Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 8. juni 2010

Policy når det gjelder bilder jeg har copyright til osv.



PS.

Noen har laget en YouTube-video, med masse bilder av meg.

Så lurer jeg nå på hva jeg skal gjøre med det.

Skal jeg klage til YouTube med en gang på grunn av brudd på copyright-loven?

Det ville vel vært det vanlige å gjøre.

Men poenget med bloggen, er jo å varsle, om at jeg blir forfulgt av noe 'mafian' og ikke får rettighetene mine fra politiet, blant annet.

Så sånne videoer hjelper kanskje å varsle?

Jeg tror jeg må ha det her i bakhue litt, før jeg bestemmer meg hva jeg skal gjøre med det her.

Jeg burde kanskje tenke ut en policy iforhold til videoer og bilder, som jeg publiserer på blogg osv., og som jeg har copyright til.

Det har jeg ikke fått tenkt så mye på, hvis jeg skal være ærlig.

Men vi får se om jeg klarer å tenke ut noe som kanskje kan være fornuftig.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg er litt treig idag.

Men jeg tenkte litt mer her.

Og dette er jo åpenbart noen som bare prøver å latterliggjøre meg.

(Og som ikke prøver å hjelpe meg, å få rettighetene mine, f.eks.

Men prøver å få meg til å se ut som en useriøs person, som bare flyr rundt å tar bilder av seg selv.

Men grunnen til at jeg tar bildene er for å vise at jeg er en vanlig, oppegående person, som har rettigheter som alle andre.

Og for å vise hva jeg driver med i England osv. da.

Sånn at folk kanskje kjenner meg igjen, fra jobb som butikksjef i Rimi, i Oslo, f.eks., og kanskje lurer på hva som har skjedd, siden jeg har blitt flyktning, osv.

At jeg prøver å skape litt oppmerksomhet da.

Det å publisere mange bilder av meg selv, er ikke noe jeg dreiv med, før jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003, enda jeg hadde kameramobil i Oslo og, og enda jeg har vært på internett siden 1996.

Så jeg kunne sikkert ha publisert masse bilder av meg selv, i Oslo og, men det er liksom ikke noe jeg vanligvis ville ha gjort.

Jeg er en litt mer diskret type person liksom.

Hvis jeg ville i Oslo, så kunne jeg sikkert laget en sånn her blogg da og, men jeg hadde ikke noe ønske om å bli kjent eller bli lagt merke til.

Dette er utelukkende pga. situasjonen som har oppstått, dvs. at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian' i Norge, og jeg prøver å få oppmerksomhet om dette.

Og jeg får ikke engang mine vanlige rettigheter, som alle folk får.

Så dette er helt på jordet, av folk i Norge, (dvs. politiet og byråkrater osv.), som ikke skjønner at de må la folk få rettighetene sine.

Spesielt når de er i en vanskelig situasjon som dette, når jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

Fra da jeg bodde i Norge, så er jeg ikke kjent for å være noen 'linselus', f.eks.

(Som f.eks. Thomassen i militæret.

Det var ikke jeg som var linselusa i militæret, f.eks., det mener jeg var han Thomassen, på lag 1.

Bare for å prøve å forklare det på den måten).

Jeg vet ikke helt hva som er smart å gjøre, for å få rettighetene sine.

Men jeg tar bilder av ting som skjer da.

For å få noe å skrive om på bloggen, for eksempel.

Sånne ting).

Men jeg sendte en klage på det her, for det er vel kanskje ikke for å hjelpe meg.

Det her er vel mer sånn at det er laget _av_ noe mafia, enn _mot_ noe mafia?

Jeg aner ihvertfall ikke hvem det er som har brukt så lang tid, og så mye arbeid, på å lage en video om meg.

Men noe er det som foregår ihvertfall, når folk bruker så mye energi på meg.

Uten å forklare om dette til meg, f.eks.

Så jeg bestemte meg for å sende en klage på dette til YouTube.

Og jeg skal prøve å bli flinkere, til å rydde opp i sånt.

Det er bare det at det er mange 'tullere', og jeg har mye å gjøre, siden jeg blir så mye tulla med.

Så når tusen personer tuller med en person, så blir det vanskelig for den som blir tulla med, å beholde kontrollen.

'Mobstere' eller 'mob' kalles dette i England.

Og så leser hundrevis av folk om dette hver dag, i Norge, og ingen gjør noenting for å hjelpe meg mot mobben.

Politiet gjør ikke jobben sin, og avisene skriver ikke.

Norge er et feigt land, vil jeg si.

Norge burde gå i skammekroken nå.

Ingen hjelper folk som ikke får rettighetene sine lengre.

Her er det alle for seg selv.

Ingen står opp mot uretten.

Dette er dårlig, av Norge, vil jeg si.

Så det er sånn at man lurer på hva som foregår i Norge.

Men men.

Har alle mistet kontrollen?

Hvem vet.

Vi får se.

PS 3.

Her er den klagen til YouTube:




Gmail - Copyright Infringement Notification Confirmation










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Copyright Infringement Notification Confirmation











YouTube Service
<service@youtube.com>



Tue, Jun 8, 2010 at 1:55 PM




To:
eribsskog@gmail.com





















YouTube


Help Centre
| email options
| report spam

Copyright Infringement Notification Confirmation


Thank you for taking the time to submit your copyright complaint to YouTube. We will review your submission shortly.


Here is the information you filled in:





Copyright Owner Name (Company Name if applicable):
Erik Ribsskog



Your Full Legal Name (Aliases, usernames or initials not accepted):
Erik Ribsskog


Your Title or Job Position (What is your authority to make this complaint?):
Self-employed



Address:


Flat 3, 5 Leather Lane


Liverpool, Merseyside L2 2AE
GB



Username:
johncons123


Email Address:
eribsskog@gmail.com


Phone:
+44 151 236 3298




URL of allegedly infringing video to be removed:

http://www.youtube.com/watch?v=uPo-B7cwxy8



Where is the content at issue?

video only




Describe the work allegedly infringed:

Photos/video that I took: http://farm4.static.flickr.com/3332/4613 (This is a picture I've taken, and have copyright to, and one can see it at 1.01 in the video). (There are also many pictures that have been ripped).



Country where copyright applies:
GB


I, in good faith, state that:



  • I am the owner or an agent authorised to act on behalf of the owner of an exclusive right that has allegedly been infringed.

  • I have a good faith belief that the use of the material in the manner reported by complaint is not authorised by the copyright owner, its agent or the law; and

  • This notification is accurate.

  • I acknowledge that there may be adverse legal consequences for making false or bad-faith allegations of copyright infringement by using this process.

  • I understand that abuse of this tool will result in termination of my YouTube account.


Authorised Signature:
Erik Ribsskog

Sincerely,

— The YouTube Team



© 2010 YouTube, LLC

901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066










PS 4.

Og til 'Edvaldsen', som skriver kommentar.

Hvis du skal blande det at jeg legger ut musikk på YouTube, med at noen mobstere mobber meg.

Da er du så usakelig at det er verdensrekord i usaklighet, vil jeg si.

Dette minner om noe forskrudd kristen-moral.

Er du Roger Edvardsen i Johanitterordenen?

Jeg skjønner at 'saklighet' står i fremmedordboka.

Du blander som en gris, for å si det sånn.

Du kan ikke blande saker sånn, for da tar du ting så ut av sammenhengen.

Så det gir ingen mening.

'Kristen-pakk', blir jeg fristet til å kalle sånne moralister som deg.

For dere er helt forskrudde, er min mening.

Og det er kanskje greit hvis dere bare plager hverandre.

Men dere forskrudde korsfarere, dere driver også å forfølger vanlige folk, som meg, pga. noe familieproblemer, da vi var unger osv.

Sånn virker det som for meg.

Ta pilla di, og gjør verden et bedre sted, er min oppfordring.

Amen.

PS 5.

Igjen, 'Edvaldsen'.

Dette å legge ut musikk på YouTube, som andre har copyright til.

Det er for å få oppmerksomhet, rundt min sak, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og at politiet nekter meg rettighetene mine.

Dette var ikke noe sånt, som jeg drev med, da jeg bodde i Oslo f.eks.

Og så kommer dere 'kristen-pakket' da, og skal straffe meg da.

Ved å gjøre det samme mot meg.

(En flyktning som blir forfulgt av mafia).

Men dere har ikke noen rett til å sette dere over meg, og dømme og straffe meg.

Da har jeg rett til å sette meg over dere da, og dømme og straffe dere.

Da dømmer jeg dere til døden, for jeg er så jævla irritert over dere forskrudde moralister.

Som blander dere opp i livet mitt, som dere ikke har noe med.

Ta pilla deres, og ikke bland dere opp i andre folks liv, som dere ikke har noe med.

Liberale-konservative som meg, blir forfulgt av korsfarer-moralister.

Sånn tolker jeg dette.

Dette er terrorisme.

Dere hører hjemme i Guantanamo, som de terroristene dere er, mener jeg.

Halleluja.

Amen.

PS 6.

Edvaldsen, du er så dømmende.

Skal du drive stråmann-virksomhet på vegne av NRK nå?

Jeg mener det, at hvis noen prater 'på vegne av andre', så er det ofte noe gæernt, mener jeg.

Da er det nok noe humbug, og noe galt.

Så slutt å døm meg, for det har du faktisk ingen rett til.

Helvetes-predikanter kalte man sånne som deg i gamle dager.

Men men.

Er du sikker på at du ikke er Roger Edvardsen, fra Berger?

PS 7.

Og jeg skal ikke ta noen piller.

Jeg spiser ingen piller faktisk, ikke engang vitaminpiller.

Nå passer jeg bare på å spise variert kost.

Så jeg har vel ikke en eneste pille her, tror jeg.

Kanskje med unntak av noe paracet-greier.

Jeg tror det, at hvis man spiser for mye vitaminpiller, så merker man ikke hvor sliten kroppen egentlig er.

Søstra mi råda meg til å spise ginseng en gang, på en tid som jeg var overarbeida.

Men jeg tror det, at det bedre å ikke spise vitamintabletter, og heller la kroppen merke hvor sliten den er.

For ellers så kan man slite ut kroppen på få år, mistenker jeg.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Det her er bare min personlige teori da.

Det er ikke akkurat noe jeg har forska på.

(Bare for å si fra om det).

Men jeg prøver å passe på å drikke mye appelsinjuice og sånn, og få i meg mer naturlige vitaminer da, enn de som er i de vitaminpillene.

Og å spise litt mer variert da.

Det er mulig det er noe i det.

Hvem vet.

Vi får se.

PS 8.

Her kan man se at en fra Berger, er på kommentarfeltet, til denne bloggposten.

Stemmer de tidspunktene med Edvaldsen sine kommentarer?

Jeg tipper at Eldvaldsen må være Roger Edvardsen.

(En som gikk i klassen over meg, på Berger, og som jeg egentlig ikke kjente, for jeg bodde på Bergeråsen, ca. en kilometer unna.

Men som var slem og ekkel mot meg, og kalte meg for 'fingersprikeren', blant annet.

(For jeg syntes det var så gøy å spille fotball, på Berger skole, for da jeg gikk på Torstrand skole, i Larvik, så fikk jeg ikke så ofte ballen, og en gang jeg scorte, så begynte de på nytt.

Det kan ha vært fordi at jeg bodde på Halsen, nabo-bygda, før jeg flytta til Larvik, (og mora mi insisterte på at jeg måtte bruke en Halsen gym-bag, også etter at vi flytta til Larvik sentrum, hvor Fram og Larvik Turn, var lagene som folk holdt med, og de likte ikke Halsen, og vel heller ikke Halsen-folk, tror jeg).

Så jeg gikk nesten inn i ekstase, når jeg fikk ballen og hadde målsjangser osv., på Berger, for jeg fortalte det her til morfaren min da, (da jeg bodde i Larvik), at de i Larvik hadde begynt på nytt, den gangen jeg scorte.

Så jeg var litt sånn nedtrykt, når det gjaldt fotball, (eller ihvertfall fotballsparking som skjedde i skolegården).

For de sentra vel aldri noe særlig til meg, de folka i Larvik.

(På Torstrand skole, de folka i klassen osv.)

Så jeg syntes det var så artig å spille fotball på Berger, hvor jeg stort sett ble behandla som alle andre, i begynnelsen, så jeg sprikte med fingra, tydeligvis, av fryd, mens jeg spilte.

Men det la jeg ikke merke til selv.

Men Roger Edvardsen, han hadde øynene sine retta mot meg, på en måte som virker ganske 'klam' for meg nå.

Og begynte ganske raskt å kalle meg for 'fingersprikeren', mens vi spilte fotball, på grusbanen, på Berger skole.

Et økenavn som vel delvis hang litt igjen seinere og.

Men mest blant folk i klassen til Roger, tror jeg.

Jeg hørte ikke det bli sagt mer enn 5-10 ganger kanskje.

Så jeg tror ikke det spredde seg noe særlig til Bergeråsen, f.eks.

Men det var et litt ekkelt økenavn, husker jeg at jeg syntes.

Jeg skjønte ikke helt hvorfor han Roger Edvardsen hadde et horn i siden til meg da, som det heter.

Så det tærte litt på meg, men han gikk jo i klassen over meg.

Så jeg brydde meg ikke så særlig om det egentlig.

Det ville vært værre, hvis det var folka i klassen min, som hadde kalt meg det, for eksempel.

Og prøvde jeg også å bli bevisst på det, om jeg sprika med fingra, mens jeg spilte fotball.

Så det ødela kanskje litt for spillet mitt, siden jeg begynte å tenkte på ting som om fingra mine sprika osv., mens jeg spilte.

For jeg husker jeg scorte mye mål, i begynnelsen, på Berger skole.

Men jeg dabba litt av, mener jeg å huske.

Og det kan kanskje ha vært fordi at jeg måtte konsentrere meg om fingra mine osv., mens jeg spilte, pga. han Roger Edvardsen.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på).

Så han Roger Edvardsen, overvåket fingrene mine og resten av meg, med argus-øyne, vil jeg si.

Så han hadde nok hørt om meg, fra min mormor i Nevlunghavn kanskje.

Og var derfor kanskje obs på meg, da jeg flytta til faren min på Berger.

Kanskje min mormor, Ingeborg Ribsskog, (som bodde i Nevlunghavn, ca. 10 mil fra Berger), tullet med meg gjennom Roger Edvardsen?

Var det defor han var så fiendtlig mot meg, (uten at jeg skjønte hvorfor?).

Var begge disse i Johanitterordenen, eller et beslektet nettverk, lurer jeg.

Hm.

PS 9.

Her er mer om dette:








VISITOR ANALYSIS

Referrer

http://www.google.com/search?sourceid=ie7&q=johncons&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW_noNO355NO355

Search Engine Phrase

johncons

Search Engine Name

Google

Search Engine Host

www.google.com

Host Name

ti0099a340-0143.bb.online.no

IP Address

85.165.104.143 [Label IP Address]

Country

Norway

Region

Vestfold

City

Berger

ISP

Telenor Business Solutions As

Returning Visits

2

Visit Length

7 hours 32 mins 56 secs

VISITOR SYSTEM SPECS

Browser

IE 8.0

Operating System

Win7

Resolution

Unknown

Javascript

Enabled

Navigation Path



















Date

Time

Type

WebPage

8th June 2010

10:05:17

Page View

www.google.com/search?sourceid=ie7&q=johncons&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW_noNO355NO355

johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

10:23:41

Page View

www.mote.no/annet/off-topic/14035-snikk-snakk-2905.html

johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/oppsummering-av-hva-som-foregar-in.html

8th June 2010

10:50:51

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

11:45:57

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

11:47:40

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/oppsummering-av-hva-som-foregar-in.html

8th June 2010

11:48:46

Page View

johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/oppsummering-av-hva-som-foregar-in.html

johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Stay%20Behind

8th June 2010

11:49:07

Page View

johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Stay%20Behind

johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Kvelde

8th June 2010

12:06:13

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

12:06:24

Exit Link

http://www.flickr.com/photos/37919387@N04/4680467672/

8th June 2010

12:06:30

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

14:10:08

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

15:13:17

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

15:15:21

Page View

johncons-mirror.blogspot.com/
johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/policy-nar-det-gjelder-bilder-jeg-har.html#comments

8th June 2010

15:16:37

Page View

johncons-mirror.blogspot.com/
johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/policy-nar-det-gjelder-bilder-jeg-har.html#comments

8th June 2010

15:59:54

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

17:37:44

Page View

No referring link
johncons-mirror.blogspot.com/

8th June 2010

17:38:13

Page View

johncons-mirror.blogspot.com/
johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/policy-nar-det-gjelder-bilder-jeg-har.html#comments

Display Page URL not Title











PS 10.

Nei, den passa ikke med tidspunktene for kommentarene, den siden i PS-et ovenfor.

Hm.

Da må jeg prøve å finne den riktige StatCounter-personen da.

Vi får se.

PS 11.

Eldvaldsen, du glemmer å være saklig.

Du må ta en sak av gangen.

Det er forskjell på å skyte noen i selvforsvar.

Og på å skyte en tilfeldig person, bakfra, på gata.

Der er det en stor forskjell.

Men i din bok, så finnes det ingen nyanser.

Der er begge disse sakene like.

Siden begge handlet om personer som ble drept med skytevåpen.

Jeg håper du innser at dette er en trangsynt tankegang.

Det er enighet, i hele den siviliserte verden, om at saklighet er alfa og omega når det gjelder å ha en givende samfunnsdebatt.

Så du får heller prøve å lese deg opp på Google, på hva det står hvis du søker på 'saklighet' der.

Bare et forslag.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter