Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. september 2023

Nå har jeg fått en anonym e-post, om at min mor (blant annet) muligens kan ha fått LSD (av min mors lege-slektning Ole Herman Robak) da hu var tvangsinnlagt (på 70/80-tallet)



PS.

Jeg husker en gang, som min lillesøster Pia og jeg, besøkte vår mor, på Borgheim (i en leilighet hu fikk seg der, etter å ha bodd på et krisesenter like ved) på 80/90-tallet.

Da husker jeg, at jeg kommenterte om, at hu ikke hadde TV.

Og hu orka ikke å se på TV (sa hu).

(Selv om hu var glad i å se på TV, på 70-tallet.

Sånn som jeg husker det).

Og hu hadde vel heller ikke radio.

Det eneste hu hadde, var en kassett, med bandet Scorpions (sånn som jeg husker det).

(Den med: 'Wind of change', osv.).

Og hu var fornøyd med det (mer eller mindre).

(Kunne det virke som).

Men hvis hu hadde tatt LSD (under opphold på sinnsykehus) så hadde hu kanskje nok underholdning (inne i huet sitt) på grunn av det.

(For å si det sånn).

Og det var også sånn (på 90-tallet) husker jeg.

At min mor sa, at hu ikke kunne spise sjokolade.

Og det gomla hu ihvertfall litt av, på 70-tallet.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også sånn (husker jeg fra 80/90-tallet).

At min lillesøster Pia en gang sa, at min mor fikk bivirkninger, av sine medisiner (mot sinnsykdom).

Og at min mor derfor slutta å ta medisinene sine (i perioder).

Men akkurat hva disse bivirkningene var.

Og akkurat hvordan medisiner det var.

Det fortalte de vel ikke noe om.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg husker en gang, som jeg var på feriebesøk, hos min mor, i Jegersborggate (i Larvik).

(Dette må ha vært etter at jeg flytta til min far (på Berger) høsten 1979.

Min mor flytta videre til Tagtvedt, i 1981 eller 1982.

Og min mor (og de) flytta til Stenseth Terrasse (på Solbergelva) før jula 1979.

Men så flytta de tilbake til Jegersborggate (hvor de hadde pussa opp osv.) i 1980 en gang.

Så dette kan muligens ha vært sommerferien 1980 (eller noe lignende).

Noe sånt).

Og da hadde det vært så kjedelig hos min mor.

Pia og jeg satt i sofaen (og så på TV) og veska til min mor lå og slang der.

Og oppi veska, så lå det minst en pille (husker jeg).

(Jeg så muligens etter mynter (eller noe lignende) som min mor pleide å gi meg, da jeg var sånn fire år gammel.

Noe sånt).

Og jeg må ha muligens vært veldig sulten/godtesjuk.

For jeg åt den pilla (i et anfall av kjedsomhet) husker jeg.

Og da hadde min mor en nabo-dame (Gundersen) som var sykepleierske, og som dro meg med, opp til Larvik sykehus (et steinkast unna) og fikk pumpa meg (var det vel).

For jeg ble veldig full (eller noe lignende) av den pilla (til min mor) da.

(Husker jeg).

Uten at jeg veit, om dette kan ha vært LSD (eller hva det kan ha vært).

(For å si det sånn).

Dette var flere år før min mor ble tvangsinnlagt (noe hu ble i 1986).

Så det var vel kanskje bare en sovepille (eller noe lignende) som min mor hadde (oppi veska si).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var vel forresten sånn.

At min mor også var på sinnsykehus (noen uker av gangen) på slutten av 70-tallet.

(Mens hu var sammen/samboer med Arne Thormod Thomassen.

For å si det sånn).

Så det er mulig, at hu da også var på Granli sinnsykehus.

Og at hu da muligens kan ha fått LSD (hvis hennes kusine Liv-Karin Robak f. Ribsskog sin ektemann Øyvin Robak sin fetter Ole Herman 'LSD' Robak, var lege der da).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter