Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 8. juli 2008

Hey You - The Rock Steady Crew



Viggo, sønnen til Haldis, han flytta til Danmark, til Køge, på begynnelsen av 80-tallet.

Men der hadde de MTV, var det vel.

Så han, tok opp en tre-timers kassett, med musikkvideoer.

Det var vel Madness Our House og sånn.

Og det var også den videoen her da.

Og det var hip-hop da.

Og fattern, kjøpte en videospiller, Akai, til 9000, eller noe, helt på begynnelsen av 80-tallet, siden jeg hadde mast, så fattern var veldig kul da, og hadde kul bil osv. og, og jeg var rimelig bortskjemt da.

Jeg vet ikke om han kjøpte videospilleren, fordi jeg maste, eller om han hadde dårlig samvittighet, eller hva det var.

Kanskje han bare skulle være grei, eller at vi skulle ha alt osv.

Det var liksom sånn, at vi skulle ha alt mulig da.

Ny bil, og alt sånt.

Men jeg skjønner meg ikke helt på fattern, jeg må innrømme det, så hvorfor jeg fikk videospiller, det er jeg ikke helt sikker på, det må jeg innrømme.

Så sånn er det.

Men da satt jeg og Pia og Christell da, oppe hos meg, i Leirfaret, og så på de her musikkvideoene da.

Og den her, med Rock Steady Crew, den synes vi var så kul, så den så vi mange ganger.

Og da var også Ulf, fra klassen, der, tror jeg.

Det var kanskje andre gangen, som vi så gjennom de her videoene.

Og da husker jeg, at jeg overhørte at Ulf, Havmo that is, dreit vårs ut da, ovenfor andre i klassen, at vi var så spesielle.

Fordi da var det sånn, at vi så på alle videoene.

Også plutselig så var det en sang vi skulle se mange ganger.

Så det var skikkelig flaut av oss, husker jeg.

Det var vel da jeg gikk i 7. klasse, eller noe, det her, tror jeg.

Men jeg husker Ulf, han var ikke alltid helt på høyden han heller.

Jeg husker den her 'Our House' sangen da, med Madness.

Den spilte vi, i store-fri, i 6. klasse, var det vel.

Noe sånt.

Og en gang, så begynte Ulf, å synge på den her sangen.

Og da sang han 'o a', eller noe sånt.

Han trodde det bare var noen lyder.

Han skjønte ikke at det var 'Our House'.

Og dette hørte også hun Linda Moen, mener jeg å huske.

Så hu sa fra til Ulf, og lo da.

Jeg bare så på det her da.

Jeg sa ikke noe.

Bare noe jeg kom på nå.

Det er mye rart man kommer på.

Det er helt sikkert.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter