Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 16. juli 2023

Mer fra Bærum

Nå hørte jeg plutselig at det var fyrverkeri utafor.

Og da skjønte jeg, at det var Stabæk som hadde hjemmekamp.

Og da tenkte jeg, at kanskje den kampen er på TV.

(Det var en periode at mange av Tippeliga-kampene var på TV (på gratis-kanaler).

Og det hender vel fortsatt (selv om TV2 nå har rettighetene)).

Og så så jeg på noen nettsider.

(Fotball på TV.

Og TV2 sin TV-guide).

Og den kampen ble ikke visst (annet enn på betal-TV).

Men TV2 hadde en fotball-runde på en gratis-kanal (TV2 Sport 2).

Og så satt jeg på den.

Og så var jeg vekke fra TV-en en stund.

Og så kom jeg tilbake.

Og så var det masse nakne negerunger på TV-en.

Den vestlandske kristen-russen i TV2 har gitt Unicef gratis reklame-plass (som var mange flere lenger enn vanlige reklamer) midt i fotballen.

Så TV2 og Unicef mener at nakne negerunger passer midt i fotballen (som tradisjonelt er for mannfolk/ungkarer).

Det må være at de tuller/kødder.

(Vil jeg nesten si).

Det var som at det var TV-kanalen til pastor Bratterud.

(Som Ole I'Dole sang om på 80-tallet).

Jeg endte med at jeg skrudde av TV-en og satt på noe musikk istedet.

Og det var ikke snakk om radio (men mp3-er).

For radio-kanalene er like ekle.

(Vil jeg si).

De har hatt en radio-kanal som heter Radio 1.

(Radio 1 var jo stort på 80-tallet (som nærradio).

Men det som nå heter Radio 1 har vært sånn, at de har spilt musikk (som er mer eller mindre kul/bra) non-stop.

Hele døgnet).

Og den kanalen har vært uten de fjottete platepraterne (som enten snøvler eller snakker med barnehage-onkel-stemme).

Men nå har de gjort om, sånn at noen jingler sier at det er: 'Morgenklubbens sommerradio'.

Og det gir jo ikke noe mening.

Det er kanskje et alibi, for at de kjedelige programlederne (Loven heter vel han ene) skal kunne ta to måneder sommerferie.

Men hva skjedde med 'liksom-Radio 1', liksom.

For noe tull (og tull i mente).

(Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog 

PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Det er forresten ekkelt å se på fotball nå.

(Ihvertfall mens man spiser).

For noen av spillerne spytter hele tida.

Og det zoomes det gjerne inn på.

(For å si det sånn).

Og når de scorer (for eksempel).

Så skal de absolutt kysse og klemme.

De er værre en jenter.

(Må man vel si).

Sånn var det ikke i gamle dager.

(Sånn som jeg husker det).

Og spillerne bruker visst også BH-er (eller noe lignende) nå.

Selv om menn ikke har pupper.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Sports-BH-ene er visst egentlig 'GPS-plagg' (sånn at man kan regne ut hvor mye spillerene løper under en kamp, osv.):



https://www.revolutionsoccer.net/news/why-are-players-wearing-sports-bras-answer-burning-question

PS 4.

Da jeg gikk på HiO IU.

(Hvor jeg gikk fra høsten 2002 til våren 2004).

Så var det en klesbutikk-selger, som prøvde å prakke på meg, et undertøy-sett for menn (med både underbukse og BH) husker jeg.

Og det var visst noe som begynte å bli populært, sa selgeren.

(Dette var i en klesbutikk, i andre/tredje etasje, på Byporten-senteret.

Noe sånt).

Jeg lurer på om det var sånn, at jeg hadde bytta noe.

(Jeg var en ganske god kunde der.

Må man vel si).

Og så var det sånn, at jeg fikk en tilgodelapp.

Og så gikk jeg rundt der, for å se etter noe jeg kunne bruke.

Men da var det sånn, at jeg lurte på om butikken var 'rigga' (som det vel heter).

(Husker jeg).

For det var bare homsete klær, i hele butikken.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette (fra 'Min Bok 5'):



https://johncons.net/minbok5_jub.pdf

PS 6.

Det var forresten sånn.

At det bildet (av negerungen) i det øverste PS-et.

Det måtte jeg leite for å finne (på mobilen).

Sony Xperia-mobilen hadde nemlig plassert det bildet, i en egen 'burst'-folder.

Så det bildet var nesten umulig å finne.

(Må jeg si).

Og dette er visst nesten som en bug, på denne mobil-modellen (som visst er laget i Kina).

For med en gang (må man vel si) som man trykker på 'bilde-knappen' (egentlig volum-knappen).

Så begynner mobilen, å ta et utbrudd (burst) med bilder.

Og den funksjonen er det visst umulig å skru av (på de nyere modellene).

Så her lager japeneserne/kineserne helvete.

(Kan det virke som).

Og det er visst også umulig, å få disse 'åndsvake' burst-bildene til å havne i samme mappe, som de bildene som tilfeldigvis ikke har begynt å 'burste'.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:



https://community.sony.co.uk/t5/10-series/disable-camera-burst-mode-on-xperia-10-i3113/td-p/3823486

PS 8.

Det er også sånn, at kamera-appen har en modus-knapp.

Og hvis man trykker på den, så kommer det opp mange forskjellige modus-knapper/ikoner, da.

Men det er visst ingen knapp, for 'vanlig' modus.

Så man må resette fabrikk-instillingene, for å få kameraet til å ta 'vanlige' bilder igjen.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:



PS 10.

Det er visst forresten sånn.

At det finnes X antall gratis kamera-apper til Android-telefoner.

Så det er mulig at jeg laster ned noen av de kamera-appene.

Så kanskje det blir mindre rot, i bilde-mappene.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter