Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Saksnr.:24456727 - Klage/Fwd: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG [ ref:_00D20BwOI._5007UEupmT:ref ]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. november 2023 kl. 05:56
Til: Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>
Kopi: post@arbeidstilsynet.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, nytt <nytt@nyttig.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post <post@finkn.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,
ordet 'eventuelt' skriver faktisk ikke 'evt' (som dere gjør).
Det er det nesten som noe fra Moskva (må man vel si).
Så det må jeg klage på.
Det virker heller ikke som om dere er klar over at dere svarer på en kopi.
Så dette er bånn i bøtta.
Dere har også tidligere (hele deres kontaktsenter) vært vaksinert liksom, mot å sende saker opp (dette 'troll-post-problemer' har foregått i mange år) til en overordnet.
Så jeg sender kopi-mail til Arbeidstilsynet (som en bekymrings-melding).
For det kan virke som at dere har noen slags 'monster-sjefer' der, som de vanlige ansatte, kvier seg for å ta opp problemer/klager med.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 28. feb. 2023 kl. 08:11 skrev Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>:
Hei
Vi viser til din henvendelse nedenfor.
Av sporingsnummeret du nevner kan vi se at pakken er sendt fra Nytt & Nyttig AS til deg.
Det stemmer at det 23.februar ble sendt et varsel til deg om at pakken er på vei.
Posten er kun transportør/distributør som på vegne av avsender (som har betalt Posten for å frakte og levere sendingen til angitt mottaker) leverer post til mottaker.
Vi forstår at det er kjedelig for deg dersom du mottar sendinger som du ikke selv har bestilt. Men Posten har ikke myndighet til å "stanse" post som kommer til deg. Vi kan heller ikke legge inn reservasjon mot en angitt type post eller post fra navngitt avsender eller sted.
Det eneste man kan reserve seg mot er uadressert reklame i postkassen. Utover dette må Posten levere alt som kommer av post (til en postmottaker).
Dersom du mottar sendinger du selv ikke har bestilt kan du evt melde saken til Politiet.
Utover dette kan du kontakte avsender og informere om saken.
Hvis det kommer pakker til deg (som du selv ikke har bestilt og) som blir levert i postkassen eller som blir forsøkt levert og deretter hensatt, må du selv sende de i retur til avsender.
Hvis det kommer pakker til deg til ditt hentested (som du selv ikke har bestilt) vil de bli liggende ved hentestedet til liggefristen er utlløpt og deretter sendt i retur til avsender (Retur - ikke hentet). Dersom du ønsker at en sending skal bli sendt i retur før liggefristen er utløpt kan du kontakte hentested og spør om de kan sende sendingen i retur før liggefristen er utløpt (Retur - nektet mottatt).
Med vennlig hilsen
Jostein | Kunderådgiver | Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045
www.posten.no www.bring.no/www.mybring.no
Din henvendelse 24.02.2023:
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: ikkesvar@nyttig.no <ikkesvar@nyttig.no>
Date: tor. 23. feb. 2023 kl. 16:07
Subject: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
Hei!
Din bestilling er nå pakket, sendt og underveis til deg.
Om du ønsker å se hvor langt den har kommet nå, kan du klikke på linken
under:
Pakkesporing <https://sporing.posten.no/sporing/370209302196425012>
Sendingsnummer: 370209302196425012
Ha en god dag.
Vennlig hilsen,
Nytt & Nyttig AS
Du finner alltid noe spennende på www.nyttig.no
<http://www.nyttig.no/?kamp=23>
---------------- Originalmelding -----------------
Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sendt: 24.02.2023 23:50
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: kristiansand.kundeservice@posten.no; sfovpost@statsforvalteren.no; nytt@nyttig.no; abuse@telia.com; tr@forbrukertilsynet.no; hrwuk@hrw.org; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post@finkn.no; eian@eianadvokat.no; kundeservice@posten.no; amnestyis@amnesty.org
Emne: Klage/Fwd: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: ikkesvar@nyttig.no <ikkesvar@nyttig.no>
Date: tor. 23. feb. 2023 kl. 16:07
Subject: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
Hei!
Din bestilling er nå pakket, sendt og underveis til deg.
Om du ønsker å se hvor langt den har kommet nå, kan du klikke på linken under:
Pakkesporing
Sendingsnummer: 370209302196425012
Ha en god dag.
Vennlig hilsen,
Nytt & Nyttig AS
Du finner alltid noe spennende på www.nyttig.no
ref:_00D20BwOI._5007UEupmT:ref