Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 30. september 2007

Slagteren skrev:
johncons skrev:
Slagteren skrev:
Margarine er yt.... Det er smør`et der gør det..




Jo, det er måske riktig, men hva gjør du om den kuen bli syk?

Hva skal du ha på brødskiva da?

Har du tenkt på det?


Kvis koen bliver syg, så slagter jeg den og laver krydderfedt med stegte løg i... Det er også bedre end margarine



Joda, men da er vi tilbake til square one, eller hva det er engelskmennene sier.

Fordi det var animalske rester etter slakting, (altså animalsk fedt da), som de pleide å bruke i den 'melange' margarin.

Så det mysterium da.

Det er at de så startet med en nesten ensartet margarin, som het 'soft'.

Men den nye hadde vegetabisk fett, istedet for animalsk fett.

Så det jeg synes var merkverdig med dette.

Var de samtidig startet et nytt merkenavn 'Soft'.

Enda 'Melange' var jo også soft (myk).

Og melange var et av norges sterkeste merkenavn. Melange hadde t.o.m. været med Roald Amundsen på hans ekspedisjoner.

Så det jeg synes var et mysterium.

Hvorfor skulle de så anvende et enorm reklame-budget, for å la 'melange' og 'soft' konkurrere om de kunder.

(Fordi disse to merker, var/er de to største på margarin i Norge).

Men før man startet med soft, så hadde jo melange en veldig sterk posisjon i markedet.

Så jeg underes over, hvorfor kaldte de ikke den nye vegetabilske margarin, for f.eks. Melange Soya.

Så hadde sluppet å anvende en formue for å gjøre 'soft' kent blandt kundene i Norge.

Og i de efterfølgende år, ville de også ha kunnet spart en masse penger. Ved at de kun trengte å reklame for det 'melange' merke, i de uke-magasiner og i de aviser og på den trikk/lokaltog (tram):

http://forum.tv2.no/forum/messageview.cfm?catid=64&threadid=37774

Husk forresten at nå er den ku død, så nå kan ikke det argument om at smør er best anvendes.

Så er det forresten også forklaret bedre om de merkenavn her:

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=137&Group=Mat+og+Drikke&ThreadID=1276244&Thread=Melange&Page=-1#19501241

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter