Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. desember 2023

Min tidligere ungdomsskole-klasseforstander Jan Aakvåg (fra Svelvik ungdomsskole) så tidligere (på 80-tallet) ut som Tom Selleck og Burt Reynolds. (Fra Svelviksposten 11. august 2022)



PS.

Jeg huska ikke at Aakvåg hadde gulltann:



PS 2.

Jeg lurer på om det var sånn (på 80-tallet) at min farmor Ågot, noen ganger nevnte hu Rigmor Kjos.

Kjos-folka bodde på en gård (muligens Lersbryggen sin gamle gård) rett nedi lia, for Roksvold (hvor min farmors hus og farfars møbelfabrikk lå).

Og jeg lurer på om hu Rigmor, er mora til Gøril, som jeg jobba sammen med, på CC Storkjøp (sommeren 1989).

(Det var sånn (våren 1989) at CC Storkjøp sin nest-sjef Nils-Egil.

Han forespurte meg, om hvordan hu Gøril (som hadde sendt søknad i posten, til X antall Drammens-butikker) var.

For det var kjent (i Strømm) at jeg hadde odelen/hjemmelen/'gromgutt-statusen' på Roksvold.

Som lå like ved der Gøril og de bodde.

For å si det sånn.

Selv om min 'onkel-snik' (som jeg har begynt å kalle han) Runar.

Nå (dette var på andre halvdel av 90-tallet) har solgt Roksvold ut av slekta.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Man kan kanskje lure på, om Aakvåg (som egentlig er fra Oslo) har vært i slåsskamp, på sine yngre dager.

(Siden at han har en gull-fortann.

For å si det sånn).

Eller kanskje Aakvåg har vært i en bilulykke, og fått slått ut en tann.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her kan man se, at jeg er i slekt med hu Rigmor (som jeg mener å huske, at hadde en sønn, som liksom kledde seg ut som ei jente):



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter