Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. august 2009

Oskar Braaten, restauranten som broren min Axel, driver, på Torshov, er visst det eneste stedet, som har danske servitører, og ikke svenske. Pussig

oskar braaten

PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Her er enda mer om vertshuset, som broren min driver:

restaurant 2

http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=1041&Name=Vertshuset+Oskar+Braaten

PS 4.

Broren min har en dansk sjef forresten, som heter Peder, (eller Peter).

Men han er heller ikke eieren.

Det er en annen kar.

De har også en eller to restauranter, ute på Bygdøy.

Blant annet Lanternen, som jeg husker at broren min har jobba på.

(Men de hadde visst skifta eiere igjen nå, så jeg, på nettsidene deres, i 2004).

Dette var rundt år 1999 vel, at broren min jobba der ute, og jeg kjørte han ut dit, noen ganger.

De som eide de resturantene, hadde visst også en restaurant, som het noe med -iaden.

Som jeg også tror lå ute på Bygdøy.

Men jeg husker ikke hva den heter.

Broren min har forresten gått kokkeskole, på Helsfyr, og drev kjøkkenet bra og økonomisk, husker jeg at han sa, med lite svinn osv.

Jeg vet ihvertfall ikke noe om at han tuller med maten.

Jeg så han jobba på Oskar Braaten der en gang, som kokk, da han danske Peter, var sjef.

Og da jobba Axel som en slave, på kjøkkenet, og lagde fire taco-retter, på en gang, var det vel, mens han prata osv.

Så jeg har lurt litt på, noen ganger, om Axel er som en slave.

Han klarer aldri å spare seg opp noen penger heller, enda det er veldig bra betalt.

Det er alltid bare jobbing og festing hele tida da, som det går i.

Så sånn er det.

Jeg var på byen, med Axel og Peter, en 17. mai.

Og da dro de meg med, på et sted som het Seamen.

Først var jeg på fest hos David Hjort og dama hans Linn, og dem, ute ved IKEA der, på Billingstad, heter det vel.

Det her må vel ha vært 17. mai, år 1999 kanskje(?)

Eller 17. mai år 2000, tenker jeg kanskje at det kan ha vært.

Og da, så var ei av serviteringsdamene, som jobba sammen med Peter og Axel, med.

Ei norsk dame, fra Oslo Vest, tror jeg.

Og hu helte en øl, over han Peter.

Vi prata om tips, sånn tilfeldig, og hun sa bare, at hun pleide å vise fram utringningen sin, så fikk hu tips.

Eller hun sa ikke det, hun sa, 'jeg gjør bare sånn jeg', og så lente hun seg framover, og viste fram puppene og utringningen sin da.

Og hun hadde en fin utringning, så da merka jeg det, at da fikk man lyst til å gi tips.

Bare fleiper.

Men jeg tenkte, at jeg det var ikke et passende tema, å prate om puppene hennes, så jeg trakk meg litt tilbake.

Men så vet jeg ikke helt hva som skjedde.

Men noen minutter etter, så tømte hu dama, en halvliter, over hue på sjefen sin, han dansken, Peter, mens vi satt der.

Og da skulle Axel også hjem.

Så da var kvelden ødelagt for de.

Så Axel var nærmere Peter, enn meg.

De delte også en leilighet, på, hva heter det, det heter kanskje Majorstua der.

Eller Homansbyen.

Jeg husker ikke helt.

Uranienborg?

Jeg har glemt hva det heter nå, men det var vel på Majorstua vel, at de delte en leilighet.

Men da var det ikke sånn, at da ble Axel med meg, videre på byen, for å feire 17. mai.

Neida, da overlot han meg alene.

For hun servitørdama gikk jo hjem og.

Og da, så tok Peter og Axel taxi hjem da.

Så Peter og Axel, de var omtrent som Fanthomas og Christoffer, vil jeg si.

Selv om kanskje ikke Peter og Axel var homo.

Men at Peter liksom dominerte over Axel, på samme måte, som Fanthomas dominerte over Christoffer da, for å forklare det sånn.

Så jeg har lurt på om Axel er noe slags illuminati-slave.

Hvem vet.

Men det er vel lov å lure ihvertfall, får man håpe.

Så sånn er vel det.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter