Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 5. juli 2008

Norske kvinner, svar skyldig? (In Norwegian).

Norske kvinner (feminister), er veldig flinke til å si fra, når deres rettigheter blir tullet med.

De skal ha kjønnskvotering, fri abort, gratis p-piller fra de går på ungdomsskolen, osv. osv.

Jeg skal ikke si noe om hva som er riktig eller galt av dette.

Men, norske kvinner/feminister, de er veldig flinke til å stå på krava, for sine rettigheter, til å ikke bli trakassert, blant annet.

Men hvorfor hjelper ikke norske kvinner, disse muslimske og utenlandske kvinnene, som det står blir trakassert i denne artikkelen?

Hvorfor sier ressurssterke norske kvinner, at de står opp for kvinners rettigheter.

Men hvorfor er de så tause når utenlandske eller muslimske kvinner blir tullet med?

Norske kvinner, står opp for kvinners rettigheter, men bare de kvinnene som er norske.

De utenlandske kvinnene er jo like mye kvinner de, hvorfor hjelper ikke ressurssterke norske kvinner, disse kvinnene.

Er de egoister?

Er de redde?

Bryr de seg ikke?

Her lurer jeg på om norske kvinner er svar skyldig.

Hvis de ikke har svart da, og jeg ikke har fått med meg svaret.

Det er mulig.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her følger den artikkelen, fra Nettavisen:

- Slutt å trakassere meg

KREVER INNVANDRINGSPAUSE: Lene Langemyr krever tiltak mot trakassering fra muslimske menn. Foto: Marte Ingul ( Nettavisen )

Siste fra Nettavisen:

Dette er de verste mobilhaiene

Luken blir mindre

Se årets nakenløp

Annonse

SISTE INNENRIKS:


  1. Hadde du turt å bo her?

  2. Milliardsprekk for Jens

  3. Fire falt ut av berg- og dalbane

  4. Se hva vi fant på internett

  5. Dette er de verste mobilhaiene

  6. - Jeg vil hjem!

  7. Slår flat-TV-alarm

  8. 16 år gammel jente knivdrept

  9. Tabbekirurgen skar av penis

  10. Åtte sugd inn i turbin

  11. Mann pågrepet for studentdrap

  12. Filmet valgjukset med skjult kamera

  13. En motorsykkel av en annen verden

  14. Voldtatt? Her er veien videre

  15. Hitler mistet hodet

  16. Betalte mor for å misbruke barna

  17. Kan få fengsel for Ebay-spøk

  18. Slik klarer du å glemme jobben

  19. Se Betancourts redningsdrama

  20. Alvorlig ulykke i Sømna

Av Marte Ingul

Fakta:

MIGRASJONSMØNSTER
o I perioden 1990-2006 har det innvandret over 284 000 førstegenerasjonsinnvandrere med ikke-nordisk statsborgerskap til Norge.

o Av disse bor 70 prosent fremdeles i Norge. Av disse kom 122 000 (43 prosent) som følge av familieinnvandring.

o Nesten en tredjedel av innvandrerne kom som flyktninger (29 prosent), mens 16 prosent var arbeidsinnvandrere.

o 11 prosent kom for å ta utdanning.
Kilde:
SSB

Lene (29) er lei muslimske menns krenkende kommentarer om alt fra bacon og hudfarge, til sex.

Lene Langemyr er byrådssekretær for Frp ved seksjonen miljø og samferdsel. Hun er adoptert fra India og oppvokst i Grimstad - sørlending så god som noen.

Nå krever hun stopp av den stadige diskrimineringen, signert muslimske menn, melder Radio Norge.

Hør intervju hos Radio Norge.

Ukultur
Langemyr forteller om ubehagelige opplevelser i butikker, på byen og på taxitur.

- De fleste hendelsene egner seg ikke på trykk, sier hun til Nettavisen.

Mennene kommenterer alt fra hennes valg av matvarer som skinke og bacon, til lengden på sommerkjolen og tilbud av mer pikant art.

- Disse mennene trakasserer meg på det groveste, da de tror jeg er innvandrer.

Hun legger til at hennes «norske» oppførsel krasjer med mennenes oppfatning av en god muslimsk kvinne.

- De skjønner ikke at jeg er norsk, og ikke muslim, legger hun til.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

HER GÅR GRENSEN: Langemyr unngår å bevege seg dit store konsentrasjoner av ikke-vestlige mennesker er, for å unngå trakassering. Foto: Marte Ingul

Fanget i byen
- Er det bare menn fra Sør-Asia som utøver denne respektløsheten?

- Vel, det er menn fra muslimske land.

Langemyr forteller også at hun spesifikt unngår visse deler av Oslo.

- Jeg har vært ute på Grønland en gang, og aldri mer, for der ble jeg møtt av en rekke mørkhudede menn med svært diskriminerende setninger.

Hun unngår også Holmlia og andre områder med stor konsentrasjon av innvandrere.

- Når jeg vet hvilke krenkende og mannssjåvinistisk kommentarer som venter, så trenger jeg i hvert fall ikke å oppsøke det selv, sier hun til Nettavisen.

- Føler du deg fanget i din egen by?

- Ja, helt klart, og det burde ikke være slik.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

KURS KARENE: Langemyr mener vi må begynne å kurse muslimske menn i oppførsel, for å lette tilværelsen for kvinnene. Foto: Marte Ingul

Foreslår kursing
Når og hvor begynte denne formen for trakassering mot deg?

- Da jeg flyttet til Oslo, i 2002. Jeg har aldri opplevd en slik nedlatende holdning i noen annen norsk by.

Langemyr kjenner også andre adopterte jenter med lignende opplevelser.

- De bekrefter at jeg ikke er et unntak.

Den unge politikeren tar blant annet til orde for innvandringspause.

- Nå må vi konsentrere oss om dem som allerede er her.

- Hvilke konkrete forslag har du da?

- Vi bør begynne å kurse dem i hva som er akseptabelt og ikke av oppførsel her i Norge.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

SYMPATI FOR KVINNENE: Langemyr mener mange muslimske menn i Oslo har et svært kritikkverdig kvinnesyn. Foto: Marte Ingul

- Stakkars kvinnene
Til radiokanalen forteller hun for øvrig at trakasseringen er verst på sommerstid.

- Da går vi jo med shorts, singlet, og kjole - som alle andre nordmenn.

Innvandrermennene får også krass kritikk for behandlingen av sine egne kvinner.

- Disse mennene har et kvinnesyn som er totalt forvrengt, det viser de jo med denne respektløsheten som vises mot meg, sier hun til radiokanalen.

Langemyr synes synd på mange av innvandrerkvinnene som må leve under det kjønnsdiskriminerende regimet.

- Jeg skulle gjerne vært flue på veggen hos noen av de muslimske familiene her i Oslo, for det må være en fryktelig kultur å leve, legger hun til.





http://www.nettavisen.no/innenriks/article2047653.ece

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter