Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
New Reply to Closed Case Re: (Saksnummer:11016473) Re: (Saksnummer:10815860) Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. mars 2023 kl. 05:58
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: allison.kirkby@teliacompany.com, sfovpost@statsforvalteren.no, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, abuse@telia.com, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@brukerklagenemnda.no, postkasse@datatilsynet.no, post <post@finkn.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, tr@forbrukertilsynet.no, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, finansinspektionen@fi.se, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, eian@eianadvokat.no
Hei,
i min forrige mail, så ba jeg om å få svar fra en overordnet, om dette.
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så det må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet nå.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 2. mai 2022 kl. 12:19 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei, Erik.
Viser til ditt krav om tilbakemelding fra en annen avdeling.
Vi har undersøkt saken du refererer til.
En person har ikke rett til innsyn i andres personopplysninger, selv om det gjelder misbruk av ens ID og straffbare forhold. Når vi har rimelig sikker informasjon på at det foreligger ID misbruk, kan vi ikke utlevere abonnementsinformasjon til den som er utsatt for misbruket. Du må anmelde saken til politiet, og så vil vi eventuelt kunne utlevere informasjon til politiet på forespørsel.
Med andre ord kan vi, grunnet personvern, ikke utlevere opplysningene når det er sannsynliggjort at en tredjepartk har foretatt en bestilling hos oss, men vi bistår selvsagt når politiet tar kontakt med oss i forbindelse med etterforskning av saken. Dette også for å unngå at opplysningene misbrukes, eksempelvis represalier, for å legge ut "mistenkte" på nettet, og lignende.
Håper dette var oppklarende og ønsker deg en fortsatt fin dag.
Vennlig hilsen / Kind regards,
Konstanty
Saksbehandler Claims & Collection
OneCall
OneCall
--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 18.04.2022 14:36
To: kundeservice@onecall.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; abuse@telia.com; noss@deloitte.no; hrwuk@hrw.org; info@brukerklagenemnda.no; postkasse@datatilsynet.no; post@finkn.no; ellen.scheen@telia.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; kundekontakt-privat@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; firmapost@nkom.no; laurena.eid@fi.se
Subject: Re: (Saksnummer:11016473) Re: (Saksnummer:10815860) Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Hei,
dette kjøper jeg ikke helt.
Så dette må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, (som daglig leder), om dette.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
fre. 24. des. 2021 kl. 10:48 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>>:
Hei, Erik!
Vi har ikke mulighet til å gå ut med hvem som har tilgang til din ID. Dette må politianmeldes, også vil politiet ta seg av etterforskningen.
Dessverre er det heller ikke alltid vi vet hvem som har tilgang til din ID, med mindre vi for eksempel kan spore en IP-adresse.
Selv da er det ingen garanti for at den fører videre til gjerningspersonen.
For å forhindre at lignende skjer sender vi kun ut SIM-kort til nye nummer til folkeregistrert adresse. På den måten vil man ha mulighet til å ta kontakt med oss dersom man ikke vedkjenner seg bestilling av abonnement. Dersom noen legger inn bestilling på et eksisterende nummer vil man også få en SMS med varsel om dette, og således ha mulighet til å stanse bestillingen.
Vi har en egen avdeling som overvåker bestillinger, som fanger opp mistenkelige bestillinger. Et eksempel på en mistenkelig bestilling er dersom samme person bestiller flere abonnement i løpet av kort tid.
Vi har også et register over hvem som har blitt utsatt for dette, som kan fange opp bestillinger dersom det skulle skje gjentatte ganger med samme person, og oppfordrer de som har blitt utsatt for ID-tyveri til å legge inn en sperre for kredittsjekk.
Ønsker deg en fortsatt fin dag og riktig god jul!
Vennlig hilsen
Joakim, Teamleder OneCall
[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000GmFaY&from=ext]
ref:_00D1iUhac._5001io9WMZ:ref