Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. november 2019

Mer fra Norge

På tirsdag 1. oktober, så dro jeg ned til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det er så mange byggearbeider, i Bærum og Oslo, for tida, at jeg har lurt på, om det er saudierne som tuller, (eller noe lignende):


PS 2.

Andre byggearbeider/veiarbeider som jeg kommer på, (som holder på/har holdt på nå i høst).

Det er i Bogstadveien/Valkyriegata, i Storgata, omtrent overalt på Bekkestua, ved Saga kino, på Ensjø, på Lambertseter, i Vika, på Nasjonalbiblioteket, ved Stortinget, på St. Hanshaugen, osv., osv.

(Med andre ord omtrent overalt hvor jeg pleier å bevege meg.

For å overdrive litt muligens.

Men likevel).

Og også t-banen har hatt redusert tilbud, på grunn av vedlikeholdsarbeider, (nå i høst).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:


PS 4.

Enda mer om dette:


PS 5.

T-banen gikk bare til Smedstad, (på grunn av de nevnte byggearbeidene/vedlikeholdsarbeidene):


PS 6.

Siden at det ofte er kaos, når de har buss for tog, (eller buss for t-bane).

(Må man vel si).

Så satset jeg heller på, å ta trikken, (istedet for t-banen).

Selv om trikken har, en 'dum' patent, (vil jeg si).

(Som ikke trikken hadde, i gamle dager.

For å si det sånn).

For ved inngangsdørene, så har noen benker, kun plass, til en og en halv trafikant, (for å si det sånn).

Siden at de har noe 'dritt', (noen slags plast-søyler, som buler ut), innerst ved vinduet.

Og det medfører, en del 'kalibalik', (vil jeg si), når disse trikkene, begynner å bli fulle.

Så her burde de nesten sparke, de som er ansvarlige for, at disse 'mongo-trikkene', kjører rundt i Oslo, (og Bærum), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

Narvesen i Stortingsgata, tror visst, at det er sesong, for soft-is, i oktober, men det er vel mer sesong, for kakao osv., (må man vel si), så her har det stokket seg, for Narvesen-lederne, (kan det virke som):


PS 9.

Saga kino, (og resten av Oslo), har visst gått inn i, en slags 'mongo-tilstand':


PS 10.

Min stesøster Christell, har forresten samme talefeil, som han 'Sjetil'/'Chetil', i den Norsk Tipping/Lotto-reklamen.

Hu klarer ikke å si ord som: 'Kjæreste', 'kjøtt', 'kino', 'kylling', 'kjole', 'kjeft', 'kjekk', 'Kjetil', osv.

(For å si det sånn).

Ihvertfall så klarte hu ikke det, på 80-tallet.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det kunne nesten virke som, at McDonalds Klingenberggaten, hadde mista litt eierskap, til restauranten sin, (eller noe i den duren), så derfor dro jeg heller på Burger King:


PS 12.

På Burger King Klingenberg så ble jeg ekspedert, av en voksen/svær albaner, (var det vel muligens), men på kvitteringa, så stod det navnet Marlene, (noe som gir et litt lugubert inntrykk, (at de slår på hverandres kasser), må man vel si):


PS 13.

Jeg hadde fått en tilbudsavis, fra Meny, i posten, og de hadde tilbud på karbonadedeig, (som var billigere enn kjøttdeig på Rema), denne uka, så jeg hadde tenkt meg, til Meny Vika, men den butikken var visst forsvunnet, (på grunn av de nevnte byggearbeidene):


PS 14.

Dette må vel kalles dyreplaging, (fra Rema Vika):


PS 15.

Varer på utsiden av det såkalte kjøpepunktet, er visst synd og skam, (ifølge Lene Christin 'Dverg' Larsen, på Matland/OBS Triaden):


PS 16.

Reitan-familien, (for å fleipe litt), markerte at de eide butikken, ved å breie seg skikkelig, og liksom gå ned folk, (for å si det sånn):


PS 17.

Sånn som jeg husker det, så var det ei, som var adoptert fra Korea, som satt/stod i kassa, på Rema Vika.

Og hu begynte å 'kveme'.

(Må jeg si).

Hu lurte på om kjøttbollene/kjøttkakene mine, var nedsatt i pris, (på grunn av dårlig dato).

(Noe som var litt frekt, (må man vel si).

Å insinuere at jeg kjøpte billige dato-varer, til halv pris.

Istedet for å kjøpe ordentlige/'ikke-halvråtne' varer.

For å si det sånn).

Og jeg svarte da, at hvis de kjøttvarene hadde vært til halv pris, så hadde det vel stått noen slags klistremerker på de.

(Eller noe lignende).

Men de var tomme for sånne klistremerker, mente/'kvema' hu i kassa.

Så enten løy hu, og var frekk.

Ellers så er butikken dårlig drevet.

(Siden at de ikke bestiller klistremerker/prisruller i tide.

For å si det sånn).

Så det blir lugubert uansett, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter