Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. september 2007

cons [2624] 24.09.07 03:07 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Ja, jeg husker London var dyrere.

Jeg sjekka prisene på de forskjellige byene osv.

Men jeg fikk ikke Erasmus stipend (av grunner som varierte for hver søknad/omsøknad), så jeg fant ganske raskt ut at London ble for dyrt ja.

Jeg mener å huske at det lå på fra £10.000 i året eller noe ja.

Nå sjekka jeg websidene til University of Sunderland.

Det var study abroad program jeg gikk på da:

Study Abroad (2 semesters) £6,450


(De andre kursene var litt dyrere).

Også hadde dem satt eksempel budget pr måned:


Estimated Costs per Month:

Accommodation
£260.00

Food
£140.00

Books and Course Equipment
£ 30.00

Personal and Miscellaneous
(for example, clothing and hobbies)
£ 70.00


Total
£500.00




cons [2625] 24.09.07 04:01 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Forresten, når jeg studerte i Sunderland der.

Så var det en dag etter forelesningene da, så gikk jeg den veien hvor det var de høye murene ved siden av husa, med glasskår og piggtråd.

Så, brant det i en av søple-bøttene da, som stod ved siden av mur-veggen utafor et murhus, som hadde 2. etg. av tre så det ut som.

Så tenkte jeg å ringe brann-vesenet, men brannen hadde nettopp starta, det skjønte jeg, fordi det var ikke så mye flamme, men det ble raskere mer og mer da.

Så hadde jeg vært på Tesco i Sunderland og kjøpt 1.5 l volvic vann var det vel.

Fordi vannet i springen der smaker mye klor. Det går ann å drikke, men det er så særlig godt da.

Men det holdt med akkurat 1.5 liter, men da blei det klorvann gitt.

Student-campus, eller student-boligene (jeg vet ikke om det må ligge ved universitetet for å hete campus, eller om det heter campus så lenge boligene eies av universitetet).

Det er jeg ikke så helt sikker på.

Men jeg så det var en som måtte ha vært en engelsk student som hang ut av vindu på 'The Forge', som campus het da, så det må ha vært litt røyk, siden han la merke til det mener jeg.
cons [2626] 24.09.07 04:36 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Og, også når jeg jobba i Liverpool, så jobba jeg for Arvato i The Cunard building.

Som er en av 'the three graces', den står ved siden av 'Liver building', det er den bygningen som har 'the liver-birds' på taket, og som er verdens største bygning bygd av helstøpt betong tror jeg.

Og den bygningen (liver bygningen), skulle egentlig bli den katolske katedralen, men så hadde dem ikke nok penger på den tida, så nå er det et forsikrings-selskap som holder til der.

Cunard-building, den ble bygget som hovedkontor av the Cunard cruise-skips selskap vel, de hadde masse Amerika båter osv.

Det er de som har Queen Mary 2, men nå har de flyttet hovedkontoret til Southampton mener jeg det var.

Det var Cunard, som var hoved-konkurenten, til White Star Line vel, som hadde Titanic osv.

Her er link til Liverpool Waterfront/three graces (Cunard er bygningen i midten):

http://farm2.static.flickr.com/1028/1430011189_c86c256ad9.jpg


Og her er utsikt ut fra Cunard og til the Mersey:

(beklager litt dårlig kvalitet, hadde ikke lært den nye mobilen helt da vel).

http://farm2.static.flickr.com/1164/1430030105_112dfd388d.jpg


Men, på Cunard/Arvato, var det også brann.

Jeg pleide å jobbe som butikksjef i Norge, i hvertfall noen år, men det gikk ikke så bra når jeg søkte leder-stilling på Arvato, av en eller annen årsak så skulle ikke stillingen besettes likevel, (men det er en annen sak).

Men jeg fikk ansvaret for 'service-level konkuransen' da.

Så jeg skulle finne reglene, når jeg kom tilbake fra pause.

(fordi den stod på et 'board', men Microsoft-kampanjen hadde flytta til en annen lokasjon dagen før eller noe).

Så jeg måtte gå den inngangs-døra som ikke var lov å bruke.

Men det var lørdag, så jeg tenkte det var ikke verdens undergang, jeg måtte jo ha de reglene, for det var noe tvil om hvem som hadde vunnet konkuransen da.

Så begynte det å brenne i et datarom eller hva det var, like ved andre inngangs-døra.

Så det ble stengt et par dager, hvertfall en halve lørdagen var det vel. Mulig søndag og.

(Vi flytta vel til 4th floor).

(Og kampanjen flytta vel noe sånt som 8-10 i løpet av den måneden, men mest før brann, tror jeg hvis jeg husker riktig, så det var om å gjøre å skru på huet før man dro på jobb, sånn man huska hvor det var man holdt til innpå Cunard der).

Så da var det masse røyk ut av vinduene på Cunard, like ved det vindu som bildet var tatt fra.

Og også her jeg bor i Liverpool, så har det vært et par branner.

Det var i lane-en utafor for en del måneder siden, en alarm som vel brannfolka sa var falsk alarm.

Og seinest for en uke eller to siden, så var det et stearinlys synes jeg dem sa, dem afrikanske jentene som nettopp har flytta inn, som begynte å brenne i leiligheten dems.

Og da var det røyk i trappeoppgangen og vann-slokking osv., men dem fikk varsla i tide osv, så det gikk bra.

Så det er bra dem har brannalarmer, det var ikke det jeg mente å klage på, med at dem satte på brannalarmen hver natt i Sunderland. Bare så det er klart opp.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter