Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 5. februar 2008

Letter sent Nordea, 5/2. (In Norwegian).

Erik Ribsskog

Flat 3

5 Leather Lane

Liverpool 5. februar 2008

GB-L2 2AE

Storbritannia



Nordea

Postboks 1166 Sentrum

N-0107 Oslo

Norway





KLAGE


I august i fjor, så ringte jeg Nordeas kundeservice og pratet med en representant hos dere,

som het Frode.


Jeg skulle overføre to betalinger til Norge, og da koster det £20, for hver overføring fra Barclays,

så jeg tenkte at jeg kunne overføre totalbeløpet for begge regningene til kontoen min i Nordea,

og så bruke nettbank for å betale regningene til de norske firmaene, for da ville det koste £20

å betale begge regningene, istedet for £40.


Jeg hadde hatt noe problemer i 2006, med overtrekk på kontoen hos Nordea, og jeg hadde

fått i stand en betalingsordning med Aktiv Kapital, at jeg skulle betale et visst beløp hver

måned, når jeg hadde blitt litt mer vant til den nye jobben som selvstendig næringsdrivende

innen 'company research', sånn at jeg tjente nok til å betale alle regningene.


Så i august, i fjor, så skulle jeg betale den første regningen til Aktiv Kapital, og også en

regning til et annet firma.


Så jeg ringte kundeservice og pratet med Frode, for å forsikre meg om at overføringen ville gå

greit, siden det hadde vært problemer med overtrekk på kontoen, året før.


Frode sa at det ikke var noe problem, og at det var bare å sende overføringen fra Barclays

-kontoen, til Nordea-kontoen, så skulle ikke det være noe problem i det hele tatt.


Det som skjedde, var at når jeg, som avtalt med kundeservice-medarbeideren deres, sendte

beløpet et visst antall dager senere, var at pengene ikke kom inn på Nordea-kontoen, men

ble sendt i retur til Barclays.


Så begge de norske regningene ble forsinket.


Barclays skulle ha enda et gebyr, i størrelseorden £30-35, og Barclays informerte meg, om

at beløpet hadde blitt sendt i retur, fordi kontoen hos Nordea var slettet/innbetalingen ble

nektet mottatt.


Nå har jeg hatt mye å gjøre i jobb og med noen arbeidsrettsaks-prosseser osv., i de siste

månedene, men nå 3. januar, så ringte jeg Nordeas kundeservice, og da fikk jeg vite at

kontoen var slettet, og jeg fikk spørsmål om hvem jeg hadde snakket med i august i fjor.


Så vi ble enige om at jeg skulle forsøke å finne det notatet, blant alle bank-papirene, for

å prøve å finne ut hvem jeg hadde pratet med.


Men jeg fant et notat, fra en samtale jeg hadde hatt med en representant som het Frode,

og da ringte jeg tilbake i forrige uke var det vel, og da trodde de det var en representant

som hadde det navnet som jobbet på avdelingen i Ålesund.


Så pratet jeg med han 31. januar, og han mente at kontoen kunne jo ha blitt slettet, i

mellomtiden, mellom samtalen min med Nordea, og til overføringen nådde fra Barclays

til Nordea.


Men jeg sa jo det, at jeg husket at jeg spurte om det gikk greit å sende betalingen den og

den tidsperioden.


Jeg spurte jo ikke om det var greit å sende betalingen samme dagen, jeg spurte om det

var greit å sende, senere samme måned, når jeg hadde fått lønning.


Og det fikk jeg beskjed om at ikke skulle være noe problem.


Så jeg mener det ikke er riktig at betalingen skal nektes overføres til kontoen da, når jeg

hadde ringt tidligere samme måned, og avtalt med kundeservice at jeg skulle sende

pengene den og den datoen.


Så dette synes jeg var litt rart, at pengene skulle bli sendt i retur da, siden jeg jo hadde

ringt og fått i stand en avtale rundt dette med overføringen.


Så jeg lurer på hva som kan ha skjedd.


Det virker som om jeg har hatt noe problemer med, av en for meg uforståelig årsak, med

at politiet har brukt meg som spion/'target guy' mot noen kriminelle nettverk osv., og jeg

har også overhørt, i Norge, i 2003, at jeg er forfulgt av noe kriminellt mafia-nettverk, som

de kalte 'mafian'.


Og det virker som om jeg har hatt noe problemer med overvåking, trakassering mm., på

debattforum osv. i Norge, og også med trenering/trakassering fra myndighetene, i forbindelse

med at jeg har prøvd å få råd om hvordan man burde takle slike problemer med kriminelle

nettverk osv.


Så jeg lurer på om det tullet med kontoen, må man vel nesten kunne kalle det, kan på noen

måte være forbundet enten med trakassering fra kriminelle 'mafia'-nettverk, eller, av en eller

annen grunn, fra myndighetens/politiets side.


Jeg mistenker i allefall at det muligens kan henge sammen på den måten, så jeg lurte litt

på om det hadde vært mulig for dere å undersøke dette, på noen måte, og at jeg gjerne

fikk et skriftelig svar, om hva som har foregått, fordi jeg har tenkt å prøve å få mye av

sakene i forbindelse med overvåking/trakassering/ignorering av menneskerettigheter fra

myndighetene osv., gjennom rettsystemet.


Så da tenkte jeg at det kunne jo vært greit å hatt noe dokumentasjon på hva som har

foregått, i forbindelse med disse problemene i forbindelse med overføringen til kontoen

min i Nordea, i tilfelle dette kan være forbundet på noen måte med de andre tidligere,

nevnte problemene.


For jeg synes jo det var litt rart, at man først avtaler at det skal gå greit å overføre et

visst beløp, på et bestemt tidspunkt, og så, siden, så skal man få beskjed fra den

engelske banken, at beløpet ble nektet å bli mottatt på kontoen, og at pengene

ble sendt i retur til England, og at man må betale over £30, var det vel, i gebyr,

av de £85, som man først sendte.


Og da gikk jo £20, først i gebyr, for overføringen til Norge, og så, må man betale,

jeg tror det var £30-35, i gebyr for at pengene ble sendt tilbake i retur fra Nordea.


Så jeg gikk til banken med £85, og en ukes tid senere, var det vel, så fikk jeg igjen

litt over £30, tror jeg det var.


Så det var vel ikke så veldig artig, så det synes jeg var litt snodig da, hvordan dette

kunne skje, siden jeg jo hadde ringt Nordea på forhånd, og sjekket at alt var i

orden.


Da fikk jeg jo problemer med de norske krediorene og, for det hjalp jo ikke de

norske fimaene så mye, hvis jeg stod med ca. £30 pund i England, når jeg skulle

betale 700-800 kr. i Norge.


Hvis jeg hadde sendt pengene en gang til, så hadde det jo blitt igjen litt over £10,

etter at overføringsgebyret, for overføring til utlandet, hadde blitt betalt.


Så da ville vel ca. 150 kr. da, blitt overført til Norge, og det hjelper jo ikke så mye,

når man skal betale 700 eller 800.


Så da fikk jeg litt problemer med de firmaene jeg skyldte penger i Norge og, så

det var ikke så artig.


Så jeg håper dere har muligheten til å undersøke dette på en ordentlig og

ansvarlig måte!


Jeg sender med en kopi av overføringsskjemaet, fra august i fjor, fra Barclays,

der står det dato for overføring, og beløpet osv.


Håper dette er i orden, og på forhånd takk for hjelp!


Mvh.




Erik Ribsskog



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter