Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 5. mai 2023

Mer fra MyHeritage



PS.

Det kan virke som at min direkte ane (14 generasjoner) Margrethe Løvenbalk/Christensen f. Jensdatter Hansen sin farmor Edele Bille var elskerinne av kong Hans.

Og da er vel hun min direkte ane (16 generasjoner).

Og det blir vel da min 13 x tipp-oldemor (eller noe lignende).

(For å si det sånn).

Det er kanskje derfor, at min lillesøster Pia sin bekjente Thomas Bille (som nå er advokat) i Drammen, ikke svarer (på Facebook).

Jeg visste ikke at Thomas Bille og jeg muligens er i slekt.

For min lillesøster Pia (og hennes frike-venner) introduserte meg for Bille (som de kalte han) skoleåret 1988/89 (da jeg var utvekslingselev i Drammen, og Pia var byvanker der) husker jeg.

(De dro meg hjem til han, en gang (husker jeg).

Jeg husker at jeg stod utafor huset til Bille og dem (mens vi venta på at Bille skulle komme ut).

I lag med en del folk fra Depeche/Lyche-gjengen (blant annet min lillesøster Pia og hennes venninne Cecilie Hyde).

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette (fra 'Min Bok'):




PS 3.

Det står forresten, på det øverste skjermbildet.

At Margrethe Løvenbalk/Christensen sin far, var Jens Hansen.

Og at hans _stefar_ var Torben Bille.

(Noe sånt).

Så det kan jo være at Jens Hansen (min 12 x tipp-oldefar) var kong Hans sin sønn.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Mer om Edele Bille f. Jernskæg (min 13 x tipp-oldemor):



https://no.wikipedia.org/wiki/Edele_Jernsk%C3%A6g

PS 5.

Siden at jeg har bodd i Larvik-området (hos min mor) på 70-tallet (og hos min mors lillebror Martin, våren/sommeren 2005).

Så er ikke Jernskæg/Jernskjegg et nytt navn for meg.

For Østlands-Posten pleier noen ganger å skrive om de.

For de hadde en borg (i sin tid) som plutselig forsvant i Farris-vannet.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter