Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 1. november 2007

Heltidsansatt

Innlegg: 350
Ble medlem: 01/09/2007



link

I dagens VG nettutgave, så kan man lese at prinsesse Märtha Lousie, tar til motangrep mot Kapital redaktør Trygve Hegnar, siden Hegnar har angrepet det faktum at et medlem av kongehuset, har startet en skole for folk som vil prate eller ha annen kontakt med engler.

Märtha sier at Hegnar har ikke noe mer med å uttale seg om engler og 'engleskolen', enn Märtha har noe med å uttale seg om økonomi.

'Det er like fjernt at Trygve Hegnar skal uttale seg om det jeg holder på med, som det ville være hvis jeg uttalte meg om økonomi, som jeg ikke har noen bakgrunn for å si noe om. Da kunne jeg - for å sette det litt på spissen - si at «makroøkonomi finnes ikke», for dette skjønner jeg meg ikke på', sier Märtha ifølge dagens VG Nett.

Dette her skjønner vel alle antagelig hvor tøyeste høres ut av seg selv.

Men jeg skal prøve å oppsummere hvorfor dette er tøysete da.

Altså, her sammenligner Märtha, en vitenskap, som vel økonomi må sies å være.

Feltet økonomi har flust med doktoravhandlinger og andre vitenskapelige avhandliger, som er skrevet gjennom bruk av research og generell dokumentasjon da.

Det er et felt man få nobelprisen i, hvis jeg ikke har forstått det feil.

Kan man få nobelprisen i å prate med engler?

Nei, det sier seg selv.

Feltet økonomi, hører til det naturlige og verdslige og vitenskapelige.

Mens å prate med engler, det skjønner alle, untatt Märtha og journalistene muligens, at tilhører det overnaturlige.

Å lære folk å prate med engler osv., det stiller jeg i samme klasse som å være trollkjærring, spåkone eller heks, som jo også det er folk som påstår at de er.

Alle som er riktig nagla oppi huet, skjønner vel dette av seg selv.

Så når Mätha sammenligner kunnskap på et overnaturlig felt, med kunnskap på et naturlig felt, det skjønner vel forhåpentligvis alle ikke er så veldig smart.

Jeg prøve å søke litt på nettet for å finne et ordtak.

Jeg fant det her:

'Det blir som å sammenligne skitt og kanel, det blir meningsløst.'.

link

Men uansett.

Altså å sammenligne det overnaturlige, med det naturlige.

Hvis man er ekspert på det overnaturlige, da må man vel nesten være overnaturlig selv.

Og er man overnaturlig, da er man vel ikke naturlig eller normal.

Så å påstå at man er ekspert på det overnaturlige, da sier man vel rett ut egentlig at man ikke er normal, og at det man sier må tolkes på bakgrunn av dette.

Og det er vel greit det egentlig.

Hvis noen sier de er unormale, og krever at andre skal tro dem på det, så er vel det greit nok.

Man må vel få lov til det.

Men samtidig, å kreve av pressen og Hegnar og hele landet vel, å bli tatt seriøst.

At man sier man er overnatulig/unormal, og samtidig krever at hele landet skal ta en seriøs og late som en er normal.

Det passer jo ikke sammen med noe som heter fornuft eller dømmekraft.

Hun 'driter jo ut' hele kongefamilien, som om ikke de har blitt nok 'driti ut' før.

Hun må jo ha en total mangel på dømmekraft.

Og ingen, hverken Ari eller noe andre, klarer å si fra og korrigere henne.

Hele pressen og alle untatt Hegnar virker det som, er med på galskapen, og later som om dette med engleskolen er helt logisk og normalt.

Man må jo lure på hvordan rådgivere og venner prinsessen har.

Ingen klarer å korrigere henne, og få henne ned på jorda.

Det virker som om Märtha og Ari, og Haakon og Mette-Marit, og hele den gjengen der.

Det virker som om de driver å flyter uti rommet et eller annet sted, uten den minste snev av bakkekontakt.

Sammen med rådgiverne sine og hele hoffet og venner og kjente.

Det virker som om ikke de vet hvor bakken er engang, og har glemt hva ordet 'bakke' betyr.

Og journalistene bare følger på, og er like 'hjernedøde' og uten dømmekraft som Märtha og Ari og gjengen.

Det eneste man kan spørre om, er vel om det er mest vakum inni eller utenfor huene dems.

Det virker som om Märtha mangler dømmekraft nok til å skjønne sitt eget beste.

Og heller ingen andre i gjengen til Ari, Mette-Marit og Haakon virker som om de har et eneste snev av dømmekraft, og kan gi henne råd.

Og jeg synes synd på Hegnar, som virker som om er alene om å stå opp mot dette, og som må forsvare seg mot denne idiotien.

Han må vel bli oppgitt, og riste på hue, må man regne med.

Og journalistene, har de ikke dømmekraft nok til å beskytte prinsessen mot seg selv?

Hva søren lærer de på den journalisthøyskolen oppi Volda?

Er det totalt vakum på alle fronter der og?

Ta opp en britisk avis som The Times eller The Independant og ta en kikk og sammenlign med VG.

Eller aftenposten, som ikke er så mye bedre den heller.

Hva søren er det dem driver med opp i Volda da?

Lærer dem bare å følge strømmen på en helt 'hjernedød' måte, uten å klare å reflektere selv.

Altså, når de ukritisk bringer videre dette tullet fra kongefamilien og deres krets, og ikke prøver å beskytte de mot seg selv.

Og later som om dette med å prate om engler er både fornuftig og vanlig og helt normalt.

Fordi det er vist siste skrik i USA, eller hvor det er, så da får søren ikke Hegnar komme her med logikken sin.

Det eneste man kan lure på noen ganger, er om hvor det er mest vakum, om det er hos intervjueren eller intervjuobjektet.

Så det blir spennende å se om det kommer noen tilbakemeldinger på dette, angående om dømmekraften kan regnes som å helt ha forsvunnet det norske samfunnet, i hvertfall når det gjelder, det man vel kan kalle den nye 'eliten', da tenker jeg mest på kretsen rundt journalistene, kongebarna, kulturministeren & Co. inne i Oslo, som virker å mangle helt bakkekontakt.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter