Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 3. mars 2023

Nå har jeg gjenopplivet irc-boten Einstein



PS.

Det var jo sånn, at jeg rundt 10. februar bestilte Talkmore fri data mobil-abonnement.

For mer og mer i samfunnet går over på mobil (og mobil-apper) virker det som.

Og firmaer (som Norgesenergi) sender nå heller tekstmeldinger enn mailer/brev.

(Kan det virke som).

Så det er om å gjøre å ha et bra mobil-abonnement.

(Må man vel si).

Og ettersom at man får tvilling-sim.

Så kan man da også bruke mobil-abonnementet for også for å få internett-linje, til PC-en.

(Istedet for å ha både mobil og mobilt bredbånd-abonnement.

Noe som blir dyrt.

For å si det sånn).

Men Talkmore begikk avtale-brudd (og terminerte abonnementet).

(Mens jeg var i Kiel).

Så jeg måtte bytte til Pluss istedet.

Og jeg hadde tenkt til å kutte ut Telia (når jeg kom hjem fra Kiel).

(Siden at de nekta meg å bytte til Telia X-abonnement (fra et cirka like dyrt mobil bredbånd-abonnement.

Selv om jeg har vært en god/lojal kunde hos de, i to-tre år nå.

Eller at Talkmore 'jaget' meg dit, må man vel si (rett før corona-tida begynte, var det vel)).

Muligens fordi at nett-trollene sine tulle-bestillinger har ødelagt min kreditt-verdighet.

Noe sånt).

Men jeg kunne ikke kutte ut Telia, når jeg kom hjem fra Kiel, 22. februar.

(Noe som var planen).

På grunn av tullet/avtalebruddet fra Talkmore.

Og når det gjelder irc-botene.

Så er jeg egentlig ikke ekspert på de.

Da jeg var op #quiz-show (på ef-net).

(Noe jeg var fra 1997 til 2004).

Så var det Slaktern (blant annet) som var eggdrop-ekspert (og som lagde boten/scriptet Paramann).

(Jeg var Rimi-leder/butikksjef.

Og drev mest med irc/quizzing/chatting, for å koble av, osv.

For å si det sånn).

Så jeg måtte reinstallere irc-botene, for å få de til å funke, med den nye internett-leverandøren (Pluss bruker Telenor).

(Dokumentasjonen om Eggdrop-boter begynner det å bli mindre og mindre av på nettet, foresten.

Så jeg bruker en tutorial fra Wayback Machine (blant annet).

For å si det sånn).

Og da gikk det bare an å reinstallere blablabot.

Anna og LykkePer kom jeg ikke inn på (hverken på 'Min Side' eller unix/linux-shellet).

Så de må jeg nok kutte ut.

For der har det skjedd en eller annen slags kapring (kan det virke som).

Så jeg må nok kutte ut både Reverse.net og Xzibition.

(Som jeg leier shell av.

For Anna og LykkePer).

Og for å ha mer enn en bot (blablabot) som funker ordentlig.

Så skaffet jeg meg et gratis-shell nå (som er litt kronglete, for man må re-aktivere det, hver fjortende dag, stod det med liten skrift liksom) hos Xshellz.

Også får jeg se om jeg får bytta ut det shellet og etterhvert (siden at det er litt kronglete).

(For å si det sånn).

Og jeg får se om jeg også klarer å skaffe et tredje shell.

Sånn at jeg etterhvert får tre boter som jeg har kontrollen over.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også sånn, at jeg tidligere har blogget om, at jeg skal prøve å jobbe mer i bolker.

(Når det gjelder mobilbilder, nettmobbing-mailer, skildringer og bok-backup-prosjekt.

For å si det sånn).

Og jeg fant ut, at jeg skulle drive med nettmobbing-mailene på slutten av måneden.

Og denne måneden (fram til cirka den tjuende) så skulle jeg drive med mobilbilder.

Og jeg tenker at jeg begynner med mobilbilder nå i helga.

Men så tenkte jeg også det.

At mobilbildene de bruker mye data.

Og hvis jeg bruker mer enn 100 GB en måned.

Så blir linja veldig treg.

Så da er det kanskje bedre, å fordele mobilbilde-arbeidet litt.

(Det er snakk om drøye 10.000 mobil-bilder, fra Kiel-turer, osv., og som går cirka et år tilbake i tid.

Så det er en slags mobil-bilde-strøm, da.

For å si det sånn).

Så hvis jeg da holder på med mobilbilder, på begynnelsen av måneden.

Og med nettmobbing-mailer på slutten av måneden.

Og så varierer det som er i midten av måneden (selv om det da blir skildringer annenhver måned minst, og bok-backup-prosjekt noen måneder, og det er mulig at jeg også tar en nettmobbing-mail-måned (i sommer) for at de skal bli mer ajour).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så da blir det skildringer i (midten av) april.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Og så blir det 'Min Bok 5'-backup/nettsider i (midten av) mai.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Og så blir skildringer igjen i (midten av) juni.

Og så får jeg se om da tar en nettmobbing-mail-måned i (midten av) juli.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Når det gjelder ekstra-prosjektet.

Så var det sånn, at jeg først gjorde om designen på mirror-nettstedet, sånn at jeg brukte mobil-nettsidene, også på PC-nettstedet.

(For da trengte jeg bare å lage en versjon av nettsidene (til mirror-nettstedet/johncons.net).

Istedet for to).

Dette var et midlertidig prøve-prosjekt.

Og med den nye løsningen, så kunne man ikke forstørre lenger, på PC-nettsidene.

Men jeg fiksa det, ved å igjen lage egne PC-sider (med forstørring).

(Men disse PC-sidene (på mirror-nettstedet) fikk da samme design, som mobil-sidene.

Som et prøve-prosjekt.

Litt inspirert av Porterbuddy sitt tracking-nettsted.

For å si det sånn).

Men publiserings-datoene, for PC-nettsidene, har da blitt feil.

(For det står nå mobil-nettsidene sin publiseringsdato på de).

Så det hadde jeg tenkt til å endre (sånn at de datoene blir riktige).

Men det tar jeg da bare innimellom mobilbilde-jobbinga (i helga eller til neste uke).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter