Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. mai 2010

Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Ribsskog, i slekta til min morfar, Johannes Ribsskog




Google Mail - Slektsforskning










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Slektsforskning











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 3, 2010 at 5:56 PM




To:
Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>






Hei,

ja, Ingeborg døde jo ifjor sommer.

Du så kanskje at hun hadde masse fine malerier og møbler, som jeg er ment å arve 1/9 av.

(Siden min mor døde i 1999).


Men min familie, sender meg ikke noe arv.

Så jeg blir tulla med, må jeg si.

Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, for jeg er arbeidsledig i England.


Men takk for at du sendte slektsforskningsresultatene.

Du sier du ikke vet hvem 'mafian' er.

Det er greit det, det vet ikke jeg heller.

Men det er vel politiets jobb, mener jeg, å opplyse folk om.


Så politiet gjør ikke jobben sin, mener jeg.

Jeg skal ikke gå inn på dine dokumenter og endre.

Men jeg sender med et familietre jeg har, (og du har jo også linken til familietreet mitt på MyHeritage).


Sa min mormor noe til deg, om hvor min mor jobbet som au-pair i England?

(Jeg har ikke så mange jeg kan spørre om sånt, så jeg benytter sjangsen når jeg har den).


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

Hei Erik!

Takk for henvendelsen.

Jeg holdt altså på å samle oplysninger om slekten, men som du vil se av vedlagte oversikt, la jeg mest vekt på den "grenen" jeg selv tilhører. Jeg har ikke søkt stort andre kilder enn direkte kontakt - mest brevlig - med dem jeg fant adresser til. Etter 2004 har jeg ikke holdt på med dette.

Mafian du nevner har jeg aldri hørt om.
Vi besøkte jo Ingeborg i Nevlunghavn en dag for noen år siden og hadde en svært hyggelig ettermiddag sammen med henne.

Lykke til med det vdere arbeid.

Dersom du kan supplere min oversikt og returnere den til meg, vil jeg selvfølgelig sette rpis på det. Da er det fin om du gjør endringene/korrigeringene med kursiv.

Med venlig hilsen

Bjørn Ribsskog

Den 1. mai 2010 18.45 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:


Hei,


takk for telefonsamtale nå.



Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.



Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.



Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?



Men men.



Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.



Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:






Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.



Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.


Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.


Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?


Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.



Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).



Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.



Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.


Mvh.

Erik Ribsskog








familie tre.JPG
106K








PS.

Her er vedlegget:

familie tre

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter