Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. oktober 2007

Tittel på tema: Personangrep.
Tema-Sammendrag: Fokusering på person og ikke sak.
Skrevet: 01/10/2007 15:06
Trådrating:
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

<< 1 2 3 Forrige Siste uleste
Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


03/10/2007 04:24


cons
Vikar

Innlegg: 99
Ble medlem: 01/09/2007

Vi tar med enda en oppdatering mens jeg er i farta:

Her er en annen definisjon på trakassering (harassment):

'Unsolicited words or conduct which tend to annoy, alarm or abuse another person. An excellent alternate definition can be found in Canadian human rights legislation as: "a course of vexatious comment or conduct that is known or ought reasonably to be known to be unwelcome." Name-calling ("stupid", "retard" or "dummy") is a common form of harassment.'.

link


Skal vi prøve å oversette den.

Jeg synes på slutten av setningen så enkel ut, når det gjelder bruk av definisjonen i praksis.

Så jeg forsøker meg litt på den:

"a course of vexatious comment or conduct that is known or ought reasonably to be known to be unwelcome." Name-calling ("stupid", "retard" or "dummy") is a common form of harassment.'.

Ordet 'vexatious' var litt vrient, så jeg fant en definisjon: link



'Plagsomme/irriterende/ergende/ondskapsfulle komentarer eller oppførsel, som er kjent, eller rimeligvis burde være kjent, for å være uvelkomne.

Navn-kalling: ('dumming', 'sinke, tilbakestående' eller 'teiting') er en vanlig form for trakassering.'.


Sånn, da fikk vi med enda mer på trakassering, så det er jo greit å ha flere definisjoner tenkte jeg.

Det er vel ofte man lærer mer om ting, hvis man ser på dem fra forskjellige synsvinkler, eller hva man skal kalle det.

Så jeg tenkte det var greit å ta med.

Redigert: 03/10/2007 kl 05:59 av cons

Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

03/10/2007 11:09


thorsteinar
Heltidsansatt

Innlegg: 242
Ble medlem: 02/09/2007

Her på forumet er det forumreglene som gjelder og admin som bestemmer hva som skal slettes. Forumreglene skulle du ha lest igjennom da du registrerte deg som medlem her. Gjorde du ikke det, cons?

-------------------------
De røde kaller meg rasist. Det stemmer ikke. Jeg er realist. Er sosialister og antirasister unntatt fra å vise folkeskikk?
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

03/10/2007 11:16


Fatale
Avdelingssjef

Innlegg: 1650
Ble medlem: 26/01/2007

Originally posted by: cons


Så glemte kanskje å skrive at fra nå av, så skal jeg begynne å raportere innlegg hvis jeg finner at de bryter mot definisjonen av trakassering i posten ovenfor.


Fint. Ta det direkte med admin, så slipper vi andre å høre på.

Takk!
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

03/10/2007 12:46


cons
Vikar

Innlegg: 99
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: Fatale

Originally posted by: cons





Så glemte kanskje å skrive at fra nå av, så skal jeg begynne å raportere innlegg hvis jeg finner at de bryter mot definisjonen av trakassering i posten ovenfor.





Fint. Ta det direkte med admin, så slipper vi andre å høre på.



Takk!



Jeg mente det som en ny oppsumering da.

Temaet i tråden, var jo at jeg spurte om råd, om hvordan man burde takle problemet med fokusering på person istedet for sak.

Så har jeg prøvd underveis i tråden, å oppsumere, hvilke av rådene jeg har tatt til meg og som jeg ønsker å bruke som rettesnor
ved lignende episoder.

Så jeg har egentlig prøvd å oppsumere produktet av de konstruktive bidragene i tråden. Siden jeg er trådstarter mener jeg, så
burde vel det være greit?
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

03/10/2007 12:53


cons
Vikar

Innlegg: 99
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: thorsteinar

Her på forumet er det forumreglene som gjelder og admin som bestemmer hva som skal slettes. Forumreglene skulle du ha lest igjennom da du registrerte deg som medlem her. Gjorde du ikke det, cons?


Jeg gjentar, tema for tråden, var at jeg ba om generelle råd fra andre debattanter, om hvordan man skulle forholde seg til personangrep (fokusering på person istedet for sak) i praksis.

Om noen hadde noen gode råd på dette punktet.

Så jeg kan ikke se at det er noe galt i spørre om råd om det.

Altså praktiske tips, om hvordan man skal forholde seg til 'plagsomme' debattanter.

Debattanter som diskuterer person istedet for sak.

På samme måte som du gjør selv: 'Forumreglene skulle du ha lest igjennom da du registrerte deg som medlem her. Gjorde du ikke det, cons?'.

Det går på person.

Sånne spørsmål er det vel bare Admin som har lov å spørre.

Og du spør på en ovenfra og ned aktig måte synes jeg.

Så du spørr litt som om du var forum-politi, synes jeg.

Fordi, det er vel strengt tatt ikke din business, om hva jeg har lest eller ikke?

Det er itte no du har no med.

Det er jo mulig å ta en kikk på de andre postene i tråden, så burde det være mulig å ting som tema osv. i de postene.

Men hvis du fortsetter å diskutere sak, så skal jeg fortsatte å svare på postene dine.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter