Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. juli 2008

Harrytur med eller uten Grandiosa. (In Norwegian).

RE: Harryhandel? Det burde alle gjøre

Skrevet av Harry Bolla Fettsleik... 26.07.2008 kl. 18:13

Alle burde bli harry. Jeg drar en gang i måneden for å handle. 18 liter melk gir en besparelse på 99 kroner,. da er bensinen dekket. Billigere bensin. Og for hver 1000 tusen lapp brukt er 300 spart . Det blir mer , bedre og sunnere mat.

Men vi kjøper ikke 4 pølser i lompe og 4 kopper kaffe på norsk bensinstasjon;;;;250 norske kroner takk, jeg tillater meg å være Harry, også i Norge...for jeg er ikke arbeidsfør og har råd til det dere har råd til.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Harryhandel? Det burde alle gjøre

Skrevet av cons 26.07.2008 kl. 23:18

Enig,

jeg synes folk må få lov å være harry, eller hva man skal kalle det, å dra til Sverige og andre land.

Det er jo litt som å komme til den frie verden noen ganger, fra myndighetene hjemme i Norge.

Selv om kanskje Sverige ikke er noe bedre, så er det i hvertfall billigere mat der.

Og det er jo litt artig, at de har andre merker mat osv., så kan man kjøpe noen andre merker osv., enn kun dem som finnes i Norge, som vel kan bli litt kjedelig noen ganger, selv om det ofte er bedre kvalitet på den norske maten, enn den som er i england f.eks.

I Norge, så virker det som at omtrent all maten er omtrent sånn midt på treet.

Mens i England, så virker det som at kvaltieten varierer, fra veldig dårlig til veldig bra.

Så jeg synes ikke det er sånn i England, som i Norge, at man kan legge omtrent alt som er i butikken oppi handlevogna, og det er bra kvalitet.

I England selger dem mye 'dritt', som dem utgir for mat, har jeg inntrykk av.

Men jeg har jo også sett at det nok er en del tull med Grandiosaene i Norge:

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Grandiosa

Hvis man f.eks. drar på 'harrytur' til Sverige, som jeg har gjort selv også et par ganger.

Jeg kjørte en gang til Gøteborg, og da var jeg innom et senter i Strømstad der.

Og, jeg har også kjørt en gang til Arvika.

Og jeg har vært med kamerater osv., på harrytur til Strømstad og Svinesund, et par tre ganger, og også med familie et par ganger.

Og det jeg har lagt merke til selv, er at de har Grandiosa-pizza, på matforretningene i Svinesund.

Bl.a. på den store matbutikken, som er like ved E6, eller hva den Europaveien mellom Oslo og Gøteborg, heter igjen.

Ved avkjøringa til Svinesund der, er det vel.

Der har jeg sett at de har Grandiosa.

Men de har ikke de samme slagene som i Norge.

Selv om de har Big One importert fra Norge.

Og selv om Grandiosa Original, importert fra Norge, ble solgt i Sverige tidligere.

Hva kan det komme av, at Norges mest solgte pizza, ja kanskje Norges mest solgte matprodukt, ikke blir solgt i Sverige, enda Orkla eide Procordia har plass i alle kjedebutikkene i Sverige.

Her virker det som at det er noen ugler i mosen, for meg, som har jobbet i Rimi, i 12 år.

Så her vil jeg gjerne varsle om, at det virker som at de putter noe tull i Grandiosaen, siden jeg ikke kan skjønne at det kan være noen annen grunn til at norsk-produsert Grandiosa, ikke blir solgt i Sverige, annet enn at de er redd for, at den ikke skal bli godkjent, av svenske næringsmiddel-myndigheter.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle





http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/26/541836.html?commentId=2121546#comments_container

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter