Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 15. august 2023

Mer fra Bærum

På mandag 6. januar, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Under hele Corona-pandemien (og i månedene etter) så har det vært masse byggearbeider, nede i Bekkestua sentrum:



PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Iceland har tilbud på luft (kan det nesten virke som):



PS 4.

Inne på Bekkestua Senter, så lå det noe rot på gulvet (må man vel kalle det):



PS 5.

Når det gjelder handlevognene til Meny Bekkestua, så ser det nesten ut som at de har vært på X antall andre Meny-butikker, og rappa 10-20 handlevogner på hvert sted (sånn at de slapp å kjøpe nye handlevogner, når de åpna butikken):



PS 6.

Her var det rot:



PS 7.

I parkerings-kjelleren/huset var det også rot:



PS 8.

Bekkestua har et litt 'russisk' preg noen ganger (med sine sære/spesielle skulpturer) må man vel si (og hvor er den nærmest obligatoriske QR-koden, som pleier å dukke opp overalt, for tida):



PS 9.

Bekkestua er visst egentlig et sted for typografer (og andre fra arbeiderklassen) kan det virke som:



PS 10.

Extra Bekkestua Nord var utsolgt for billig EMV-taco-krydder (så det ble til at jeg kjøpte Santa Maria-taco-krydder, som forresten var på tilbud):



PS 11.

Det som skjedde da.

Det var at Santa Maria-krydderet, hadde en farge, som gikk i ett, med den røde plast-handlevogna.

Så da jeg skulle i selvbetjenings-kassa.

Så så jeg ikke den krydder-posen, før jeg hadde betalt, for de andre varene.

Og da måtte jeg slå inn det krydderet, helt til slutt.

Og da fikk selvbetjeningskassa 'mensen', liksom.

For det er visst ikke lov, å bare handle en ting (ihvertfall ikke hvis den tingen koster under X kroner).

(Noe sånt).

Så Coop har noe slags 'idiot-system' (må man vel kalle det) som gjør at det ikke er lov å handle, hvis det ikke koster skjorta, liksom.

Så det er noen slags unorske greier.

(Må man vel si).

Så en Coop-medarbeider måtte dukke opp (på en klam måte, må man vel kalle det) for å punche inn noen koder, på selvbetjenings-kassa.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:



PS 13.

Det var vel antagelig sånn.

At Santa Maria-varene fikk sine emballasjer, på 80/90-tallet.

Og på den tida, så hadde ingen hørt om røde handlevogner.

(For å si det sånn).

På den tida, så var nok alle handlevogner sølv/metall-farga.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Grunnen til at jeg ikke så den krydder-posen med en gang, når jeg slo inn varene.

Det kan ha vært fordi, at han Extra-medarbeideren.

Han hadde plassert seg, like ved den selvbetjeningskassa, som jeg pleier/pleide å bruke.

Og da stod han liksom og vrei på seg (og dreiv med noen blomster, eller noe lignende) like ved der jeg stod.

Så jeg måtte liksom følge med litt på han, siden at disse butikk-folka på Bekkestua, ofte er gutter/menner.

Og de er ofte 'homsete'/klengete.

(Må man vel si).

Som han 'Durek-sønnen' på Meny (som jeg har blogget om tidligere).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter