Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 7. juni 2023

Fremtiden skrev en artikkel om mine kunstner-grandonkler Gunnar og Otto Bergstø (som min far var en av fire arvinger etter, men min far frasa seg arv etter disse (av en eller annen grunn) så jeg fikk halvparten av min fars arv, i 2006 og 2017 (etter mye tull med Drammen tingrett osv.)). Fra Fremtiden 17. mars 1984



https://www.nb.no/items/20259b911f71630fcaffaf46203ac444?page=13&searchText=%22gunnar%20bergst%C3%B8%22~1

PS.

Her er mer om dette:



(Samme link som overfor).

PS 2.

Enda mer om dette:



(Samme link som overfor).

PS 3.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så hadde min farfar Øivind en 'haug' av søsken.

(Jeg lurer på om min farfar mente (rundt 1980) at de var så mange som 10-12 søsken (selv om han da muligens telte med noen fettere/kusiner og (eller om han telte med noen som ikke vokste opp)).

Noe sånt).

Og av disse søsknene.

(Av Øivind sine søsken som vokste opp.

Så husker jeg en del av navnene (etter å ha drevet med slektsforskning).

Og det var Harriet, Gunnar, Otto, Idar, Hans Bjørn og Ragnar.

Og jeg lurer på om det var ei Ingeborg og ei Randi og.

Noe sånt).

Og av disse, så fikk visst bare min farfar (som flytta bort) og Ragnar etterkommere.

Min farfar fikk tre sønner (på Berger) med min farmor Ågot.

Og Ragnar fikk ei datter (Marit) som døde barnløs (for noen få år siden).

Så alle linjene etter min oldefar (Hans Otto Olsen) har dødd ut.

Unntatt den linjen (etter min farfar) som jeg er i.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Min grandonkel Gunnar Bergstø nevner sin lærermester Henrik Sørensen overfor, og i 1939 så gjorde han plutselig Holmsbu/Støa til en slags base, for en pasifisitisk sammensvergelse ('Skaugum-sammensvergelsen') som skulle ende alle kriger (fra Røyken og Hurums Avis 12. august 2021):



https://eavis.rha.no/titles/roykenhurumsavis/6111/publications/1155/pages/4 (bak betalingsmur)

PS 5.

Mer om problemene rundt denne arven:



https://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html

PS 6.

Mer om min grandonkel Gunnar Bergstø (fra Hurumposten 21. desember 1989):



https://www.nb.no/items/4d714f1fb08b843ef2c078f8ba254214?page=1&searchText=bergst%C3%B8

PS 7.

Her jobber min grandonkel med et maleri som han forærte Holmsbu kirke (fra Fremtiden 31. juli 1954):



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter