Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. mai 2010

Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Humblen




Google Mail - Angående johanitterordenen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående johanitterordenen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 3, 2010 at 9:36 PM




To:
"bjorn.humblen" <bjorn.humblen@online.no>






Hei,

ja, jeg lurte på om mitt medlemskap i statskirken kunne ha noe med at jeg ble tullet med av Jehovas Vitner eller dere i Johanitterordenen.

Så jeg har meldt meg ut av statskirken, for sikkerhets skyld, tidligere iår.


Altså, flertallet av Norges befolkning, er jo i statskirken, men hvis du ser på undersøkelser, så ser man at flertallet av Norges befolkning, ikke er kristne.

Så jeg synes ikke dere skal tulle med folk på sykehusene f.eks.


Jeg tar det som en trussel det du skriver der.

Jeg ble tullet med på Aker Sykehus, i 1996, da jeg skulle operere kneet, og blir tullet med av leger i Norge og England.

Jeg vet at Johanitterordenen også kalles Hospitalordenen.


Og jeg har hørt at de satt i nye vinduer, på Sentralsykehuset i Akershus, (min tremenning Øystein Andersen og hans kamerat Glenn Hesler sa dette), fordi så mange kastet seg ut av vinduene.


Så spurte jeg hvorfor de kastet seg ut, så svarte de ikke.

Min farfar Øivind Olsen, fortalte meg også at han ikke stolte på leger.

Så denne tullingen deres, med folk på sykehusene, den har jeg ikke sansen for.


Jeg tror dere korsfarere tuller med norske, og at det er agendaen deres.

At dere tuller med folk som ikke tror på gud.

Så dette synes jeg ikke noe om.


Dere får smitte hverandre med sykdommer, men hold dere unna folk som ikke liker det sinnsyke greiene deres.

Hils Nadine og slutt å ødelegg vannsenger!


Hvorfor meldte du deg ut av denne ordenen da forresten, er det som en bokklubb omtrent, denne Johanitterordenen, sånn at man bare kan melde seg inn og ut i hytt og pine?

Jeg må ha hørt feil igår da, på telefonen, jeg synes du sa du ville sende attest på utmelding fra Johanitterordenen.


Men jeg mener å huske at du spurte meg, om jeg ville at du skulle sende meg attest på at du hadde meldt deg ut av denne ordenen.

Det er ihvertfall sånn jeg husker det, og det var også det jeg skrev igår, på min blogg, om dette.


Hva skjedde med Haldis da?

Hva skjedde egentlig den gangen hun løp gjennom døra?

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>



Kjære Erik,


Jeg har meldt meg ut av ordenen, men jeg har ikke
sagt at jeg ville gi deg (eller noen andre) attest for det. Jeg er fremdeles
bundet av troen og ridderskapets prinsipper. Riktignok er det religionsfrihet i
Norge, men ateisme er ingen religion. Staten Norges religion er den
evangelisk-lutherske trosretning i følge Kongeriket Norge's grunnlov. Det norske
flagg er et kristent korsfarerbanner med et blått kors i midten. Om du
er døpt og norsk statsborger eller medlem av Den norske Kirke, så er
du en kristen og har Jesus Kristus som din rette herre og konge enten du
vil eller ikke. Spesielt om du også er konfirmert (bekreftet) i troen etter
din egen frie vilje når du var gammel nok. Mht. sykdom så står
det i 2. Mosebok, k. 15, v. 26; "...og han sa: Dersom du hører på
Herren din Guds røst, og gjør det som er rett i hans øyne, og gir akt på hans
bud, og holder alle hans forskrifter, da vil jeg ikke legge på deg noen av
de sykdommer som jeg la på egypterne; for jeg er Herren, din
lege." Herren lede deg på de rette stier, for sitt hellige navns skyld.
Amen.


Mvh - Bjørn H.


----- Original Message -----



Sent: Monday, May 03, 2010 9:12 PM

Subject: Re: Angående
johanitterordenen


Hei,


jeg mener du sa at du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, da jeg
ringte igår.



(Det skrev jeg også i referatet jeg sendte deg).


Og nå forrandrer du på det du sier, og skal ha det til at jeg ikke er
'i lodd'.


Jeg er som sagt ateist, og det er religionsfrihet i Norge, så jeg
gjør som jeg vil, angående religion.


Det var nok et annet par, som lagde hull i vannsenga da.


Det var samme helg som din onkel Jarle Karsten Humblen, var i
middagsselskap, hos min far og Haldis, i Rødgata, på Gulskogen.



Det er nå ikke klart for meg, om du er medlem av Johanitterordenen, eller
ikke.



Men jeg ser på det sånn, at du prøver å tåkelegge om dette.


Jeg skjønner at Viggo begynte å trene, hvorfor ville Haldis løpe
innendørs?



Du sa hun løp gjennom en dør.



Hvorfor ville hun løpe innendørs, det var vel ikke joggebane der.


Eller har dere joggebane innendørs i Bergen?


Med hilsen


Erik Ribsskog





2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>



Hei igjen Erik,


Det holder nå. Jeg har aldri lagt i vannseng i
Bergeråsen, og har ikke snakket om attester etter det jeg vet.
Ellers har jeg ikke tenkt å spekulere i faktum. Slik du skriver virker det
jo som du ikke er helt i lodd. Prøv å gå i kirken. Det skal
hjelpe.



Mvh - Bjørn H.



----- Original Message -----






Sent: Monday, May 03, 2010 7:06
PM

Subject: Re: Angående
johanitterordenen


Hei,


ja, jeg er atteist jeg da.



Hvis du ikke kjenner meg, så vet du vel ikke om jeg overdriver, eller
ikke.



Du sier at familiene våre ikke har felles blodsbånd, og det er
sant.


Men min far er jo partner med Christell, (din halvsøster), sin
mor, Haldis Humblen, siden 1980.



Så det blir som ekteskap å regne det, i vår moderne tidsalder.


Jeg synes du lo litt og, når jeg nevnte jeg var forfulgt av
'mafian'.



Hva er denne Johanitterordenen egentlig, jeg synes jeg burde bli
opplyst om medlemskap, når broren til min fars stedatter, er medlem i noe
sånn korsfarer-greier.



Din far bestemte vel i huset til Haldis, på Bergeråsen, også etter at
de ble skilt.


Jeg husker at vi i huset der ble enige om at jeg skulle være som
broren til Christell, i 1980 vel.


Og da skulle vi dele noen single-plater, jeg og Christell, som
Haldis fant på loftet.


Men det sa faren din, etterpå, at det fikk vi ikke lov til.


Så faren din gjorde om på den avtalen, som jeg og Christell
gjorde.


Så jeg tror ikke på herren, men det er tydelig at faren din var
herre i huset til Haldis.



Jeg har hørt det sånn, at Haldis ble kasta ut av vinduet.


Jeg har også hørt det, at Viggo begynte å trene, for å forsvare
Haldis, mot sin eksmann.



Jeg husker også det, at Haldis fikk sammenbrudd, etter å ha vært på
noe business-kurs, på Vestlandet, og møtte noen i slekta til faren din
vel, tilfeldig, etter å ha fortalte om masse personlige ting, i noe slags
personlig utvikling-kurs.



Så jeg er litt skeptisk til den her Johanitterordenen, må jeg
innrømme.



Du ville sende meg attest, på at du har meldt deg ut, sa du.


Hva driver dere med i Johanitterordenen, har du dårlig
samvittighet, for å ha gjort noe galt mot meg, er det derfor du snakker om
å sende attest?



Det var ikke du og ekskona di, som lå i vannsenga mi, på Bergeråsen,
(jeg bodde jo alene fra jeg var ni år), da det var familieselskap i det
nedlagte bedehuset, i Rødgata, på Gulskogen, og det gikk hull i
vannsenga?


Igjen takk for svar!


Mvh.

Erik Ribsskog




2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>



Hei Erik,


Takk for hyggelig prat. Bare ett par
presiseringer; Min onkel heter Jarle Karsten ikke Jan K. Han drev
butikken i Bergen sammen med sin 2. kone Turid. Jeg har nok bare truffet
Pia i Havnehagen og i Drammen, men mener hun har vært
med Christell til Bergen. Har pratet ofte med din far Arne, men kan ikke
huske å ha truffet deg før. Det må i så fall ha vært
når du var liten. Christell er ikke medlem av
Johanitterordenen etter det jeg vet. Strengt tatt har ikke vi noe å
gjøre i din families slektstre siden vi ikke har felles
blodsbånd, men familiene kjenner jo hverandre. Nadine er min
fraskilte kone. Hun har hilst på Arne og Pia, men ikke på deg.


Søren Snoghøy er ikke ansvarlig for at
Haldis skadet og ble delvis lam i armen. Har ikke hørt at Haldis har ble
hevet ut av et vindu noen gang, men hun løp i en glassdør
og ble skåret opp da hun knuste denne med armen. Det er
riktig at min far var en på mange måter intelligent, kultivert og
dannet mann, noe han kanskje utviklet til fulle da han var Norges
vise-konsul på Madagaskar. J
eg var ikke
med dit og Christell var jo ikke født da, så det var bare Haldis og
guttene som dro med ham. Man hadde ikke slaver på Madagaskar den gang,
men de kan ha hatt tjenere. Haldis var hjemmeværende og min
far arbeidet ellers for Øst-Afrikalinjen.


Ellers har jeg sett litt på linkene dine og
jeg tror du overdriver med hensyn til interessen for Christell og hennes
familie. Ikke tror jeg mafiaen er etter deg heller. Slapp av, nyt
livet og tjen Herren din Gud med glede.


Mvh - Bjørn H.





----- Original Message -----



Sent: Saturday, May 01, 2010
10:13 PM

Subject: Angående
johanitterordenen


Hei,


takk for telefonsamtale nå.


Du sa du var sønn av Oddbjørn Humblen og halvbror til
Christell Humblen.


Du sa du kjente min søster Pia godt, at hun hadde vært med
Christell til Hordaland osv.


Du sa du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, og
Taikwondo-klubben i Knarvik, og flyttet til byen.



Jeg sa at jeg hadde aldri møtt faren din, for det var litt rare
familieforhold hos oss.



Christell og hennes mor Haldis, og min far Arne Mogan Olsen, og
Jan og Viggo Snoghøj og min søster Pia, bodde nede hos Haldis i
Havnehagen, mens jeg bodde for meg selv i Hellinga og Leirfaret, fra
jeg var ni til jeg var 18 år.


Så sånn var det.



Jeg fortalte deg at jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe
'mafian' og hadde flytta til Liverpool.



Du fortalte at du sist traff søstra mi i bryllupet til Christell
for en drøyt år siden vel.



Du sa at du hadde en onkel som het Jan Karsten Humblen, og som
kunne være han som jeg traff, i middagsselskap på Gulskogen, i 1989,
som drev butikk i Bergen, og som pleide å dra til Newcastle med Color
Line, eller et annet selskap.


Han hadde vært sammen med to blonde damer, en stor og en
tynn, Sigrid og en annen, ny nå.



Jeg har link til slektsforskinga her:






Og her er artikkelen om at du er med i johanitterordenen:






Er Christell også med i Johanitterorden forresten?


Jeg synes dere burde si fra om sånt, sånn at folk ikke får
sjokk, når man finner at folk i slekta er med i ordener man aldri har
hørt om.



Men men.



Hun Nadine Humblen, hun prøvde jeg å kontakte på Facebook, er det
søstra di da eller?



Mer da.



Jo, var det Søren Snoghøj som kasta Haldis, mora til Christell,
ut av vinduet sånn at hu ble lam i armen.


Det var vel ikke faren din, han virka for sivilisert til det,
synes jeg, siden han var havnefogd og medlem i Rotary i Aalesund Øst
osv.



Og han jobba vel også i Madagaskar?

Bodde ikke Christell
og Jan og Viggo og Haldis i Madagaskar, under oppveksten?



Hadde dere slaver, (for å tulle litt :)?



Sorry at jeg forstyrrer så mye under helgefreden, og takk for
svar på spørsmål om slektsforskning mm.



Mvh.

Erik
Ribsskog











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter