Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. mai 2010

Raritet angående etternavn

Nå driver jeg med slektsforskning, og da kom jeg på en raritet, eller kuriositet, nå.

Mora mi, hu skilte seg fra faren min, på begynnelsen av 70-tallet, og skifta da tilbake til sitt pikenavn, Ribsskog.

Mens min fars nye partner, Haldis Humblen.

Hun skilte seg fra Oddbjørn Humblen, (antagelig på 70-tallet det og), men hun skifta ikke tilbake til sitt pikenavn Brekke.

Det var litt rart, at partneren til faren min, hun heter Humblen enda.

Enda Humblen er hennes eksmann, fra for ca. 40 år siden.

Og hun har vært partner med faren min, i 30 år.

Men i alle disse 30 årene har hun brukt sin eksmanns navn, Humblen.

Er ikke dette litt rart?

Er det Haldis som har på buksene i partner-forholdet?

Er Haldis mannen i forholdet?

Eller var det Haldis' eksmann, Oddbjørn Humblen, som var mannen i forholdet.

Og nå Christell Humblen, Haldis og Oddbjørns datter, (siden han Oddbjørn Humblen, havnefogd i Ålesund, døde for et par år siden vel).

Hvem vet.

Noe var det nok.

Så faren min er nok som en slave av Haldis, vil jeg si.

Det kan stemme med noe som skjedde, i bryllupet til Haldis sin sønn, Viggo, (Snoghøj/Snowhill, bodybuilderen).

Da bodde jeg og søstra mi og Christell og Haldis og faren min, på hotell i Køge.

Like ved torget vel.

Og da, så kom plutselig Christell inn i rommet, og sa 'Arne sleiker tissen til mamma'.

Dette var vel midt på 80-tallet, så vi var i begynnelsen av tenårene, jeg og Christell og Pia.

Jeg husker jeg kjøpte en sånn nøkkelringholder, som peip når man plystra, på flyplassen i Kastrup, på vei tilbake til Norge.

Så det var vel midt på 80-tallet, kanskje i 1985, eller noe?

Hvem vet.

Og da gikk jeg ut i gangen på hotellet.

Og da stod døra til rommet til faren min og Haldis åpen.

Og da lå Haldis på senga, (jeg så bare den nederste halvdelen av den slanke kroppen hennes).

Mens faren min knelte på gulvet vel, ved siden av senga, og ganske riktig, (som Christell sa), sleika Haldis i fitta.

Så det kan kanskje virke som at faren min, var tjeneren eller slaven til Haldis.

Hvem vet.

Bare noe jeg tenkte på.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Denne episoden, med den her fittesleikinga til faren min, på Haldis.

Den skjedde forresten på ettermiddagen, må det vel ha vært, den første dagen vi kom ned dit, med flyet til Danmark.

Altså antagelig på en fredag.

For jeg husker at bryllupet var på en lørdag, for Haldis klagde på at jeg prøvde å følge med på engelsk fotball, på en TV som stod i lokalet hvor bryllupet skulle være og bruden, (Grethe, dansk flyvertinne), sin far, hadde 50 års-dag.

(Det fikk jeg ikke lov til tror jeg, hvis jeg husker riktig).

Seinere så maste jeg om vi kunne dra hjem, (eller til hotellet da).

Men Haldis ville ikke dra tidlig hjem fra sin sønns bryllup.

Men vi fikk nattmat, som Viggo ordna.

Så vi var nok i det lokalet hvor bryllupet var, i ihvertfall 12 timer, hvis jeg skulle gjette.

Og jeg var jo sur, fordi jeg måtte bo alene, i Leirfaret, mens resten av Ribsskog/Snoghøj/Olsen/Humblen-familien bodde nede hos Haldis, i Havnehagen.

Jeg likte ikke å bo alene, fra jeg var ni år nemlig.

Og Haldis, hun ble sett på som Olsen-familiens svar på Yoko Ono, som splittet opp Olsen-familien da.

Ihverfall i farmora mi sitt hus, hvor jeg gikk hver dag etter skolen, for å spise middag.

Så det var en stor konflikt mellom meg og resten av folka.

Så jeg var egentlig ikke i samme familie, som faren min, søstra mi, og Christell og Haldis.

Men de fire var liksom en familie da.

Så det var Humblen/Mogan Olsen-familien, (hvor søstra mi var med), som dro på ferie.

Også måtte jeg være med og.

Så da prøvde jeg å holde meg ganske i bakgrunnen.

For jeg var ikke 'gromgutten' i familien.

Det må ha vært sønnene til Haldis.

Jeg var en outsider.

Som ikke var helt fornøyd med tingenes tilstand, i familien vår.

Så det lå ann til konflikter da, for å si det sånn, under disse feriene.

Så jeg var kanskje ikke den mest ivrige til å feire bryllupet til Haldis sin sønn, osv.

Så jeg ville tilbake til hotellet, mens Haldis ville feire hele natta da.

Og sånne ting var det ofte.

Men jeg prøvde å dempe meg litt, og si minst mulig omtrent.

For jeg visste ikke hvor jeg hadde de folka som liksom skulle være i familien min da.

For jeg omgikks ikke med alle de til daglig, så de kjente hverandre bra, men jeg var han eneboeren, som var som en outsider da.

Siden faren min og Haldis lot meg bo alene, fra jeg var ni år da.

Så jeg var ikke så hjemme, når vi dro på ferier osv., (som jeg fikk være med på, antagelig for å holde fasaden oppe, for resten av slekta til Haldis osv).

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 2.

Og på formiddagen, på lørdagen, før bryllupet.

Så måtte vi i kirken, for Haldis og faren min, skulle sitte der og der da.

Jeg tror ikke at Viggos far var der, (eller det skal jeg ikke si sikkert).

Haldis skulle ihvertfall sitte et spesielt sted da, nærme alteret i kirken osv., siden hun var brudgommens mor.

Så da, så måtte Haldis og faren min, ha møte med presten, for å øve på hvor de skulle sitte osv.

Og da, så trodde presten at faren min var Haldis sin sønn, Viggo Snoghøj/Snowhill, husker jeg.

Så måtte Haldis forklare presten at faren min ikke var brudgommen da.

Og det kan ha vært fordi at Haldis er mye eldre enn faren min.

Kanskje 5-10 år, eller noe.

Så det kan også støtte opp om dette, om at Haldis er 'mannen' i forholdet til faren min.

Hvem vet.

Bare noe jeg kom på.

PS 3.

Siden 1985, så har Viggo blitt skilt fra hun danske Grete, (men de fikk en sønn, Simon).

(De danskene var for seg, i bryllupet, og de sang 50 års-sanger, for faren til bruden.

Så det var sånn at nordmennene satt for seg, og danskene for seg.

Det var liksom ikke noen hyggelige dansker der, synes jeg.

De sang bare sånne litt sære sanger, om at brudens far hadde blitt gammel osv.

På ti forskjellige måter, i like mange sanger.

De var ikke så opptatte av bryllupet, virka det som, brudens familie, må jeg si, sånn som jeg husker det.

Så Berger-folka, (som det var en del av der, eller norske folk).

Dem sang den sangen her, (som svar på de danske sangene).

(En sang jeg også lærte etterhvert):

'Så svinger vi på seidelen igjen, hei skål'.

'Så havna vi på fyllefest igjen, hei skål'.

Og da ble danskene litt stille.

Men danskene skjønte ikke den fine, norske sangen.

Og nordmenna skjønte ikke de danske sangene, noe særlig, annet enn at de sang at brudens far var blitt gammel, på mange forskjellige måter.

Så sånn var det).

Søstra mi Pia, sier at nå er Viggo som en gigolo, for en dame i USA.

Her er fancluben til Viggo:

viggo fanclub

http://www.facebook.com/group.php?gid=18859439949

PS 4.

Jeg lurer på om de er ironiske med Viggo, han er jo ikke så svær.

Han sa alltid det, på 80-tallet, at det var noe dritt, å være bodybuilder, når man ble gammel.

For da, så måtte man holde musklene ved like osv., ellers ble det problemer da, at musklene ble til fett kanskje, eller hva det var.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 5.

Eller altså, Viggo er jo svær da.

Men han er ikke sånn verdens største liksom.

Men men.

Så hvordan den fancluben er ment, det vet jeg ikke.

Om det er oppriktig, eller om det er mobbing.

Det virker litt overdrevet for meg, ihverfall.

Men men, det kan jo hende at jeg tar feil.

Hva vet jeg.

Vi får se.

PS 6.

Viggo har visst også en svensk datter, på 18 år, som jeg ikke har hørt om:

viggo facebook

http://www.facebook.com/group.php?gid=18859439949#!/viggosnowhill?ref=sgm

PS 7.

Det tror jeg må være hun her:

datter til viggo

http://www.stureplan.se/articles/10782/

PS 8.

Jeg sendte en Facebook-melding til hun datteren til Viggo:

sendte facebook melding

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter