Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. september 2023

Jeg sendte en e-post til Rudolf Steiner-bevegelsen (Goetheanum)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(ikke noe emne)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. september 2023 kl. 21:39
Til: sekretariat@goetheanum.ch
Kopi: "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>
Hi,

I have geneaology as a hobby.

In the summer of 1987 I was at Goetheanum (I think).

My mothers younger sister Ellen Ribsskog was married to Reto Savoldelli.

They had a daughter named Rahel Maria (born in 1978) and also a
'mongoloid' son named Joakim (or Joacim) born in 1969 (or something
like that).

(If it wasn't my mothers younger brother Martin who was the father of Joakim.

I've been wondering).

And in the summer of 1987, my father said that my younger sister Pia
and I had to visit Ellen in Aesch, outside of Basel.

(This was in August.

I remember that we saw fireworks from the plane, from Zurich to Basel.

So it was a national day, in Switzerland).

And one day, Ellen said, that I should go with Pia and Rahel to visit
Rahel's father Reto.

And we took a bus from Aesch.

And after 20-30 minutes, then Rahel stopped the bus, and we went off
the bus, on a small place (in the hills) where it was a shop.

And Reto had to drive there, to pick us up.

And then we went to a Rudolf Steiner-base.

Was that Goetheanum?

I remember there were British kids there, that Rahel were arguing with.

(A British boy said to a British girl, that she had said she hated Rahel.

But when Rahel was there, then she pretended to be her friend.

I had been on summer-school in the UK, in 1985 and 1986, so I
understood English.

But not that much German (except for some words that Ellen and Pia thought me)).

Was that at Goetheanum?

Does Reto still live there?

Do you agree with Reto's vies about the war in Ukraine?

(That Russia are the good guys.

Like Reto writes on Facebook).

I've read on German Wikipedia (through Google Translate) that Reto was
in charge of a Beppe Assenza/Rudolp Steiner painting-school.

Is that like one of the top jobs at Goetheanum?

Does this painting-school still excist?

And does Reto still live at the Goeteanum-camp/base?

Thanks in advance for any reply!

Best regards,

Erik Ribsskog

PS.

Som jeg tidligere har blogget om.

Så har jeg problemer med Gmail her.

Jeg har kjemperask 5G-linje nå.

Men den linja er likevel ikke bra nok, for å drive standard-versjonen av Gmail.

Problemet er, at etter at jeg har åpnet en 'random' mail.

Så presenteres den mailen likevel ofte, som 'ulest'.

(Neste gang jeg sjekker mail.

Og neste gang der igjen.

For å si det sånn).

Så jeg har derfor begynt å bruke Gmail sin enkel HTML-visning.

Men den er ikke så bra, når man skal sende mailer.

Det er ikke så bra på 'usabilitiy' (som de sa på University of Sunderland).

Så da klarte jeg å glemme, å skrive overskrift i mailen.

(For det feltet er ikke så tydelig.

På den enkle visningen

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er visst bare ut året, at Gmail lar folk bruke enkel HTML-visning:



PS 3.

Jeg synes at standard-versjonen av Gmail er (eller har blitt) veldig dau/treig.

Så å sjekke mail i Basic HTML-view har vært mye enklere.

(Det har jeg testa i noen uker nå.

Og det holder å åpne mailen gang.

Den kommer ikke da tilbake (som ulest på nytt) som et slags spøkelse.

For å si det sånn).

Så det at Gmail nå kutter ut dette.

Det kunne ha vært ok.

Hvis standard-løsningen deres hadde vært grei.

Men jeg synes at standard-løsningen er mye tyngre/treigere å bruke.

Og det at man må åpne de samme mailene igjen og igjen.

Det er noe dr*tt.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Nå er det sånn, at jeg har et abonnement, på TV og internett, hos Telenor.

Men jeg har ikke fått abonnements-nummeret, av kommunen.

(Selv om jeg har bodd her siden 2018).

Og Leieboerforeningen svarer ikke, når jeg kontakter de.

(For å få hjelp med kommunen).

Og Telenor svarer heller ikke (må jeg si).

Så derfor har jeg brukt mobilt bredbånd (istedet for vanlig bredbånd) her.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Nå testa jeg linja igjen.

Og selv om den er ganske rask.

(Må man vel si).

Så fusker Gmail her.

Men når de nå skal kutte ut Basic HTML-løsning.

Så må jeg likevel bruke den treige standard-løsningen.

Men det er mulig at det hjelper.

(At det blir mindre slitsomt).

Hvis jeg får tak i bedre tastatur og bedre musematte, osv.

(For å si det sånn).

Og jeg kan jo avslutte nyhetsbrev-abonnement.

Så blir det ikke dette problemet (med 'spøkelses-mailer') så stort.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter