Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 14. desember 2023

Her forteller de historien til min mors tremenning Turid Dørumsgaard Varsi (som var den første kvinnen fra Telemark på Stortinget)




PS.

Min mors tremenning forteller i intervjuet.

At hu ønsket seg lengst bort fra sin mor (som kunne være dominerende) når hu var ferdig utdannet.

Så derfor havna hu i Finnmark, hvor hu ble gift med en same (Peder Andreas Varsi) da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min mor og Turid Dørumsgaard Varsi hadde samme oldeforeldre.

Nemlig Arnt Olsen Dørumsgaard og Karen f. Fladeby.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Han samen (Peder Andreas Varsi) som min mors tremenning var gift med, har visst vært redaktør av avisen Sagat:



https://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1gat

PS 4.

Da jeg bodde hos min mor (og stefar Arne Thomassen) i Mellomhagen (på Østre Halsen).

(Noe jeg gjorde fra 1976 til 1978).

Så lurer jeg på om det var sånn, at det kom noen på døra vår, med noen same-sko.

(Ihvertfall så hadde min lillesøster Pia og jeg sånne same-sko (skaller).

Mener jeg å huske).

Og det kan kanskje ha vært sånn, at det var hu Turid Dørumsgaard Varsi (min mors tremenning) som kom med disse.

Hm.

(Og det var også noen, på døra vår, med Ajungilak-klær/varer (det kan kanskje ha vært en dyne) mener jeg å huske.

Muligens fordi at min tipptippoldefar Carl Peter Holbøll var inspektør for Grønland.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Så på grunn av at min mors tremenning ville jobbe (eller ha praksis-plass) i Finnmark.

Så har jeg en firemenning (Steinar Dørumsgaard Varsi) som er halvt same.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter