Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. november 2023

Min tippoldefars storebror jobbet for britene i Egypt. (Fra Aalborg Amtstidende 20. juni 1923)




PS.

Siden at Didrik Nyholm ikke fikk noen etterkommere.

Så var det min mormor Ingeborg, som endte opp, med (en del av) tingene hans.

Og våren/sommeren 1989 (var det vel).

Så var det sånn, at min lillesøster Pia, hadde besøkt min mormor, i Stavern (hvor hu bodde på den tida).

Og så hadde hu med Didrik Nyholm sine memoarer (blant annet) til meg.

Og det var vel en slags gave, sånn som jeg forstod det.

(Hvis ikke Pia drev med noe slags hemmelighets-kremmeri.

Og at Ingeborg mente at jeg skulle skrive dette manuset inn på maskin (som jeg gjorde med min morfars bok: 'Mannen i skogen', noen år tidligere).

Men jeg tolket Pia sånn, at dette var en gave som jeg fikk.

Muligens fordi at jeg hadde kommet inn på NHI (i Oslo) eller noe lignende.

Noe sånt).

Og det stod noe om Egypt, i papirene etter Didrik Nyholm (det var kanskje snakk om 100 ark, eller noe lignende) husker jeg.

Og jeg måtte nok ha brukt, mange uker/måneder, på å skjønne hva det stod, på disse arkene.

(For Didrik Nyholm hadde en veldig sirlig håndskrift.

Og dette var jo skrevet på (gammeldags) dansk.

For å si det sånn).

Men jeg lot disse papirene ligge, i en skuff jeg hadde, i stue-reolen, hos min farmor (hvor jeg bodde våren/sommeren 1989, for min far hadde solgt leiligheten 'min', på Bergeråsen).

Og jeg trodde at disse papirene lå trygt der.

Men et par år seinere (kan det vel ha vært) så sa min far, at bestemor Ingeborg ønsket, å få disse papirene tilbake.

(Dette var en gang jeg var på helge/ferie-besøk på Roksvold/Sand.

Jeg er eldste sønn av eldste sønn, så jeg var en slags gromgutt der, og kunne bruke min farmors hus (Roksvold) nesten som en hytte (på første halvdel av 90-tallet).

For å si det sånn).

Så det var jo litt frekt (av bestemor Ingeborg) må man vel si.

At hu skulle ta tilbake en gave.

Men det er mulig, at det var noe Pia ikke hadde fortalte meg, rundt dette.

Men ihvertfall så burde jeg ha fått tilbake disse papirene, da min mormor døde (i 2009).

(Synes jeg).

Men jeg har fortsatt ikke fått min arv, etter min mormor.

(Selv om hu bodde i uskifte, etter min morfar, som døde i 1985.

Og min mor døde i 1999 (uten å ha fått all sin arv, etter sine foreldre, for å si det sånn)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter