Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. januar 2011

Mer om militær-greier, osv.




Gmail - [johncons] New comment on Det her er nok Løvenskiold, fra militæret, som skr....










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




[johncons] New comment on Det her er nok Løvenskiold, fra militæret, som skr....











Shreck
<noreply-comment@blogger.com>



Wed, Jan 12, 2011 at 2:22 AM




To:
eribsskog@gmail.com






Shreck has left a new comment on your post "Det her er nok Løvenskiold, fra militæret, som skr...":



Finnene lagde ikke stealth fly under WW2, det er selvfølgelig riktig. Vi snakket om den kalde krigen, og flyet jeg tenkte på er SR71 Blackbird, som ble tatt i bruk midt på 60-tallet. Det var amerikanernes første forsøk på å lage et fly med minimal radar- og varme-signatur. Nå er jo stealth et ganske relativt begrep. Ingen fly er helt usynlige, men nyere fly har selvfølgelig lavere radar- og varme-signaturer enn SR71.



Publish


Delete


Mark as spam




Moderate comments for this blog.




Posted by Shreck to johncons at 12 January 2011 02:22








PS.

Mitt svar:

Der er mulig at det ble jobba med Stealth-teknologi, på 60-tallet.

Men Stealth, som begrep, kom på 80-tallet, mener jeg, for jeg så på nyhetene, når noen amerikanske Stealth-fly, ble presentert.

Og da ble den teknologien presentert som en nyhet, (mener jeg).

Og det mener jeg var på slutten av 80-tallet.

Rifle-teknologien er nok minst hundre år eldre.

Hvis man leser Morgan Kane, så snakker de vel om Krag-rifler.

Og handlingen der skal jo være på slutten av 1800-tallet vel.

Så rifle-teknologien er nok mye eldre enn Stealth-teknologien.

Men men.

Det var forresten min fars stesønn Jan Snoghøj som var Morgan Kane-fan.

Og noen av de bøkene havna oppe hos meg, ved at faren min, Arne Mogan Olsen, tok dem med vel, eller noe.

Hvis ikke det var noen bøker faren min hadde kjøpt selv da.

Det er mulig.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter