Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 22. mai 2011

Mer fra Godtebutikken.net

som rema

PS.

Nå har jeg fått en god natts søvn, og driver og tenker mer, på hvordan jeg skal gjøre det, med Godtebutikken.net.

(Så jeg tok bort den avstemningen jeg startet i går, faktisk.

Jeg skal forklare mer om hvorfor).

Jeg tenker at jeg burde kanskje prøve å gjøre det som Rema.

Enkelt og billig.

For å begynne med enkelt, så burde jeg kanskje spesialisere meg på godteposer sendt i boblekonvolutter, (tenkte jeg).

Det er en billig og praktisk emballasje, som går rett i postkassa.

(Noe som vel folk synes er praktisk).

Og jeg leste også at brus burde ha lekkasjesikker emballasje.

Og det blir sikkert dyrt, tenker jeg.

Dessuten så selges Walkers potetgull, i Norge nå, under navnet Lays.

Og da må jeg også drive og styre, med å kjøpe esker osv., for å sende potetgullet.

Og da blir det vanskelig, hvis kunden bestiller en pose potetgull.

Og esken koster 15 kroner.

Da taper jeg penger.

Og jeg må bruke mye bobleplast, for å få pakkene riktig, osv.

Nei, det blir mer komplisert.

Jeg får heller begynne egne butikker seinere, Potetgullbutikken.net og Brusbutikken.net.

Vi får se.

Men først må jeg prøve å få den Godtebutikken.net bra, tenker jeg.

Jeg skulle gjøre det som Rema, tenkte jeg.

Og 39.90 er kanskje ikke så billig, for de dyreste slagene nå.

Jeg vet jo det, at jeg tjente penger, når godteriet kosta 29.90.

(Unntatt når kunden kjøpte få varer.

Og 29.90 ble litt dyrt, for Toffee-pakkene, som bare er på 100 gram, og bare koster 4-5 kroner her).

Men samtidig så må jeg også forklare ovenfor the Jobcentre, (hvis det blir en del mer salg nå, så må jeg rapportere det).

Så da ser det litt dumt ut, hvis jeg har jobba i 10 timer og tjent 50 kroner, liksom.

Så jeg tenker igjen på den 33.33-løsningen, når det gjelder pris.

Da får jeg 6 pakker i en konvolutt, som går under 200 kroner, så da får kunden en del godteri i postkassa og.

Og jeg kan jo bare selge den toffee-en, som 2 pakker for 33.33, tenkte jeg.

Men jeg kutter ut de tinn-boksene, med drops, fra Taveners.

For den emballasjen er ganske tung.

Og de er ganske vanskelige å få mange av, i en konvolutt.

Så jeg hermer litt etter Rema, for å si det dumt.

(Jeg gjør det egentlig sånn jeg ønsker selv.

Men jeg sier at jeg gjør det som Rema, for å forklare det, på en måte som er enkel å forklare.

Så det er ikke sånn at jeg egentlig hermer etter Rema.

For de har jo mange tusen varer, (for det første).

Men jeg tenker litt likt som dem da, for å si det sånn).

Men men.

Så da prøver jeg å spesialisere meg på godteposer sendt i boblekonvolutter, tenker jeg.

(Som jeg har for det meste gjort hele tiden).

Og da blir butikken enkel å drive.

Uten mye tid til pakking, osv.

Så da kan jeg sette ned prisene litt, tror jeg.

Så jeg tar en sånn 'gimmic'-pris, tenkte jeg nå.

33.33.

Den kan jeg leve med.

(For da tjener jeg litt penger).

Og det burde også være en grei pris for kundene, tror jeg.

For da får de 6 pakker godteri, i en boblekonvolutt, som går rett i postkassa, for under 200 kroner.

Det kan vel ikke være så dårlig?

(Og 33.33, da skjønner kanskje folk at dette er en butikk, som ikke er i Norge, men i utlandet?

Det er mulig).

Håper dette høres greit ut.

Jeg skal prøve å få forandret prisene, enten i dag eller i morgen.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter