Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 1. oktober 2009

Jeg fikk en ny e-post fra Vernepliktsverket




Google Mail - Forespørsel etter tjenestebevis










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Forespørsel etter tjenestebevis











Molstad, Wenche
<wmolstad@mil.no>



Thu, Oct 1, 2009 at 11:12 AM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Hei!

Skal du komme med en klage på førstegangstjenesten din, så må du gjøre følgende:

Sende skriftlig (pr post) klage på person behandling.

Denne sendes ikke til meg, men til Vernepliktsverket v/ avdelingssjef Sandnes eller Osbak.

Adressen er: VPV, Postmottak, 2617 Lillehammer.



Jeg er ikke rette vedkommende, og jeg kan ikke ta denne saken for deg.

Vennligs henvend deg som beskrevet ovenfor.



Mvh

Wenche Molstad

VPV



________________________________



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: to 01.10.2009 11:54

Til: Molstad, Wenche

Emne: Re: Forespørsel etter tjenestebevis





Hei,



ok, da kommer jeg med en sånn anmodning da, for jeg synes det her var litt spesielt.



Jeg har folk i slekta som er i Malteserordenen osv., og kanskje også den russiske mafiaen, (Christell Humblen, min fars stedatter, fra Drammen), og min mormor var i slekta til en dansk general som het Anders Gjedde Nyholm, og som var øverstkommanderende general, i Danmark, i mellomkrigstiden, og som ikke rustet opp, og de var fra noe Kurlandsk adel, og ikke etter den kjente Ove Gjedde, så de har også løyet om å være adelige.



Og jeg har også blitt tullet med på jobb i Norge og England, som jeg har tatt med LO nå, og som jeg kan sende deg en kopi av e-posten for.



Så da synes jeg det best og også prøve å finne ut hva dette 'tullet' under førstegangstjenesten skyldes, så kom gjerne med krigsadvokatene og hele hurven.



Det var troppsjef Frøshaug, som var min troppsjef da dette skjedde, og vi hadde også en sersjant som het Dybvig, som jeg husker ropte til meg, under stridsløypa, dagen etter jeg fikk sparken, at 'dette er mye bedre enn data, Ribsskog'.



Så dette lurer jeg på hvordan kan ha skjedd, for jeg måtte da jobbe i 12 år i Rimi, istedet for å få meg en mye bedre karriære, som jeg nok ville ha fått, hvis jeg hadde hatt erfaring fra data, fra Forsvaret.



Mvh.



Erik Ribsskog







2009/10/1 Molstad, Wenche <wmolstad@mil.no>





       Hei igjen!

       Det blir vanskelig å ta opp ting som har skjedd så lang tid etter fullført førstegangstjeneste.

       Du har mange rettigheter som vernepliktig, men når du avslutter tjenesten, og det ikke er tatt opp og avklart forhold da, så ser vi på førstegangstjenesten som avsluttet.

       Du kan evt komme med en anmodning om å gjennoppta saken. Da må vi antagelig kalle inn berørte parter til avhør/samtaler for å få klarhet i om dette er en sak som vi skal gå videre med. Dette gjøres ikke av Vernepliktsverket, men vi vil da sende saken videre til Krigsadvokatene.

       Dette til informasjon.



       Mvh

       Wenche Molstad

       Vernepliktsverket





       ________________________________



       Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]



       Sendt: to 01.10.2009 10:02



       Til: Molstad, Wenche

       Emne: Re: Forespørsel etter tjenestebevis





       Hei,



       ok, og det tullet med den datajobben jeg fikk, (som kursleder for en gjeng med 'stjerne-offiserer', på Terningmoen), og så fikk sparken fra etter en dag, (uten å ha gjort noe galt), det er vel sånn jeg kan ta opp seinere kanskje, når det andre er ordnet.



       Man har vel ikke så mye rettigheter som vernepliktig, eller hvordan ser du på dette?



       Takk for svar forresten, jeg skjønner at det meste av det resterende nok er en politisak, som du skriver ja.



       Mvh.



       Erik Ribsskog





       2009/10/1 Molstad, Wenche <wmolstad@mil.no>





              Hei!



              Sender deg tjenestebevis til den adressen du har oppgitt i England.

              Vi har ingen diplomer e.l skannet inn hos oss, desverre, så det får jeg ikke sendt, men det kommer frem på tjenestebeviset hva du har gjennomført i militærtjenesten.



              Når det gjelder frostskade du pådro deg under førstegangstjenesten, må evt en legeerklæring/attest fremsendes VPV for behandling hos våre leger. Denne kan sendes: VPV, Postmottak, 2617 Lillehammer.



              Utover dette har VPV ingen kommentarer til ditt skriv/mail. Politiet vil være rette instans.



              Mvh

              Wenche Molstad

              Vernepliktverket



              ________________________________



              Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

              Sendt: on 30.09.2009 23:38

              Til: Molstad, Wenche

              Emne: Re: Forespørsel etter tjenestebevis







              Hei,



              jeg har ikke mottat tjenestebeviset ennå, sender dere det til England eller folkeregister-adressen min i Norge, for den adressen er ikke riktig, for jeg har måttet flykte til England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Norge, og de har prøvd å drepe meg, på min onkels gård, i Larvik, sommeren 2005, så jeg dro til England.



              Og da vet ikke jeg hvor lenge jeg blir i England, og det må man vite, for å melde adresseforrandring til utlandet, det er til jeg får rettighetene mine fra politiet i Norge, at de forteller meg hva som foregår.



              Så i mellomtiden, så ligger det feil adresse, på meg, hos Folkeregisteret.



              Så det må dere sende til England:



              Erik Ribsskog

              Flat 3

              5 Leather Lane

              Liverpool

              GB-L2 2AE

              Storbritannia.



              Mvh.



              Erik Ribsskog.



              PS.



              Dere sier også at dere ikke har noen kommentar, til at jeg fikk frostskade og ble tullet med, under førstegangstjenesten.



              Men hvem er det jeg må ta sånt med da, mener dere?







              2009/9/15 Molstad, Wenche <wmolstad@mil.no>





                     Hei!



                     Viser til tilsendt mail til Forsvaret.



                     Informerer med dette om at utskrift av tjenestebevis fra militærtjenesten vil bli sendt deg pr post.



                     Når det gjelder det andre du bemerker i din mail, har Vernepliktsverket ingen synspunkter på dette.



                     Mvh

                     Molstad

                     VPV

























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter