Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. mars 2008

Krig i Norge? XXXXII. (In Norwegian).














Og, nå har jeg vel skrevet det før.

At jeg mistenker at den franske revolusjon, var noe plot, med å drepe alle protestantene og de folka med nord-europeisk utseende osv., nedover i Europa.

For det var vel fler av dem før i tida.

Uten at jeg skal si det her sikkert.

Men jeg mistenker at det kan ha vært noe sånt.

Hvorfor er gravkammeret til Napoleon så flott, han ble jo slått ved Waterloo.

Alikevel, så er det en laubærkrans, rundt kisten, eller hva det heter.

Og også en sol rundt kisten.

Om den solen kan ha noe med Illuminati å gjøre?

Det er bare noe jeg har mistenkt.

Men det er vel lov å mistenke ting, og skrive om det på bloggen, så da gjør jeg det.

Nå var jeg i Paris, en drøy måned vel, våren 2005.

Og da ble det sånn, at det var artig å kikke litt rundt i byen.

Og da tok jeg en tur til invaliderdomen.

Og der hadde de et musem, hvor de hadde hengt opp alle flaggene, fra hærene, som Napoleon, eller franskmennene hadde overvunnet da.

Jeg synes jeg så danebrog der, men kan også ha vært et flagg som ligna.

Og det rommet hvor graven til Napoleon var da.

Det var litt bortgjemt.

Jeg så først gravsteinen hans fra St. Helena, eller hvor det var.

Så jeg trodde først at det var graven.

Men det var ingen som stoppet der.

Så da skjønte jeg at det ikke var det.

Jeg fikk en sånn innskytelse, å gå litt lengre rundt der.

Så spurte jeg i en kafeteria eller noe sånn der.

En ung, lyshåret, faktisk, fransk dame, som jobbet i kafeteriaen eller kiosken eller hva det var da.

Så sa jeg bare Napoleon, eller noe.

Og da var det ut en dør og rundt et hjørne.

Så var det søren meg gravkammeret til Napoleon.

Og tror ikke jeg har vært noe sted, som har mer forseggjort.

Det må man vel antagelig lete lenge etter, hvis man ønsker å finne et sånt sted.

Jeg husker da jeg bodde hos fattern, eller i hvertfall i leiligheten til fattern, rundt 82 eller noe kanskje.

Da bodde muttern på Tagtvedt i Larvik, sammen med Arne Thormod, faren til halvbroren min.

Og da kjørte fattern bilen inn i garasjen under blokka der.

Og så dukka Arne Thormod opp, med noen bøker som fattern skulle få.

Og der var det noen bøker om Napoleon da.

På dansk osv.

Og dem ba fattern meg lese.

Det var litt rart.

For han ba meg aldri ellers lese bøker.

Og han prata nesten aldri med Arne Thormod.

Og hvor Arne Thormod hadde fått de bøkene fra.

Han var vel mest interessert i å gå på travbanen osv.

Han leste vel ikke så mye bøker osv.

Så det var litt snodig.

Så jeg lurer på om det kan være noe lureri, på en eller annen måte, med det her Napoleon greiene.

Og også med den franske revolusjon.

Det skulle jo være at vanlige folk fikk frihet, fra overklassen osv.

Men det var vel et terrorvelde, som ble innført, av Maximillan, eller hva han het.

Så det må vel kunne kalles en slags motsetning.

Og også, en annen ting som var snodig.

Det husker jeg leste i de danske Napoleon-bøkene, som Arne Thormod ga fattern, og fattern ba meg lese.

Der stod det, at Napoleon, etter revolusjonen og noe omveltninger osv. da.

Da fikk han tittelen, Keiser av den franske republikk, eller noe slikt.

Og det er vel litt selvmotsigende?

Hvor mange republikker har monarker og keisere og slikt?

Det er vel ikke så mange?

De fleste har vel presidenter osv?

Så jeg lurer på om det ikke kan ha vært noe ugler i mosen eller noe annet galt som foregikk i forbindelse med den franske revolusjon og napoleonskrigene osv.

Jeg ville ikke sett bort fra det i hvertfall.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter