadde begått avtalebrudd.
Så jeg bytta istedet til Pluss.
Og den linja (en Telenor-linje) er bedre enn den forrige linja (med Telia får jeg bare 4G+ mens med Pluss/Telenor så får jeg 5G).
Så den beholdt jeg.
Men da må jeg betale to regninger denne måneden.
Og neste (for jeg har også fått en faktura fra dere på mail).
Og det blir litt feil, synes jeg.
Jeg er ikke millionær heller.
(For å si det sånn).
Og den inneværende perioden (fra 10. mars til 10. april) har jeg ikke brukt mitt Telia-abonnement.
Så jeg foreslår at dere sletter den mail-fakturaen.
Og jeg har også 100 GB rollover (sjekka jeg her om dagen).
Så hvis dere kan trekke fra det, på den vedlagte fakturaen.
Og så er det også sånn, at jeg har vært lojal kunde hos dere, i 2-3 år nå.
Men jeg har ikke fått noe årsbonus (som dere vel ikke har reklamert med tidligere).
Så jeg foreslår at vi sier, at vi er skuls.
Og så konsentrerer jeg meg om å heller betale Pluss-fakturaene.
Jeg har også bestilt to mobiler (en jeg bruker som 5G-modem og en som skal erstatte en 2019-modell Alacatel som bare har 3G) fra deres datter-selskap OneCall, på avbetaling.
Så jeg fortsetter å betale på de regningene.
Men dette dårlige abonnementet deres (hvorfor har Telenor 5G og ikke dere, og hvorfor fikk jeg ikke bytte til Telia X fra 100 GB mobilt bredbånd).
Det synes jeg at det blir feil å betale noe særlig mer på.
Så det må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
IMG_20230318_0001 paint.jpg