Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. januar 2011

Mer fra Solberg fra Fredrikstad




Gmail - [johncons] New comment on Mer om militær-greier, osv..










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




[johncons] New comment on Mer om militær-greier, osv..











Shreck
<noreply-comment@blogger.com>



Wed, Jan 12, 2011 at 6:31 PM




To:
eribsskog@gmail.com






Shreck has left a new comment on your post "Mer om militær-greier, osv.":



Ribsskog, nå må du sette deg inn i ting før du protesterer på alt som blir fortalt deg! Hva du mener å huske fra nyhetene på 80-tallet har ikke noe med saken å gjøre.
SR71 var ikke noe lab-eksperiment eller en prototyp. Det var et helt reelt operativt fly. Med stealth teknologi!
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird



Publish


Delete


Mark as spam




Moderate comments for this blog.




Posted by Shreck to johncons at 12 January 2011 18:31








PS.

Mitt svar:

Hei Solberg,

selv om du trekker Stealth-teknologien tilbake til 60-tallet, så blir jo rifle-teknologien fremdeles omkring hundre år eldre.

Det henger ikke på greip når du sammenligner disse teknologiene, med et kronologisk perspektiv.

(Altså du sier jo at begge disse teknologiene ble utviklet på omkring samme tiden).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Dessuten så lurer jeg på om Stealh-teknologien ble holdt hemmelig, av USA, de første tiårene.

For jeg mener at disse Stealth-teknologi-flyene ble presentert som nye, på 80-tallet, (under den kalde krigen).

På svenske nyheter var kanskje dette.

Jeg er jo fra Østlandet, og der har jeg vokst opp med en norsk og to svenske TV-kanaler, på 70 og fram til slutten av 80-tallet, da vi fikk Super Channel på parabolantenne, koblet til fellesanlegget, på Bergeråsen, (i Svelvik kommune).

Men jeg er ganske sikker på at dette har jeg fra svensk eller norsk TV og ikke fra Super Channel.

Og dette husker jeg som at jeg så på TV, da jeg bodde i Leirfaret, på Bergeråsen.

Og der bodde jeg fra 1981 til 1989.

Og da ble Stealh presentert som en nyhet, såvidt jeg husker.

Jeg tror de til og med kalte flyene for Stealh.

Og blandet navnet på flyene med teknologien.

De ble vel presentert som 'Stealh-fly', såvidt jeg husker.

Men om det var på svensk TV1 eller TV2, det er jeg ikke sikkert på.

Du som er fra Fredrikstad, som jo er mye nærmere svenskegrensen, enn der jeg vokste opp, på Berger i Vestfold, er vel også vant til å få inn svensk TV, og kjenner til dette, at man da kanskje ikke husker navnet på programmet som man så dette i, osv.

Dette er vel et kjent problem for østlendinger.

Men jeg er oppriktig ihvertfall, at det var sånn jeg husker å ha sett det på nyhetene.

Og da er jo det et fakta, og noe som har skjedd, så da er jo det relevant, så lenge jeg forklarer hvordan dette var.

Stealth-teknologien har jo eksistert i en del år nå, så det er ikke så lett å diskutere detaljene rundt denne teknologiens presentasjon nå, vil jeg si.

Ettersom dette er en del tiår siden.

Men men.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter