Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. august 2023

Mer fra Norge

På torsdag 29. desember, så dro jeg til Smil Nydalen, for å trekke en tann.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

På Gjønnes t-banestasjon.

Så var det sånn, at jeg plutselig fikk en del snø i huet.

Og det viste seg, at noen 'genier', hadde satt opp noen lamper, på en sånn måte, at snøen først samlet seg oppå de, for så å falle ned på plattformen.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Enda mer om dette:



PS 4.

Her (på BI Nydalen) var det rot:



PS 5.

En av grunnen til at jeg valgte Smil Nydalen, som tannlege.

Det var at jeg ville ha en norsk tannlege.

Etter å ha hatt problemer med ei dansk/tysk ei (som klikka og 'streika' på en absurd måte) på Oslo Tannlegesenter.

Men jeg må si at Smil Nydalen lurte meg.

For da jeg endelig fikk time der.

(Jeg klagde til Tannlegeforeningen (etter det første besøket mitt der, da jeg fikk kostnadsoverslaget).

Men så tenkte jeg, at det får være grenser.

Jeg jobber ikke som tannlege-kontor-inspektør, heller.

Så når jeg hadde vært hos to tannleger, så fikk det være nok, tenkte jeg.

Noe sånt).

Og da jeg fikk time, så var det ingen norske der.

(Selv om de bare har bilde av norske (kvinnfolk) på nettstedet).

Det var en iransk tannlege (eller noe).

Og ei albansk tannlege-søster (kan det vel ha vært).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Den første gangen jeg var hos denne Smil Nydalen (noen uker/måneder tidligere).

Så hadde de ikke skotrekk-ordning.

Men det hadde han iranske tannlegen (lurer jeg på om det kan ha vært) hadde visst innført en regel om (kunne det virke som).

Og det med skotrekk, det hadde de vel også, på Sats Ila (hvor jeg begynte å trene høsten 2002) mener jeg å huske.

Men jeg tror at jeg 'skulka' denne skikken.

(Jeg pleide ikke å ha så møkkete/våte sko.

Sånn som jeg husker det).

Eller uskikk, må man vel muligens kalle det.

Man må vel si at disse svenske firmaene osv., behandler oss norske litt som bikjer (eller noe) når de ber oss om å bruke sånn skotrekk (istedet for å gjøre det på den tradisjonelle/norske måten, for å si det sånn).

(Noe sånt).

På 70/80/90-tallet, så så jeg aldri disse skotrekkene noe sted (i Norge eller utlandet).

Så da jeg så disse skotrekkene, på Sats Ila, i 2002/2003, så hadde jeg aldri sett disse før (selv om jeg da var over 30 år, for å si det sånn).

Så dette kan man kanskje lure på, hva skal bety.

Hvor kom disse skotrekkene fra.

(Og hva er meningen med de).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Det hendte at jeg var innom treningsstudioer (som Sentrum Treningsstudio, det på Terningmoen, det på Tøyenbadet, det i Strømmhallen, det i Sandehallen og det på Stovner Senter) på 80/90-tallet og.

Men jeg kan ikke huske at gulvene (på disse treningsstudioene) var noe spesielt møkkete (eller våte).

(For å si det sånn).

Selv om ingen av disse treningsstudioene hadde disse skotrekkene.

(Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:



PS 8.

Hos denne tannlegen, var det forresten umulig å skulke skotrekk-rutinen.

Den iranske tannlegen forlangte at jeg skulle ta på skotrekk.

Og han stod og fulgte med på, at jeg tok de på.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også sånn, at de brukte sko-trekkene, de skulle man legge i en eske på gulvet.

Og det var en ting.

Men de ubrukte skotrekkene, de lå også, i en eske, på gulvet.

Så man måtte bøye seg ned (nesten som om man var i en moske, eller noe lignende) for å fiske opp disse skotrekkene.

Men hvis de absolutt skal ha sånne sko-trekk.

Så kan de vel heller ha de (de ubrukte) i et display, i arm-høyde, liksom.

Hvis man ønsker mosjon (og å bli myk) så går man vel ikke tannlegen.

Da går man til et treningsstudio (eller til en yoga-instruktør).

Så man må vel si, at Smil Nydalen prøvde å rappe kundene, til treningsstudioet, i samme etasje (i BI-bygget).

Eller til yoga-instruktørene.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det var også sånn, at han iranske tannlegen, var fra en annen avdeling egentlig.

Og da han ba om noe bedøvelse (eller hva det kan ha vært).

Så sa han til hu tannlege-søstera: 'Gi meg [navnet på en medisin-type] eller hva dere kaller det her'.

Så det var jo nesten som noe bingo, hva man fikk i kjeften.

Så jeg bare glad at jeg ikke fikk noe giftig, av hu tannlege-søstera (som vel het Nejla, eller noe lignende).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det å trekke denne jekselen (som var råtnet nesten helt bort).

Det var egentlig ikke noe jeg ønsket.

Men Nav nektet å gi meg støtte, til en såkalt krone.

Så da var det eneste alternativet å trekke.

Og selv i England (som vi vel noen ganger ler av, og tror at ikke har så bra velferdssystem) så spanderte staten (the Jobcenter) en gull-krone (sa de ihvertfall at det var) på meg.

Før det igjen, så var det sånn, at jeg trakk en tann/jeksel der og (høsten 2005, var det vel).

Men det var litt fordi at jeg ikke var så 'varm i trøya' i England.

Og jeg måtte ta en 'tyvpause' fra jobben (fordi at tanna plutselig gjorde kjempe-vondt).

Så da var vel egentlig det eneste alternativet å trekke tanna.

For å rotfylle (som krever flere besøk) det var vel for seint da.

(Jeg skulle egentlig ha fiksa denne tanna, i 2001 (var det vel).

Jeg avtalte med min tannlege-onkel Runar (i min farmors begravelses-selskap) at han skulle fiksa tanna.

Men det rant ut i sanden.

Noe jeg har skrevet mer om i 'Min Bok 5'.

For å si det sånn).

Og tannlegen i Walton (hos County Road Dental Practice) i 2005, han gjorde veldig mye ut av denne tann-trekkinga si (har jeg skjønt/tenkt, etter å ha trekt tann #2).

Så jeg lurer nå på om han var sånn klengete (på en teatralsk/overdrevet måte) for å være jævlig.

(Noe sånt).

For han iranske tannlegen, var ikke klengete i det hele tatt.

(Sånn som jeg husker det).

Så jeg lurer på om han engelske tannlegen skapte seg (og liksom prøvde å få tannlege-besøket mitt til å bli mest mulig 'homo') ved å late som at det var kjempevanskelig å trekke tanna mi (så han var liksom som han gubben, i den sangen, om gubben og gamla, som dro og dro, for å få ut rota).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Hos Extra Pilestredet Park, så var det en del 'hull i hylla' (eller utsolgte varer) som de sier:



PS 13.

Kudos til Coop/Extra for å ha billige EMV-tannbørster.

Men ved siden av Colgate sin tannbørste, så ser Coop sin tannbørste nesten pastell-blå ut (må man vel si).

Og da er det vel noe for hippier bare.

(Må man vel nesten si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:



PS 15.

Hvis man går til øyelegen, så bruker visst de nå laser, for å korrigere eventuelle synsfeil, og dette har visst nå Extra også begynt med, som en slags gratis-tjeneste (når man skal ut av selvbetjenings-avdelingen):



PS 16.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så var jeg også innom Extra Pilestredet Park, på 20. desember (før jeg dro med Kiel-ferja).

Og da var også 'kvitterings-scanneren' (som man må bruke for å komme seg ut av selvbetjenings-avdelingen) ødelagt.

Så jeg klagde (på 29. desember) til kassadama.

Og jeg lurte på om de hadde mange sykmeldinger der (eller noe lignende) blant lederne.

Siden at de ikke fikset sånt, på år og dag.

(For å si det sånn).

Men kassadama visste ikke noe om dette (selv om hu satt bare et par meter unna).

(Kunne det virke som).

Så dette virka som en slags verna bedrift (eller noe lignende).

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:



https://johncons-mirror.blogspot.com/2023/04/mer-fra-europa.html

PS 18.

Det her er noe jeg skrev (på PC-en) da jeg kom hjem etter dette tannlege-besøket:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter