Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. september 2016

Jeg sendte en e-post til PFU

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

Erik Ribsskog Wed, Sep 14, 2016 at 2:26 AM

To: Norsk Presseforbund

Cc: kringkastingsradet@nrk.no, "Post (Medietilsynet)"

Hei,
jeg må nesten sende, en ny klage, på en lignende sak.
Denne gangen, har jeg funnet ut, at Arbeiderbladet, i januar 1993, (se vedlegg), skrev at min fars nye kone Haldis sin sønn Jan, (fra et tidligere ekteskap), studerte medisin, på tredje året.
Men Jan fylte jo 31 år, i 1993, (han er født, i 1962).
Så hvis Jan hadde hatt artium, så ville han nok ha studert, (på Blindern for eksempel), tidligere, mistenker jeg.
Så jeg synes at dette kan virke som, at media her igjen, tuller med mine slektninger.
Og at de liksom prøver, å blåse opp, min fars stesønn Jan, da.
(Noe sånt).
Så dette må jeg klage på.
Drammens tidende skriver også, (se vedlegg), i fødselsannonsen, for Jan sin datter Tiril, (et år eller to tidligere), at hun er: 'En fantastisk søt jente'.
Og da legger Drammens Tidende lista høyt, mener jeg.
Er det riktig, å legge lista så høyt, for den oppvoksende slekt, (når det gjelder krav/press, når det gjelder utseende osv., lurer jeg).
Dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Det er også sånn, at Arbeiderbladet, (som jo nå heter Dagsavisen, det er ikke sånn, at jeg ikke vet det), de kaller, i sin artikkel Jan, for: 'Mirakelmannen'.
Men det blir, som noe flåsete, (må man vel si).
Og at de prøver, å blåse opp Jan.
Og det veit jeg ikke, om er, noe særlig bra.
Her bryter nok Arbeiderbladet/Dagsavisen, med god presseskikk, vil jeg si.
De prøver muligens å 'drite ut' Jan.
Jans mor Haldis Humblen har/hadde slekt i LO.
Nemlig Odd Humblen, (fra Telemark), som var i LO, under krigen, blant annet.
Så det er mulig, at det finnes konflikter, internt i min fars nye kone sin slekt.
Og at det er derfor, at Jan, blir blåst opp, på denne måten, i den nevnte artikkelen.
Så dette må jeg klage på, (synes jeg).
Og Jan blir også kalt 'kjærlighetsdoktoren', i en reklame, i Dagbladet, i 2004.
(Se vedlegg).

Og det er også, som noe flåsete, vil jeg si.
Så det må jeg også klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-08-27 10:17 GMT+02:00
Subject: Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
Cc: kringkastingsradet@nrk.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>


Hei,
dette er klage, nummer 'ørten og en', på Aftenposten.
De har igjen tullet, med mine slektninger.
Dette gjelder dødsannonsen til Oddbjørn Humblen.
Og han var faren til min fars stedatter, (i hans tredje familie), Christell Humblen.
Og i Aftenposten sin versjon, av denne dødsannonsen, så ser det ut som, (vil jeg si), at Christell sin datter Ronja, er Oddbjørn Humblen sitt oldebarn.
(For Aftenposten har ikke brukt linjeskift, (der det skal være), i denne annonsen.
Vil jeg si).
Jeg legger også ved en kopi, av denne dødsannonsen, fra Sunnmørsposten, (Oddbjørn Humblen var fra Ålesund, men dattera hans Christell bodde, på Østlandet, hos sin mor, som var fra Tysnes, ved Bergen).
Og det er også sånn, at begge avisene, staver Humblen feil, for de staver 'e'-en i Humblen, som 'é'.
Men den appostroffen, (heter det vel), over e-en, skal ikke være der, (såvidt meg bekjent, ihvertfall).
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-08-14 6:42 GMT+02:00
Subject: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
Cc: kringkastingsradet@nrk.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>


Hei,
dette er klage nummer 'ørten' på Aftenposten.
Også denne gangen, så tuller de, med en slektning, av meg.
Denne gang, så er det min lillesøster Pia, som de tuller med.
De skriver, (se vedlegg), at hennes etternavn, er 'Ripskog'.
Men det er selvfølgelig feil, det riktige skal være: 'Ribsskog', såklart.
Så dette må jeg klage på.
Dette er 'ørtende' gang, at Aftenposten tuller, (etter å ha kalt min morfars hus, i Nevlunghavn, (muligens det største, i bygda), for et lite hus, på 80-tallet).
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg kan også ta med om, at min søster Pia, tydeligvis ikke, fikk lov til, å være med, på bildet, (til Aftenposten).
Kun hennes venninne Monica Lyngstad, (fra Røyken), var med på dette bildet, fra rett utafor politihuset på Grønland.
(Tror de at de er med i en Olsenbanden-film, eller.
Spurte de om det?).
Og hu tredje venninna deres, pleier å være, ei Siv fra Røyken.
Men i denne Aftenposten-artikkelen, (fra 20. mai 2009), så er visst hu Siv bytta ut, med ei Carina Dahl.
Men kan det være riktig.
Eller er det Siv som skøyer, (og bruker 'tulle-navn'), lurer jeg.
Hm.
På forhånd takk for eventuelt svar!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-08-11 19:24 GMT+02:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>
Cc: kringkastingsradet@nrk.no, Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>


Hei,
jeg så nå tilfeldigvis på Dagbladet.no, at det finnes noe, som heter Medietilsynet.
Og jeg tenkte at jeg kunne klage, på NRK, til dere.
NRK løy om meg og mobbet meg, på et TV-program, som het Tweet 4 Tweet, i 2012.
Og seinere har de lovet meg erstatning, men ikke villet sende den.
(Det er sånn at man kan mistenke at de brukte disse pengene på julebordet, eller noe).
Og egentlig, så skylder de meg millioner, (i tapt lønn), for å ha ødelagt ryktet mitt, (som høyskolekandidat i IT og tidligere butikksjef, osv.), mener jeg.
Dette, (Tweet 4 Tweet), skulle visst være, et slags humor-program.
Og det er en ting, at NRK ler av folk, på lørdagskveldene, når disse folkene, har vært i TV-nyhetene, hele uka.
Det blir en ting, liksom.
Men her var det sånn, at NRK bare lo av meg, liksom.
Uten å først, ha snakket om meg, på 'vanlig' vis, i et nøkternt dokumentar-program, liksom.
Så dette var bare som noe kvalmt, fra NRK, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Og hverken Kringkastingsrådet eller PFU, er interesserte i, å gi meg oppreising/rettferdighet, (kan det virke som).
Så jeg prøver derfor å sende, om denne saken, til dere også.
Med hilsen
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-31 16:06 GMT+01:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>


Hei,

har jeg sendt om dette til dere?

Jeg leste en artikkel, på Dagbladet.no nå, om Kringkastingsrådet.

(http://www.dagbladet.no/2015/01/31/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/kringkastingsradet/37466326/).

Og det er ikke fordi at jeg ikke har andre ting å gjøre.

Men jeg har vært så misfornøyd, med hvordan Kringkastingsrådet har
behandlet min klage, på NRK's TV-program Tweet 4 Tweet.

(Hvor jeg ble tulla med, av Thomas Seltzer og Jenny Skavlan).

Jeg tror ikke, at jeg har sendt om dette, til dere.

For pressens faglige utvalg, det navnet, heter jo noe om 'pressen'.

Og pressen kommer vel av de maskinene, som trykte aviser.

Så at man kunne klage på NRK, til PFU, det har jeg vel ikke tenkt på
som en selvfølge.

Men det stod noe lignende, i den artikkelen, som at man kunne klage,
til PFU, på etiske problemer, hos media.

Og dette at NRK angrep meg, som var en grunder/entrepenør, i
oppstartfasen, på den måten.

(Ved å latterliggjøre og le av meg.

Og lyve om meg.

Før de har gjort det norske folk kjent med meg, på en bra måte).

Det syntes jeg, at er uetisk.

Så det vil jeg klage på.

Og løgnene i seg selv, (som det står mer om, i den videresendt
e-posten, som følger med, denne e-posten), de er jo uetiske nok, i seg
selv, de og.

Så jeg prøver å sende om det her, til dere.

Selv om jeg har hatt dårlig respons fra dere tidligere.

Jeg fikk høre det, fra en sånn 'Dasslokket-sliter' hos dere, (da jeg
ringte dere, fra England, for en del år siden.

Noe om å: 'Pisse i motvind'.

Så det er kanskje ikke så mye håp, i forbindelse med det, at jeg
sender denne e-posten.

Det er vel som å si, at det er stor forskjell, på de forskjellige
endene, i en andedam.

Men men.

Jeg får prøve å ta en 'sendings', åkke som.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-17 21:32 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
Erstatningssak ref: 26/3754
To: "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>
Cc: erik.berg.hansen@nrk.no, info@nrk.no, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg kom på noe mer, om denne klagen.

Tweet 4 Tweet-programmet, de snudde også ting på hodet.

De sa at jeg hadde nettbutikk først, og så blogg.

Men jeg startet nød-blogg, i 2007, og nettbutikk, i 2010, (etter at
nødbloggingen hadde blitt en livsstil, liksom).

Og det var også mye mer tull og tøys, som jeg har tatt med om før.

Som at jeg skrev flere hundre sider hver dag, (eller noe i den duren).

Og at jeg liksom blandet børs og katedral.

(Noe jeg har forklart om, i den forrige e-posten, at helt klart er
trakassering av meg.

Alle kan ha nettbutikker.

Men ikke meg, som har nødblogg, (som har vært oppe så lenge, at det
har blitt en livsstil).

Jeg er for tiden i Oslo.

Og i butikker osv., så ser jeg trynet til denne 'Selters', (som jeg
ikke hadde hørt om, da jeg flytta til England, i 2004. På den tida var
det Harald Eia og Bård Tufte Johansen og dem, som var kjente), i et
blad, som heter Campus, (nr. 3, 2014).

Og i det bladet, så står det, (i et intervju, med Thomas Seltzer), at:
'Han gikk i lære hos 'Skavlis''.

Og da menes det vel Frederik Skavlan.

Så her kan det være, (deres populære program-vert), Fredrik Skavlan,
som trekker i tråder, (tenkte jeg, etter å ha lest denne
student-publikasjonen).

Har Skavlan 'driti seg ut', ved å ikke ville ha med meg, i sitt kjente
program, (siden at jeg er så kjekk, eller noe, og ville fått Skavlan
til å se mindre kul ut, eller noe sånt?).

Og så har han får sin niese Jenny Skavlan og sin 'læregutt' Seltzer,
til å drite meg ut, i et 'nisje-program'.

For å ødelegge livet mitt.

For hvis jeg blir kjent, så får Skavlan kjeft, siden at han ikke ville
ha meg med, i programmet sitt, (på den tida, som jeg begynte å
nød-blogge).

Er det noe sånt, som 'førehev'?

Med anti-samrøre/kameraderi-hilsen,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-06 23:39 GMT+01:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>


Hei,

jeg ble minnet på denne klagen.

Siden at det var i en nettavis, om at Jenny Skavlans bikini-designer,
hadde blitt snytt, eller noe i den duren.

Sivilombudsmannen har ikke svart.

Kringkastingsrådet sier at siden jeg har nevnt TV-programmet, (Tweet 4
Tweet), i e-poster osv., så kan jeg ikke få erstaning.

Men jeg mener det, at det blir som noe russisk, at de skal inn i huet
mitt, liksom.

Og også at det blir som noe overvåking, hvis de sitter der, og
gransker bloggen min, for å finne noe de kan bruke mot meg, av alt jeg
har blogget om, i de siste sju årene, (og dette er faktisk en
nød-blogg).

Så de bruker min nød-blogg mot meg, noe jeg synes er patetisk og forkastelig.

Dessuten synes jeg det, at 25.000, er alt for lite i erstatning.

De sa mye tull og tøys om meg.

Som at jeg skrev hundre sider hver dag.

Og gjorde narr av web-design-ferdighetene mine.

(Men dette var en nødløsning, på grunn av flere hacking/kapring-angrep).

Og de sa at jeg blandet børs og katedral.

Siden jeg har en nettbutikk, (og en nød-blogg).

Det er greit for hvem som helst, å ha en nettbutikk.

Unntatt for meg, virker det som, (ifølge Jenny Skavlan, på Tweet 4 Tweet).

Så jeg blir gjentatte ganger her, (både av Jenny Skavlan og
Kringkastingsrådet), trakassert, fordi at jeg har en nød-blogg, virker
det som.

Det er jo helt tulle-ruskt, molbo-land.

Og det er på Disimilis-stadiet, må jeg si.

Og Seltzer latterliggjør meg også, på sin 'Doktor Brille-aktige' måte,
må jeg si.

(På sitt utspekulerte akademiker-vis, (eller om man skal si
pseudo-akademiker-vis, etter å ha lest hans siste kronikk, hos
Dagbladet.no, som jeg syntes at var litt sånn Erasmus Montanus, eller
noe i den duren, for å si det sånn).

Så dette ville jeg klage på.

(Siden Sivilombudsmannen ikke svarer.

Noe dere hos høyesterett jo heller ikke gjør.

Så jeg jeg må vel sende til høyeste-høyesterett, da.

Det må vel bli Gro Harlem Brundtland?

Eller en menneskeretts-domstol).

Lykke til med å skrive svar denne gangen.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-05-15 14:15 GMT+01:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>


Hei,

dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.

Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
e-poster i NRK's navn.

For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.

Det burde være 25 millioner, mener jeg.

Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
får pengene.

Det er jo bare tullball.

Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?

Nei, dette kjøper jeg ikke.

Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).

De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
e-post-adresse.

Så det er tydelig at de er i hans lomme.

Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.

Det synes jeg at er for dumt.

Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.

Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.

Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.

Er Norge møkkalandet, eller?

Nå får dere skjerpe dere.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.

Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).

Jeg liker ikke sånn 'Ola Dunk', som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.

PS 2.

Mer om tull fra dere:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
________________________________
Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681
________________________________
Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei

Beklager en masse.

Kan du være vennlig å slette den er det fint.

M.A.Borge


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 12. mai 2014 18:41
Til: Mary Anita Borge
Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681

Hei,

er dette noe med meg å gjøre, mener du?

Arbeidsmiljø-utvalget?

Hva skal dette bety?

Linken din virker heller ikke.

Erik Ribsskog


On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
<mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
> http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
> HORTE




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
To: eribsskog@gmail.com


Erik Ribsskog

Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
løgnaktig.

Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
programleder oppmerksomhet.

Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.


Med hilsen

Erik Berg-Hansen
Rådssekretær i kringkastingsrådet.

3 attachments

nytt for meg.jpg
127K

ikke der i jula.jpg
135K

kjærlighetsdoktoren 2004.jpg
164K

PS.

Her er vedleggene:

nytt for meg

ikke der i jula

kjærlighetsdoktoren 2004

tirsdag 13. september 2016

Enda mer fra Facebook

rita omvik facebook

PS.

Her er mer om dette:

Du og Rita Omvik har ingen forbindelser på Facebook
Product Manager for Skintech As
Bosted: Maura, Norway
  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    19:55
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg søkte på nettet, og fant ut, at du vant Frøken Norge, i 1993.
    Jeg var ferdig med førstegangstjenesten, (i Elverum), det året.
    Og min yngre søster Pia flytta inn hos meg, på den tida.
    (For hu var hjemløs, etter at bofelleskapet hennes, ble oppløst).
    Og når det nærmet seg jul.
    Så sa Pia, at jeg var invitert, til min far og hans nye kone/samboer Haldis.
    Og der skulle det også være, ei dame, som kom på fjerdeplass, (eller noe sånt), i frøken Norge.
    Men da julaften kom, og jeg dro, til Bergeråsen.
    Så var ikke hu frøken Norge-dama der.
    Min fars stedatter Christell, (som bare gikk i joggedress, på julaften), sa at hennes eldre halvbror Jan, hadde tulla, med hu frøken Norge-dama.
    Og at det var grunnen, til at hu ikke dukka opp der.
    Og Jans mor Haldis klagde da på, at Jans damer, alltid var så unge.
    Men hvilken frøken Norge-finalist, (fra 1993), kan dette ha vært, egentlig?
    For jeg har nå drevet, med slektsforskning, i mange år.
    Og jeg kan forstå, hvem dette, kan ha vært.
    Kan det ha vært sånn, at disse folka, (må jeg kalle dem), bare har tulla med meg?
    Beklager hvis det ikke var greit, å sende melding.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Mer fra Facebook

Du og Anita Berglund har ingen forbindelser på Facebook
Selvstendig næringsdrivende
Bosted: Larvik, Norway
  • Samtale startet mandag
  • Erik Ribsskog
    12.09.2016 02:34
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg søkte på min fars stesønn Jan Snoghøj, og fant deg, hos Nasjonalbiblioteket.
    Var det du som var Jan sin nabo, i Havnehagen?
    Dere var kjærester, på den tida, som min far, (Arne Mogan Olsen), ble sammen med Jan sin mor Haldis.
    Du hadde en yngre bror, (som var et par år eldre enn meg, som er født, i 1970).
    Og jeg satt på med din mor og lillebror en gang, hjem til bestemor Ågot på Sand, fra Svelvik sentrum, en julaften, på begynnelsen, av 70-tallet.
    Mora di klagde, for å hu kunne ikke stoppe der hvor Ågot bodde, mente hu, på riksveien.
    I tilfelle det kom biler bak.
    Men hu klarte det likevel.
    Jan sin lillesøster Christell viste meg, at Jan hadde flere titalls kondomer, i en skuff, under senga si, i Havnehagen, (på begynnelsen av 80-tallet).
    Så jeg skjønner at dere hadde det artig der, (på rommet som seinere ble min søster Pia sitt rom vel).
    Pia bodde lenger enn meg, hos vår mor, i Larvik.
    Og jeg ser at du bor i/ved Bøkeskogen nå.
    Og der var jeg med, på en idrettsdag, med Torstrand skole, i 1978 eller 1979, husker jeg.
    Og min mor bodde også flere andre steder i Larviksdistriktet, på 70-tallet.
    Jeg har skrevet memoarer, fra Larvik og Berger blant annet.
    Så du får si fra hvis du kjenner noen forlagsfolk som er interessert i å utgi disse.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • mandag

  • 21:38Anita Berglund har godtatt forespørselen din.
  • Anita Berglund
    12.09.2016 21:41
    Anita Berglund

    Hei. Jeg var nok ikke Jans nabo, nei. Vi kjente hverandre litt både på ungdomsskolen, videregående og litt etterpå, men vi har aldri hatt sex. Han er en i rug krimleser, så han har lest et par av mine manus som testleser.
    Ha en fin dag.
    Mvh Anita Berglund.
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    01:17
    Erik Ribsskog

    Hei,
    nei, det er mulig, at jeg blander deg, med Line Gjelseth.
    Jan er jo 7-8 år eldre, enn meg.
    Og jeg bodde i Larvik, på 70-tallet.
    Og min far lot meg bo alene, i Hellinga 7B og Leirfaret 4B, etter at han selv, flytta ned til Haldis, i 1980.
    (Min far møtte Jan, i en lokal sykkelklubb, og Jan var liksom Kirsten giftekniv da, og 'dro' min far ned til Haldis.
    Noe sånt).
    Jeg husker at Jan leste Morgan Kane, (hvis jeg ikke tar helt feil), på 70/80-tallet.
    Og også Robert Ludlum, vel.
    Noe sånt.
    Jan har jo vært kjent som 'kjærlighetsdoktoren' i media, og hans yngre søster Christell, er noen ganger, som Bergeråsens svar på Dr. Ruth, (husker jeg, fra 90-tallet).
    Husker at vi i Olsen-slekta, hadde grillfest, nede hos onkel Håkon, i Hellinga, i 1977 deromkring, kanskje.
    Og et ungt kjærestepar, kom gående forbi.
    Og onkel Håkon klikka, og ropte: 'Kjærestepar', til de.
    (Noe sånt).
    Og det lurer jeg på, om kan ha vært Jan og deg, for eksempel.
    Men du bodde kanskje i Svelvik og ikke på Bergeråsen?
    Bare lurte.
    Mange takk for svar, forresten!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Anita Berglund
    08:46
    Anita Berglund

    Ja, jeg bodde i Svelvik 😃. Jeg kan ikke huske den episoden med å bli ropt som kjærestepar og Jan og jeg var aldri kjærester, så jeg tror ikke at det heller kan ja vært meg, uten at jeg kan være skråsikker på det. Hvorfor er du så interessert i dette? Jeg visste ikke at Jan er kjent som kjærlighetsdoktoren 😍😍. Hvorfor det?
    Anita
  • Erik Ribsskog
    09:44
    Erik Ribsskog

    Hei,
    det kan jo ha vært sånn, at du var på besøk, hos Jan og dem, i Havnehagen.
    En gang sommeren 1978, (var det vel antagelig).
    Og så gikk du og Jan, gjennom Hellinga.
    Når du skulle ta bussen, tilbake til Svelvik, på lørdagskvelden.
    Og så rakk du/dere, ikke bussen.
    Og så gikk dere tilbake, til Haldis.
    Sånn at dere måtte gå forbi grillfesten vår, to ganger.
    Og det ble kanskje for mye, for onkel Håkon, som ikke skjønte, hvorfor dere spionerte så mye, liksom.
    Noe sånt.
    Jeg har jo bodd, i både Larvik og Svelvik selv.
    Og jeg fikk jo ikke lov til, å bo, nede hos Haldis.
    Så jeg har ikke fått fulgt med så mye, på hva som har foregått, liksom.
    Det er jo en komplisert situasjon, siden at min far er samboer med Haldis.
    Haldis ble da hans nye samboer og Jan, Viggo og Christell hans stebarn.
    Men Jan sa en gang på Gulskogen, (til ei i klassen min), at han ikke hadde noen bror/stebror som heter Erik.
    Så det er veldig komplisert da, må man vel si.
    Og min søster Pia flytta seinere til Haldis, fra vår mor i Larvik.
    Så da ble det enda mer komplisert.
    Og jeg blir også tulla med, i diverse arvesaker, i Norge, blant annet.
    Og mye mer.
    Så jeg driver med sleksforskning og industrihistorieforskning osv., i håp om å løse floken, hvor nå den er.
    Prøver også å finne ut om jeg blander hu Line Gjelseth med noen, for hu var vel kanskje litt vag, i sine skriverier.
    Men hvis du ikke bodde i Havnehagen, så var det nok ikke deg jeg husker, som dama til Jan, fra 80-tallet.
    Men det kan ha vært deg jeg husker, fra Hellinga-grillfesten, på 70-tallet.
    Det med kjærlighetsdoktoren var visst, i en reklame, i Dagbladet, i 2004.
    Jeg skal se om jeg får sendt det blidet, hver øyeblikk.
  • Erik Ribsskog
    09:48
    Erik Ribsskog

    Her er det fra Dagbladet, i 2004.
    Igjen takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Anita Berglund
    10:11
    Anita Berglund

    Huff, så trist med tull med arv og ikke bli godtatt som stebror. Må være vondt. Jeg kan ikke huske akkurat denne episoden du beskriver. Men det kan kanskje ha vært meg? Jeg vet at jeg pleide å dra på dans på Berger en dag i uken det ene året, og jeg vet at jeg kjente Jan da. Beklager for at jeg ikke kan være mer sikker. Jeg kjenner dessverre ikke Jan så godt at jeg vet noe særlig om familien hans. Lykke til med slektsforskningen!
    Klem.
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    17:55
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg hadde en farmor, på Sand, så det var ikke så nøye for meg heller.
    Men det var så komplisert, siden at min far flyttet fra meg, da jeg var ni år gammel.
    Da min farmor døde, så stod det 'Arne Haldis', i dødsannonsen.
    Men Haldis sin datter Christell sin halvbror Bjørn, (som er/var i Johanitterordneen), sier at vi ikke er i slekt.
    Så min far og Haldis, (Jan sin mor), er visst noen ganger i slekt, og andre ganger ikke.
    Så da blir det som noe tull, må jeg si.
    Så jeg prøver å finne ut av ting, da.
    For det som skjer, i mitt liv, er at jeg plutselig ble bortført og tvangsinnlagt, i fjor.
    Og sånne ting skjer hele tida.
    Så det er tydelig at det er noe tull noe sted.
    Jeg får heller ikke arv etter min mormor, (som bodde i Nevlunghavn, så det er Larvik tingrett som tuller), som døde, i 2009.
    Jeg bodde også på en gård, i Kvelde, (Løvås gård), i 2005, og min onkel Martin og dem, nekter å sende meg viktige papirer, (som attest fra Rimi-Hagen), som lå igjen etter meg, da jeg måtte rømme derfra, på 35 års-dagen min, i 2005.
    Så det er mye rart.
    Det var kanskje dans, på Samhold, på den tida.
    Så det er ikke mitt mål, å bli godtatt som bror, av Jan.
    Men mitt mål, er å ha mitt eget liv, og få mine rettigheter, som alle andre nordmenn, liksom.
    Men det er liksom bare Sovjetstat overalt da, for å si det sånn.
    Og samtidig så var min far eldste sønn, og jeg er min fars eldste sønn.
    Og min farfar hadde en slektsbedrift, som het Strømm Trevare, på Sand.
    Og dit har nå Jensen Møbler flyttet.
    Og jeg mener at jeg har bruksretten, på det etter min farfar.
    Så det er mye rart.
  • Erik Ribsskog
    17:56
    Erik Ribsskog

    Men du får ha takk for svar, ihvertfall!
    Lykke til videre i Larvik.
    (Min mor bodde blant annet i Jegersborggate, i Larvik sentrum, fra 1978.
    Og jeg har fortsatt en kamerat, (Jarle Kristiansen), på vennelista mi, på Facebook, fra den tida).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Statsarkivet i Kongsberg

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Casa Leonardro/Fwd: Påminnelse/Fwd: Neptun vannsenger med mer

Erik Ribsskog Tue, Sep 13, 2016 at 10:20 AM

To: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no
Cc: statsarkivet.oslo@arkivverket.no, Statsarkivet Trondheim

Hei,
når det gjelder min 'Berger-industrihistorie-forskning', med utgangspunkt, i min farfars slektsbedrift Strømm Trevare.
Så gikk den bedriften gradvis over til å bli Norske Vannsenger og HAJ Vannsenger, (i Drammen), må man vel si.
Og 'J'-en i HAJ Vannsenger.
Den stod for Jan, som i Jan Snoghøj, som var min fars samboer Haldis sin yngste sønn.
Og han drev en virksomhet, på midten av 80-tallet, (da han bodde i sin mors leilighet i Uelands gate, i Oslo, vel), som het Snakehill Trading.
(Hvis jeg har forstått det riktig).
Han solgte proplis-kosttilskudd, (fra Arizona), sammen med en amerikaner, ved navn Carry, vel.
(Hvis jeg husker riktig).
Artig hvis dere hadde hatt noe, om denne virksomheten også, i deres arkiver.
På forhånd takk for eventuell hjelp!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Er det sånn, at alt hos statsarkivene, ligger digitalisert, på nettet?
Eller er det sånn, at det er best å sende, per e-post, sånn som jeg har pleid å gjøre.
Bare lurte.
På forhånd takk for eventuelt svar!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-08-29 0:32 GMT+02:00
Subject: Casa Leonardro/Fwd: Påminnelse/Fwd: Neptun vannsenger med mer
To: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no
Cc: statsarkivet.oslo@arkivverket.no, Statsarkivet Trondheim <Statsarkivet.Trondheim@arkivverket.no>


Hei,
jeg har en blond stesøster, (eller det er kanskje riktigere å si, at hu er min fars stedatter, i hans tredje familie), som jobba, for et firma, som hu kalte Casa, på Gulskogen-senteret, fra høsten 1988 ihvertall, da hu var 15-16 år, (hu fikk tidlig, ganske store 'ballonger', så hu så kanskje eldre ut, enn det hu var).
(Christell dro meg med, på jobben der, en dag.
Og viste meg hvordan de telte kassa.
Av en eller annen grunn.
Hu skulle kanskje være 'besserwisser', for jeg jobba på den samme tida, på CC Storkjøp.
Og der telte vi myntene.
Noe de ikke gjorde, på Casa).
Og jeg søkte nå tilfeldigvis, på det firmaet, i Aftenposten sitt arkiv, (se vedlegg).
Og de staver Gulskogen feil, (de skriver det som Gullskogen, med to 'l'-er).
Og de er liksom et verdensomspennende firma, men jeg finner ikke noe om de, på Wikipedia.
Min stesøster, (og mora hennes Haldis), ba meg året etter, (studieåret 1989/90), om å skrive en søknad for Christell, på en jobb, hos McDonalds, på Bragernes torg.
En helg jeg skulle besøke min farmor på Sand, (i et hus jeg hadde vokst opp i, mer eller mindre), mens jeg gikk det første året, på NHI, i Oslo.
Og dette var i Vannsengbutikken HAJ/Norske Vannsenger, i Drammen.
Så jeg skrev nå en søknad, på skrivemaskinen der.
Men Christell klagde seinere, på at hu ikke fikk jobben.
McDonalds-sjefen hadde spurt henne, et vanskelig spørsmål, som hu ikke visste svaret på.
Så det er mulig, at jeg får skylda, for alt som har gått galt, i disse jobbene, til min blonde stesøster.
Noe sånt.
Så jeg lurer på om dere har noe informasjon, om denne virksomheter, (Casa Leondardo).
(Eller om man skal kalle det bondefangeri).
På forhånd takk for eventuelt svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Venter fortsatt på informasjon om Neptun Trading/Neptun Vannsenger, på Billingstadsletta.
Og hvis dere har noe, om min far og stemor sitt firma Norske Vannsenger, i Drammen, (først holdt de til i Hans Kjærs gate og seinere i Tordenskioldsgate, hvor de vel også kalte seg, for HAJ Vannsenger).
Så hadde det og vært artig.
(Driver med et slags industrihistorie-prosjekt.
Med utgangspunkt i min farfar Øivind Olsen sin slektsbedrift, på Sand.
Undrer meg også over Øivind sin lillebror Idar Sandersen sin trevarebedrift, i Sverres gate, i Oslo.
Hva var det han dreiv med der tro.
For denne virksomheten visste jeg ikke, at fantes, alle de årene, som jeg bodde, i Oslo, (fra 1989 til 2004).
På forhånd takk for eventuelt svar!

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-02-02 13:24 GMT+01:00
Subject: Påminnelse/Fwd: Neptun vannsenger med mer
To: Statsarkivet Trondheim <Statsarkivet.Trondheim@arkivverket.no>
Cc: statsarkivet.oslo@arkivverket.no, statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no, Statsarkivet i Trondheim - seksjon for formidling <satrondheim@arkivverket.no>


Hei,

jeg kan ikke se, å ha mottatt noe svar, på min henvendelse til dere,
(se videresendt e-post), i november.

Sender derfor en påminnelse om dette.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-23 12:46 GMT+01:00
Subject: Re: Neptun vannsenger med mer
To: statsarkivet.oslo@arkivverket.no
Cc: Statsarkivet Trondheim <Statsarkivet.Trondheim@arkivverket.no>,
statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no, Statsarkivet i Trondheim -
seksjon for formidling <satrondheim@arkivverket.no>


Hei,

jeg sjekka den linken, (hos Budstikka), nå.

Og jeg har jo søkt, om det samme, (Neptun Trading), hos
Nasjonalbiblioteket, for noen måneder siden.

Men jeg fant en ny artikkel nå, hvor det står om den formelle
åpningen, av 'Billingstadsletta 22-bygget', så det var et bra tips, må
jeg si.

Jeg har to e-post-adresser, på mitt e-post-program, for deres
avdeling, i Trondheim.

Så jeg får sende kopi til begge adressene, da.

(Samt til Konsberg, som fant om Pikant A/S, for noen uker/måneder siden).

Jeg legger ved, noe av det jeg fant, i Budstikka sitt arkiv nå.

Så er det kanskje lettere, for de i Trondheim, å finne ut av det.

Det er også en annen geskjeft, (nemlig Anabella A/S), som nevnes, i
tilknytning, til Neptun Trading, så hvis statsarkivet i Trondheim,
(også) har noe, om det firmaet, så hadde det også vært interessant.

(Min far Arne Mogan Olsen, (som jeg ikke har mye kontakt med lenger),
eide en fjerdedel, av Neptun Trading vel.

Og dette med vannsenger, det begynte, på Strømm Trevare, (på/ved
Berger, i Svelvik), som var min farfars slektsbedrift.

Så jeg mener at dette er noe som er veldig interessant, når det
gjelder Berger-industrihistorie-forskinga mi.

Så jeg håper, at statsarkivet i Trondheim, finnet ut av det.

Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-11-23 9:00 GMT+01:00  <statsarkivet.oslo@arkivverket.no>:
> Din ref: 19.11.2015
> Vår ref.: SAO 14/14567 23.11.2015
>
> Vi viser til vårt svar sendt deg 2.10.2015 (se vedlegg)
>
>
> Med hilsen
>
> Odd Halvorsen
> førstearkivar
> Statsarkivet i Oslo
> E-post: statsarkivet.oslo@arkivverket.no
> Hjemmeside:
> http://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Statsarkivet-i-Oslo
> Facebook: http://www.facebook.com/StatsarkivetOslo
>
> ______________________________________________________________________
> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
> For mer informasjon se
> http://www.messagelabs.com/email
> ______________________________________________________________________


to l-er i gullskogen.jpg
190K

Enda mer fra Facebook

Du og Anita Berglund har ingen forbindelser på Facebook
Selvstendig næringsdrivende
Bosted: Larvik, Norway
  • Samtale startet mandag
  • Erik Ribsskog
    12.09.2016 02:34
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg søkte på min fars stesønn Jan Snoghøj, og fant deg, hos Nasjonalbiblioteket.
    Var det du som var Jan sin nabo, i Havnehagen?
    Dere var kjærester, på den tida, som min far, (Arne Mogan Olsen), ble sammen med Jan sin mor Haldis.
    Du hadde en yngre bror, (som var et par år eldre enn meg, som er født, i 1970).
    Og jeg satt på med din mor og lillebror en gang, hjem til bestemor Ågot på Sand, fra Svelvik sentrum, en julaften, på begynnelsen, av 70-tallet.
    Mora di klagde, for å hu kunne ikke stoppe der hvor Ågot bodde, mente hu, på riksveien.
    I tilfelle det kom biler bak.
    Men hu klarte det likevel.
    Jan sin lillesøster Christell viste meg, at Jan hadde flere titalls kondomer, i en skuff, under senga si, i Havnehagen, (på begynnelsen av 80-tallet).
    Så jeg skjønner at dere hadde det artig der, (på rommet som seinere ble min søster Pia sitt rom vel).
    Pia bodde lenger enn meg, hos vår mor, i Larvik.
    Og jeg ser at du bor i/ved Bøkeskogen nå.
    Og der var jeg med, på en idrettsdag, med Torstrand skole, i 1978 eller 1979, husker jeg.
    Og min mor bodde også flere andre steder i Larviksdistriktet, på 70-tallet.
    Jeg har skrevet memoarer, fra Larvik og Berger blant annet.
    Så du får si fra hvis du kjenner noen forlagsfolk som er interessert i å utgi disse.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • mandag

  • 21:38Anita Berglund har godtatt forespørselen din.
  • Anita Berglund
    12.09.2016 21:41
    Anita Berglund

    Hei. Jeg var nok ikke Jans nabo, nei. Vi kjente hverandre litt både på ungdomsskolen, videregående og litt etterpå, men vi har aldri hatt sex. Han er en i rug krimleser, så han har lest et par av mine manus som testleser.
    Ha en fin dag.
    Mvh Anita Berglund.
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    01:17
    Erik Ribsskog

    Hei,
    nei, det er mulig, at jeg blander deg, med Line Gjelseth.
    Jan er jo 7-8 år eldre, enn meg.
    Og jeg bodde i Larvik, på 70-tallet.
    Og min far lot meg bo alene, i Hellinga 7B og Leirfaret 4B, etter at han selv, flytta ned til Haldis, i 1980.
    (Min far møtte Jan, i en lokal sykkelklubb, og Jan var liksom Kirsten giftekniv da, og 'dro' min far ned til Haldis.
    Noe sånt).
    Jeg husker at Jan leste Morgan Kane, (hvis jeg ikke tar helt feil), på 70/80-tallet.
    Og også Robert Ludlum, vel.
    Noe sånt.
    Jan har jo vært kjent som 'kjærlighetsdoktoren' i media, og hans yngre søster Christell, er noen ganger, som Bergeråsens svar på Dr. Ruth, (husker jeg, fra 90-tallet).
    Husker at vi i Olsen-slekta, hadde grillfest, nede hos onkel Håkon, i Hellinga, i 1977 deromkring, kanskje.
    Og et ungt kjærestepar, kom gående forbi.
    Og onkel Håkon klikka, og ropte: 'Kjærestepar', til de.
    (Noe sånt).
    Og det lurer jeg på, om kan ha vært Jan og deg, for eksempel.
    Men du bodde kanskje i Svelvik og ikke på Bergeråsen?
    Bare lurte.
    Mange takk for svar, forresten!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Anita Berglund
    08:46
    Anita Berglund

    Ja, jeg bodde i Svelvik 😃. Jeg kan ikke huske den episoden med å bli ropt som kjærestepar og Jan og jeg var aldri kjærester, så jeg tror ikke at det heller kan ja vært meg, uten at jeg kan være skråsikker på det. Hvorfor er du så interessert i dette? Jeg visste ikke at Jan er kjent som kjærlighetsdoktoren 😍😍. Hvorfor det?
    Anita
  • Erik Ribsskog
    09:44
    Erik Ribsskog

    Hei,
    det kan jo ha vært sånn, at du var på besøk, hos Jan og dem, i Havnehagen.
    En gang sommeren 1978, (var det vel antagelig).
    Og så gikk du og Jan, gjennom Hellinga.
    Når du skulle ta bussen, tilbake til Svelvik, på lørdagskvelden.
    Og så rakk du/dere, ikke bussen.
    Og så gikk dere tilbake, til Haldis.
    Sånn at dere måtte gå forbi grillfesten vår, to ganger.
    Og det ble kanskje for mye, for onkel Håkon, som ikke skjønte, hvorfor dere spionerte så mye, liksom.
    Noe sånt.
    Jeg har jo bodd, i både Larvik og Svelvik selv.
    Og jeg fikk jo ikke lov til, å bo, nede hos Haldis.
    Så jeg har ikke fått fulgt med så mye, på hva som har foregått, liksom.
    Det er jo en komplisert situasjon, siden at min far er samboer med Haldis.
    Haldis ble da hans nye samboer og Jan, Viggo og Christell hans stebarn.
    Men Jan sa en gang på Gulskogen, (til ei i klassen min), at han ikke hadde noen bror/stebror som heter Erik.
    Så det er veldig komplisert da, må man vel si.
    Og min søster Pia flytta seinere til Haldis, fra vår mor i Larvik.
    Så da ble det enda mer komplisert.
    Og jeg blir også tulla med, i diverse arvesaker, i Norge, blant annet.
    Og mye mer.
    Så jeg driver med sleksforskning og industrihistorieforskning osv., i håp om å løse floken, hvor nå den er.
    Prøver også å finne ut om jeg blander hu Line Gjelseth med noen, for hu var vel kanskje litt vag, i sine skriverier.
    Men hvis du ikke bodde i Havnehagen, så var det nok ikke deg jeg husker, som dama til Jan, fra 80-tallet.
    Men det kan ha vært deg jeg husker, fra Hellinga-grillfesten, på 70-tallet.
    Det med kjærlighetsdoktoren var visst, i en reklame, i Dagbladet, i 2004.
    Jeg skal se om jeg får sendt det blidet, hver øyeblikk.
  • Erik Ribsskog
    09:48
    Erik Ribsskog

    Her er det fra Dagbladet, i 2004.
    Igjen takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

PS.

Her er vedlegget:

kjærlighetsdoktoren 2004

Mer fra Facebook

Du og Ellie Liljegren har ingen forbindelser på Facebook
Studerte Antikens kultur och samhälle ved University of Gothenburg
  • Samtale startet 11. februar
  • Erik Ribsskog
    11.02.2016 16:51
    Erik Ribsskog

    Hei,
    har du noe av din fine musikk, på YouTube?
    Jeg leter etter litt avveksling fra videoene til mine sveitsiske slektninger.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • mandag

  • 23:48Ellie Liljegren har godtatt forespørselen din.
  • Ellie Liljegren
    12.09.2016 23:49
    Ellie Liljegren

    Hej! Vad kul att du gillar vår musik. Förlåt att jag svarar så sent. ..Har inte varit direkt aktiv märker jag
    Gå in på "Elisabeth Liljegren start to day " så hittar du oss på Youtube. Förlåt att jag svarar så sent. Med vänliga hälsningar Ellinor
  • Erik Ribsskog
    01:38
    Erik Ribsskog

    Hei,
    takk for svar!
    Den sangen fant jeg, for noen måneder siden, (var det vel).
    Den var original og morsom, (må man vel si).
    Jeg synes du var så flink, til å synge, den 'Frederik Åkare og Cecilie Lind', i Liverpool, i 2005, (eller om det var 2006).
    (Så du får spille inn den eventuelt, hvis du har tid).
    Hvordan var det man skulle gå ut porten, hos dere?
    (Jeg måtte klatre over porten.
    Noe som var litt skummelt.
    For det var en rulle der, blant annet).
    Jeg ble vekket tidlig, dagen etter festen deres, (som Margrethe Augestad, fra Arvato, dro meg med på).
    Ei Janine England, ville at jeg skulle dra henne med, på 'diner', i County Road.
    For hu hadde en del spørsmål, om festen deres osv., da.
    Så det frika meg litt ut.
    Hvorfor var det kun dine to søstre, som begynte å jobbe, på Arvato, og ikke deg og?
    (Hvis det er lov å spørre).
    Mange takk for svar ihvertfall.
    Og takk for sist.
    Hils dine søstre Charlotte og Elisabeth.
    (Selv om jeg ikke forstod hvorfor Elisabeth lagde den 'rumpe-videoen' sin, den siste dagen hennes, på Arvato).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg bodde noen måneder, i Danmark, ifjor vår/sommer.
    Jeg fikk ikke engang dansk personnummer, (siden at jeg kun hadde med meg førerkort, og ikke pass).
    Så jeg vurderte, å istedet ta toget over, til Malmø, fra København.
    Men det ble ikke noe av.
    Men jeg måtte bo på en nattkafe, i tre måneder, i København.
    Jeg fikk ikke noe arbeidsledighetstrygd, (for eksempel), hverken av norske eller danske myndigheter, (selv om jeg er kvart dansk).
    Så jeg blir tullet med, av myndighetene, i Norge osv., må jeg si.
    Jeg får ikke lov til å selge eiendom, som jeg arvet, da jeg jobbet, på Arvato, for eksempel.
    Så jeg har vurdert litt, å flytte, til Sverige.
    Men jeg har aldri bodd i Sverige før.
    Så jeg vet ikke hvordan man får sine sosiale rettigheter der, for eksempel.
    For jeg får ikke jobb i Norge, og sitter bare hjemme og skriver blogg, osv.
    Og å få sine rettigheter, er helt umulig.
    Og jeg ble også tvangsinnlagt, på sinnsykehus, her i Norge, ifjor.
    (Etter å ha bodd, i England, fra 2004 til 2014).
    Men jeg bor på et tidligere hotell nå, nærme Oslo.
    Så det har vært værre, for å si det sånn.
    Men det er mulig jeg kontakter dere igjen, hvis det skjer noe mer tull.
    For å få råd, om hvordan man etablerer seg, i Sverige, eventuelt.
    Mange takk for svar, ihvertfall!
    Lykke til videre med musikken, osv.
  • I dag
  • Ellie Liljegren
    07:25
    Ellie Liljegren

    Hej! Vad tråkigt att höra om hur det gått för dig i Norge.
    Jag vet inte hur man etabletar sig i Sverige. Jag kan tänka mig att du får anmäla dig på Arbetsförmedlingen
    Sedan kräver de att man aktivt söker arbete .
    Jag hoppas verkligen du lyckas med att få ett arbete och bostad i Sverige.
    Tack för att du gillade vår musik. Vi har en låt på Spotify med.
    Sök på " å sister or two" och spiders.
    Den ligger på ett album som heter " home is where the Hart id:?
    Is " skulle det stå.
    Ha det nu så bra. Hälsningar Ellinor
  • Erik Ribsskog
    09:16
    Erik Ribsskog

    Hei,
    ja, det ordner seg nok.
    Men at det skal ta fem år, å oppløse et sameie, for Drammen tingrett.
    Det er en skam, vil jeg si.
    Og det er bare forbokstaven, for hva som foregår.
    Prisene på hytter og sånn, er visst også billigere, i Sverige.
    Så hvis jeg får denne arven min, så kjøper jeg meg kanskje, en billig hytte, eller noe der, sånn at jeg har et sted liksom, hvis det skjer noe, i Norge.
    Vi får se.
    Jeg har også en tidligere skolekamerat, (Tim Jonassen), som har hytte, i Sverige.
    Så jeg har lurt på, om jeg kanskje burde ha hytte, i Finland, (hvis jeg får denne arven min).
    (Sånn at ikke Tim blir sur, mener jeg).
    Vi får se.
    Det er kanskje litt langt, å reise, til Finland og, (fra Norge).
    Men da vet jeg hva jeg kan gjøre, hvis jeg bestemmer meg for, å etablere meg, i Sverige.
    Det var veldig bra.
    Jeg har ikke dette Spotify.
    Jeg er vant med programmer som E-mule og hva de nå heter, alle sammen.
    (Fra tida før jeg flytta til England, i 2004).
    Men jeg får følge med, på YouTube, om flere av deres sanger, dukker opp der.
    Du hilse dine Abba-søstre, og også hun asiatisk-svenske som var, på festen deres, i Liverpool, i 2005, (og som også begynte, å jobbe, på Arvato).
    Samt hu Malin, som også var, på den festen, (og som jobba, på the Cavern Pub eller Cavern Club vel).
    På den nevnte festen deres, så var det, en ung britisk mann, som fortalte meg, at han hadde jobbet, som Team Leader, på Arvato, (og at det ikke var mye, å gjøre, i den jobben).
    Hva het denne engelskmannen igjen, husker du det?
    Bare lurte.
    Igjen takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter